۱۹/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۱ یکشنبه

صبح قزوین پیکر مطهر شهید «سلطان‌محمد عباسی» از قزوین به گلستان منتقل می‌شود
کد خبر: ۳۶۰۷۰۵ نویسنده: رقیه کشاورز تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۹/۲۳ ساعت: ۱۳:۳۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین:

پیکر مطهر شهید «سلطان‌محمد عباسی» از قزوین به گلستان منتقل می‌شود

سمیه اسماعیلی گفت: هویت شهید سلطان محمدعباسی که به عنوان شهید گمنام در پارک لاله شهر الوند تشییع و به خاک سپرده شده بود مشخص شده و در روزهای آینده طبق درخواست خانواده شهید به زادگاهش در استان گلستان منتقل و تشییع می‌شود.

پیکر مطهر شهید «سلطان‌محمد عباسی» از قزوین به گلستان منتقل می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ قزوین نقش بی بدیلی در دفاع مقدس داشته و وجود بیش از سه هزار شهید همچون رجایی، بابایی و لشگری در استان قزوین نشان از پیوند دیرینه این استان با فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

همچنین طی سال‌های اخیر استان قزوین میزبان پیکر تعدادی از شهدای گمنام بوده که در نقاط مختلف این استان خاکسپاری شده‌اند.

شهید سلطان محمدعباسی از جمله شهدایی است که پیکرش در سال 92به عنوان شهید گمنام تشییع و به خاک سپرده شد که سال گذشته هویت این شهید از طریق آزمایشات دی ان ای محرض شد و اکنون خانواده او درخواست انتقال و تشییع پیکر شهید در استان گلستان محل زادگاهش را دارند.

سمیه اسمعیلی در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ درباره انتقال پیکر مطهر شهید «سلطان‌محمد عباسی» از قزوین به گلستان اظهار کرد: خانواده این شهید درخواست جابه‌جایی پیکر مطهر که به عنوان شهید گمنام در پارک لاله شهر الوند تشییع و به خاک سپرده شده است را دارند که باید در این راستا اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به جابه‌جایی پیکر مطهر شهید سلطان‌محمد عباسی افزود: در این خصوص اقدامات لازم با برگزاری جلسه هماهنگی بین مسئولان مربوطه انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تصریح کرد: شهید سلطان ‌محمد عباسی متولد یکم خرداد ماه سال ۱۳۴۵ در گنبد کاووس استان گلستان بوده که بیست و یکم فروردین ماه سال ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۹ به شهادت رسیده است؛ پیکر مطهر این شهید سال ۱۳۹۲ به عنوان شهید گمنام در پارک لاله شهر الوند تشییع و به خاک سپرده شده است.

اسماعیلی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: این مهم مستلزم گسترش همکاری‌های بیشتر مسئولان مربوطه است تا در سطح جامعه نهادینه شود.

گفتنی است در حال حاضر پیکر مطهر شهید عباسی در معراج‌الشهدای قزوین حضور دارد که هنوز اطلاعات دقیقی از زمان انتقال پیکر این شهید از قزوین به استان گلستان وجود ندارد.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان