به گزارش خبرنگار فرهنگوهنر
صبح قزوین، حجتالاسلام یوسف پورآرین در نشست خبری که ظهر امروز (یکشنبه) در سالن جلسات ادارهکل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با پیروزی انقلاباسلامی، پایهگذاری حکومت دینی و تشکیل جمهوری اسلامی، ضرورت ایجاد نهادها و ارگانهایی که بتوانند مروج آرمانهای فرهنگی، دینی و باورهای فکری امام راحل باشند، مدنظر قرار گرفت.
وی افزود: براین اساس امام(ره) در سال ۶۰ دستور تاسیس شورای عالی تبلیغات اسلامی را صادر کرد که اعتلای فرهنگ بر مبنای اسلام راستین، تبلور حیات معنوی و ترویج شاخصهای اعتقادی از اهداف اصلی این نهاد بود که در سیر تکاملی فعالیت خود به عنوان سازمان تبلیغات اسلامی تغییر نام داد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: تاسیس و تثبیت، گسترش و توسعه و همچنین دوره تعالی و ماموریتگرایی سه دوره مدیریتی سازمان تبلیغات اسلامی از ابتدای تاسیس تاکنون است.
وی عنوان کرد: از جمله اهداف کلان این نهاد احیا و اشاعه ارزشهای اسلامی، دفاع از اصول اسلام و آرمانهای انقلاب اسلامی، شناخت توطئههای فرهنگی و تبلیغی بیگانگان و گسترش کمی و کیفی تبلیغات دینی مردمی است.
پورآرین بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۲۴۰ هیئت مذهبی ثبت شده و 127 کانون فرهنگی تبلیغی در سطح استان قزوین فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: یک هزار و ۳۰۳ نفر از مداحان اهل بیت(ع) مجوز فعالیت از سازمان تبلیغات اسلامی استان دریافت کردند و طی یک سال گذشته ۵۵ مجوز جدید برای فعالیت هیئتهای مذهبی و ۲۹ مجوز جدید برای کانونهای فرهنگی تبلیغی صادر شده است.
فعالیت 124 امام محله در سطح استان
این مسئول خاطرنشان کرد: هم اکنون در سطح استان قزوین ۲۴ امام محله داریم که در مناطق شهری مشغول فعالیت بوده و بالغ بر ۱۰۰ روحانی دیگر نیز با عنوان امام محله در روستاهای استان مستقر هستند.
وی ابراز کرد: در سطح استان تعدادی شبکههای مرسوم و متداولی داریم که از قبل ایجاد شده که از جمله آن هیئات مذهبی، امامان محله، امامان روستا و مادحین بوده و هم اکنون رویکرد ما تقویت این مجموعههاست.
پورآرین تصریح کرد: رویکرد ما در دوره مدیریتی کنونی توجه به ظرفیتهای مغفول مانده در سطح استان است که بنا داریم با برنامههای هدفمند و برنامهریزی شده توسعه کمی و کیفی آن را به شکل ویژه دنبال کنیم.
وی گفت: هم اکنون اولویت جدی سازمان تبلیغات استان قزوین توجه به ظرفیتهای مغفول مانده است که از جمله آن توجه به نوجوانان دهه هشتادی و جریان دانشآموزان کنشگر است.
راهبری جریان تبلیغ و تبیین باید توسط نخبگان انجام شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: همچنین تصمیم داریم تا از ظرفیت عظیم دانشجویان و اساتید برجسته و معلمان باانگیزه استان در اجرای عملیاتهای تبلیغی و تبیینی بهرهمند شویم.
وی عنوان کرد: توجه به ظرفیت بانوان، ارتباطگیری با چهرههای علمی و دارای تجربه دانش بنیان، ارتباط گیری با چهرههای هنری محبوب، ارتباط گیری با خبرنگاران و رسانهها، توجه به اقوام و طوایف و پویشهای محلی، توجه به اصناف و معتمدان محلی، توجه به جامعه پزشکی و پرستاری و گروههای سرود و همخوانی از برنامههای ما در سال جاری است.
پورآرین بیان کرد: دو رویکرد را مبنای کار خود قرار دادیم که شامل مردمی سازی جریان تبلیغ و توجه ویژه به ظرفیت فضای مجازی برای مقابله با هجمهها و شبهه افکنی دشمنان است.
وی اضافه کرد: راهبری جریان تبلیغ و تبیین باید توسط نخبگان انجام شود و تودههای مردم را شریک در جریان تبلیغ و تبیین کنند.
از انجام کارهای همایشی و نمایشی پرهیز خواهیم کرد
این مسئول با بیان اینکه از انجام کارهای همایشی و نمایشی پرهیز خواهیم کرد؛ گفت: امیدآفرینی رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی در ایام محرم و صفر است که توسط حلقههای میانی و مجموعههای فعال فرهنگی اجرا خواهد شد.
وی در پایان گفت: جهاد تبیین و گفتمان سازی هم در دستور کار فعالیت ما قرار گرفته که امیدواریم این اهداف والا را با کمک مجموعههای نخبگانی، فعالان فرهنگی و دیگر مجموعه اثرگذار تحقق ببخشیم.
انتهای پیام/7003
دیدگاه ها