۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین رسانه‌های بی‌شناسنامه و فیک‌نیوزها با مشارکت اهالی رسانه برچیده شوند
کد خبر: ۳۵۹۰۳۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۶/۳ ساعت: ۲۲:۵۷ ↗ لینک کوتاه

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

رسانه‌های بی‌شناسنامه و فیک‌نیوزها با مشارکت اهالی رسانه برچیده شوند/ شکایت دستگاه‌های اجرایی از رسانه‌ها باید محدود شود

فرشاد مهدی‌پور گفت: روزی که دولت را تحویل گرفتیم کمتر از ۵ هزار نفر از اهالی روزنامه‌نگاران عضو صندوق هنر بودند که طی ۱۰ ماه گذشته این میزان ۵۰ درصد رشد پیدا کرده است.

رسانه‌های بی‌شناسنامه و فیک‌نیوزها با مشارکت اهالی رسانه برچیده شوند
 به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ آیین گرامیداشت روز خبرنگار و گردهمایی اصحاب رسانه شامگاه پنج‌شنبه با حضور دکتر فرشاد مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد.

فرشاد مهدی‌پور در این برنامه اظهار کرد: استان قزوین از موقعیت تاریخی و تمدنی بالایی برخوردار بوده؛ ازاین‌رو شایسته توجه و دقت بیشتری است.

وی افزود: رسانه‌ها می‌توانند یاریگر دولت در همه مواقع باشند و اگر این جلسات و گفتگوها به تعداد زیاد در سراسر کشور برگزار می‌شود؛ از این حیث است که آن را یک تکلیف برای خود می‌دانیم.  

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: حل مشکلات مربوط به رسانه‌های بی‌شناسنامه و فیک‌نیوزها که در نقاط مختلف دنیا زاده شده و فقط محدود به جمهوری اسلامی ایران نیست، مشارکت اهالی رسانه را طلبد می‌کند؛ زیرا به جز اصحاب رسانه کسی نمی‌تواند برای این مسئله چاره‌ای بیندیشد.

رسانه‌ها می‌توانند یاریگر دولت در همه مواقع باشند

وی بیان کرد: امیدواریم در مقابله با مسئله فیک نیوزها و رسانه‌های بی‌شناسنامه که مخل عملیات و فعالیت رسانه‌های مجوزدار هستند، اهالی رسانه هم فعالیت کنند ضمن اینکه ما هم به تکالیف خود در این زمینه عمل می‌کنیم.  

مهدی‌پور خاطرنشان کرد: طی ۱۱ ماه اخیر مسئله کارگاه‌های ۵ نفره و موضوع اخذ مالیات از تبلیغات رفع شد و در خصوص مسئله کاغذ تمام همت صورت گرفت تا کاغذ موردنیاز نشریات و مطبوعات تامین شود که مقدمات کار به طور کامل انجام شده است.

وی در ادامه بیان کرد: روزی که دولت را تحویل گرفتیم کمتر از ۵ هزار نفر از اهالی روزنامه‌نگاران عضو صندوق هنر بودند که طی ۱۰ ماه گذشته این میزان ۵۰ درصد رشد پیدا کرده است.  

این مسئول بیان کرد: صندوق هنر نمی‌تواند بیمه سخت و زیان آور را پوشش دهد زیرا طبق قانون این امر در حیطه مدیران مسئول و کارگاه رسانه قرار دارد، صندوق هنر فقط یک بیمه پشتیبان را به وجود آورده و حداقلی از حمایت و ثبات شغلی را ایجاد می‌کند.

وی ابراز کرد: تعداد خبرنگاران استان قزوین در سامانه جامع رسانه‌های کشور تا قبل از سال گذشته حدود ۱۵ نفر بود که در بازه زمانی اخیر حداقل پنج برابر شده است.  

مهدی‌پور عنوان کرد: خانه مطبوعات قزوین، مسئله اساسنامه‌ای داشته و نیاز به تائید دارد و امیدواریم کسانی که پیگیر وضعیت خانه مطبوعات هستند این موضوع را تسریع کنند.

شکایت دستگاهی از رسانه‌ها محدود شود

وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص شکایت دستگاه‌ها از خبرنگاران بیان کرد: از همه استانداران کشور خواهش می‌کنیم تا شکایت دستگاهی از رسانه‌ها محدود شود و امیدواریم استانداری قزوین و مدیرکل ارشاد استان هم این موضوع را پیگیری کنند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هیچ رسانه دولتی در کشور یارانه نمی‌گیرد؛ گفت: برگزاری جشنواره مطبوعات چند سالی است که متوقف شده و ما بنای راه‌اندازی آن را داریم و جشنواره منطقه‌ای و ملی را راه‌اندازی خواهیم کرد.

 وی با بیان اینکه حفظ رسانه‌های مکتوب و نشریات برای کشور جنبه راهبردی دارد؛ اضافه کرد: معتقدیم هیچ رسانه جدیدی رسانه ماقبل خود را از بین نبرده و نتوانسته آن را از بین ببرد و قطعا رسانه‌های مکتوب حفظ خواهند شد.

مهدی‌پور در ادامه گفت: قزوین دارای دانشگاه‌های متعددی است و پیشنهاد می‌کنیم تا با همراهی استانداری و اداره کل ارشاد بحث آموزش رسانه‌‌های نوین در برخی دانشگاه‌ها بنا نهاده شود و ما هم حمایت می‌کنیم تا رشته روزنامه‌نگاری و رسانه‌های نوین در قزوین فعال شود.

وی در پایان بیان کرد: به لحاظ موقعیت تمدنی و تاریخی قزوین پیشنهاد می‌کنم جشنواره‌ای با عنوان جشنواره رسانه‌های کاسپین در قزوین شکل بگیرد و ما هم حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان