۱۹/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۱ یکشنبه

صبح قزوین گلزار شهدای قزوین ساماندهی می‌شود
کد خبر: ۳۶۰۷۵۴ نویسنده: رقیه کشاورز تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۹/۲۶ ساعت: ۱۳:۵۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید استان در بازدید از تحریریه صبح قزوین؛

گلزار شهدای قزوین ساماندهی می‌شود/ تعامل با رسانه‌ها در دستور كار بنياد شهيد است

سمیه اسماعیلی با تأکید بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای اطلاع رسانی کنگره شعر ایثار و شهادت بیان کرد: لازم است رسانه‌ها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همت گمارند.

گلزار شهدای قزوین ساماندهی می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، سمیه اسماعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ظهرامروز از تحریریه جدید پایگاه خبری صبح قزوین بازدید کرد.

اسماعیلی در این بازدید با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های بنیاد شهید تصریح کرد: فعالیت‌های مهمی اعم از ارائه خدمات فرهنگی و خدمت‌رسانی به ایثارگران برای این مجموعه تعریف شده است.
 

پیگیر ساماندهی گلزار شهدا هستیم


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: پیگیر ساماندهی گلزار شهدا و فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی مانند ساخت حسینیه به عنوان مرکز تجمیع فعالیت‌های فرهنگی در استان هستیم.

اسماعیلی بیان کرد: مهم‌ترین رویداد فرهنگی با عنوان «کنگره شعر ایثار و شهادت» در اسفندماه سال‌جاری به میزبانی استان قزوین برگزار می‌شود که میهمانانی از کشورهای فلسطین، عراق، وریه، لبنان و یمن شرکت خواهند کرد.

وی گفت: باتوجه به اینکه استان قزوین دارای تمدن دیرینه‌ای در حوزه فرهنگ و هنر بوده و یک شهر مذهبی و فرهنگی است، با ظرفیت بین‌المللی بودن دستگاه‌های این استان می‌توان از ظرفیت یاده شده برای بین‎‌المللی بودن کنگره استفاده کرد.

این مسئول اذعان کرد: موضوع اصلی کنگره شعر ایثار و شهادت مربوط به همسران شهدا و سردار شهید سلیمانی بوده که با توجه به شرایط موجود کشور، حوزه بانوان به صورت ویژه در این کنگره در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی با تأکید بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای اطلاع رسانی کنگره شعر ایثار و شهادت بیان کرد: لازم است رسانه‌ها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همت گمارند.

به آخرین وضعیت پرونده شهید ابراهیم ملازینل شهید مدافع سلامت استان قزوین اظهار کرد: احراز شهادت یک شهید در ابتدا باید توسط کمیسیون یگان‌های خدمتی انجام و مدارک از طریق این یگان‌ها به بنیاد شهید ارسال و در کمیسیون نهایی تایید ‌شود.


پیگیر تعیین تکلیف پرونده شهید ملازینل هستیم


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تصریح کرد: یگان دانشگاه علوم پزشکی مربوط به وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا است و براساس دستورالعمل این ستاد، برای تایید هویت یک مدافع سلامت مدارکی لازم است که تایید اولیه بعد از صدور در کمیسیون بنیاد شهید احراز نهایی می‌شود.

اسماعیلی با اذعان به اینکه هم‌اکنون تاییده اولیه پرونده شهید ملازینل در وزارت بهداشت انجام نشده است، گفت: از روزی که مسئولیت بنیاد را بر عهده گرفته‌‎ام پیگیر پرونده بودم.

وی اذعان کرد: در حال حاضر احراز شهادت و تشکیل پرونده نهایی شهید ملازینل نیازمند تاییدیه وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا در سطح کشور و دانشگاه علوم پزشکی در سطح استانی بوده و تاییدیه هنوز انجام نشده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین عنوان کرد: علت تایید نشدن مدارک شهید ملازینل مربوط به نقص مدارک است و براساس قوانین وزارت بهداشت، ستاد ملی کرونا و علوم پزشکی مدارکی مانند تست پی.سی.آر نیازمند است.

اسماعیلی یادآور شد: تا زمانی که احراز شهادت ملازینل توسط کیمسیون وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا نهایی نشده و به کمیسیون احراز شهادت بنیاد شهید ارجاع داده نشود، نمی‌توانیم برای پرونده این شهید اقدامی کنیم.

وی ادامه داد: مانعی در نصب سنگ مزار برای شهید ملازینل وجود ندارد اما درج عنوان "شهید" برای این مدافع سلامت منوط به تاییدیه وزارت بهداشت است.

انتهای پیام/4006
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان