۱۹/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۱ یکشنبه

صبح قزوین جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز تا پایان امسال
کد خبر: ۳۵۹۷۵۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۷/۲۳ ساعت: ۲۲:۳۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خبرداد

جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز تا پایان امسال

نقی سیاهکالی مرادی گفت: امیدواریم تا پایان اسفند ماه سال جاری، مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش‌آموز نداشته باشیم که اقدامات لازم جهت اجرایی شدن این موضوع در حال انجام است.

جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز تا پایان امسال
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، نقی سیاهکلی مرادی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که عصر امروز (شنبه) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به دستور وزیر آموزش و پرورش در خصوص ساماندهی مدارس کانکسی مقرر شد با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی استان برای روستاهای بالای ۱۰ دانش‌آموز تا پایان اسفند ۱۴۰۱ پیگیری‌های لازم صورت گیرد.
 
وی افزود: امیدواریم تا پایان اسفند ماه سال جاری، مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش‌آموز نداشته باشیم که اقدامات لازم جهت اجرایی شدن این موضوع در حال انجام است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه با پیگیری مصوبات جلسه گذشته تصریح کرد: یکی از مصوبات جلسه گذشته شورای آموزش و پرورش استان در خصوص پروژه‌های نیمه تمام آموزشی بود که بیش از ۹۰ درصد کار آنها انجام شده بود و مقرر شد تا با برگزاری جلسه‌ای با حضور متولیان امر، اقدامات اساسی در این خصوص انجام شود.

وی عنوان کرد: ۲۳ پروژه نیمه تمام آموزشی در سطح استان قزوین وجود داشت که تعدادی تکمیل شده است.

تکمیل ۱۵ پروژه آموزشی نیمه‌تمام استان

در ادامه این جلسه ابراهیم سعادتفر عنوان کرد: در سطح استان قزوین چهار مدرسه کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش‌آموز وجود داشت که با پای کار آمدن خیرین مدرسه‌ساز یکی از این مدارس آماده و مهر ماه امسال تحویل آموزش و پرورش شد.

وی افزود: سه مدرسه کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز هم در سه روستای استان قزوین باقی مانده است که با برنامه‌ریزی انجام شده تلاش داریم تا پایان سال با تامین اعتبارات لازم از محل اعتبارات محرومیت زدایی همچنین با مشارکت خیرین مدرسه ساز و بنیاد برکت به آموزش و پرورش تحویل دهیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی استان قزوین بیش از رقم تخصیص داده شده بود اما با توجه به شرایط استان و همکاری ویژه سازمان مدیریت این امر محقق شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر از ۲۳ پروژه نیمه تمام آموزشی استان، ۱۵ پروژه تحویل داده شده است و تعداد دیگری از آن هم در پایان مهر و تعدادی هم اوایل آبان ماه تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

احداث ۱۰ هزار مترمربع فضای آموزشی توسط خیرین

در ادامه این جلسه مسعود رحمانی با اشاره به احداث ۱۰ هزار مترمربع فضای آموزشی توسط خیرین گفت: میزان آورده مجمع خیرین مدرسه ساز استان طی سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان بود که این رقم در سال جاری افزایش خواهد داشت.

وی عنوان کرد: یکی از خیرین قول داده که ۱۰ هزار مترمربع مدرسه در استان احداث کند که البته بیش مدنظر در تاکستان است و این موضوع نیازمند کمک دولتی و مسئولان امر است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قزوین تصریح کرد: با توجه به محرومیت برخی مناطق از داشتن مدارس استاندارد، بافت فرسوده بسیاری از مدارس در روستاها و شهرها، ایجاد مدارس در مکان‌هایی که از تراکم جمعیتی بیشتری برخوردارند، در نتیجه لزوم احداث فضای آموزشی در این مناطق احساس می‌شود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان