۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین مراسم پرفیض دعای عرفه در ۱۸ بقعه استان برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۵۸۴۳۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۱۸ ساعت: ۱۰:۳۹ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

مراسم پرفیض دعای عرفه در ۱۸ بقعه استان برگزار می‌شود

حجت الاسلام رضا نوروزی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده مراسم پرفیض دعای عرفه در ۱۸ بقعه و امامزاده سطح استان قزوین برگزار می‌شود.

مراسم پرفیض دعای عرفه در ۱۸ بقعه استان برگزار می‌شود
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان حجت الاسلام رضا نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به اهمیت حضور در مراسم روز عرفه اظهار کرد: روز عرفه یکی از ایام مهم و پرفضیلت برای مسلمانان به شمار می‌آید؛ زیرا در چنین روزی درهای رحمت و غفران الهی به روی بندگان خدا گشوده می‌شود.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده مراسم پرفیض دعای عرفه در ۱۸ بقعه و امامزاده سطح استان قزوین برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: تلاوت آیاتی از قرآن کریم، برگزاری سخنرانی کوتاه و قرائت دعای عرفه و مداحی از برنامه‌های روز عرفه است.

وی با اشاره به برنامه‌های شاخص روز عرفه در استان گفت: مراسم دعای عرفه از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر در امامزاده آمنه خاتون(س) با سخنرانی حجت الاسلام مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف استان و قرائت دعای عرفه و مداحی حاج محمد نبوی برگزار می‌شود.

نوروزی عنوان کرد: همچنین این مراسم از ساعت ۱۷ در امامزاده حسین(ع) قزوین آغاز شده و به صورت پخش زنده از شبکه استانی با مداحی علی فرمانی برگزار می‌شود.

فعالیت ۲۰ مبلغ اعزامی و بومی در ایام تابستان

وی با اشاره به فعالیت ۲۰ مبلغ اعزامی و بومی در ایام تابستان گفت: مراسم پرفضیلت روز عرفه در تمام بقاع سطح شهر از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه شروع می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: مراسم روز عرفه در امامزاده سلطان سیدمحمد(ع) قزوین ساعت 17 با مداحی امیر ایزدی از همدان برگزار می‌شود که یکی دیگر از برنامه‌های شاخص این روز است.

وی ادامه داد: این مراسم در امامزاده اسماعیل(ع) شهر قزوین ساعت17 با مداحی امیر عبادی و علی غلامی برگزار می‌شود که برنامه تا نزدیک نماز مغرب و عشا ادامه دارد.

نوروزی عنوان کرد: با هماهنگی صورت گرفته مراسم دعای عرفه از ساعت ۱۷ در امامزاده احمد(ع)حصارخروان، امامزاده اسحاق(ع)ورس و امامزاده سلیمان(ع)بیدستان شهرستان البرز آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: در شهرستان بوئین زهرا هم امامزاده حلیمه خاتون(س)عصمت آباد ساعت17 میزبان مردم مومن و دینمدار این شهرستان در روز عرفه است همچنین در شهرستان تاکستان، مراسم عرفه در بقعه متبرکه آقاسیدعلی شارینی(ره) برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: مراسم پرفیض دعای عرفه در امامزاده علی(ع)، امامزاده اسماعیل(س)باراجین و امامزاده بی بی شهربانو(س) شهرستان قزوین از ساعت17 شروع می‌شود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان