۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین جشن بزرگ روز دختر در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۵۷۸۶۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۸ ساعت: ۱۳:۳۵ ↗ لینک کوتاه

دبیر تشکل نورا در قزوین:

جشن بزرگ روز دختر در قزوین برگزار می‌شود/انجام مراسم عقد ۸ زوج در روز میلاد حضرت معصومه(س)

زینب شفیع‌خانی از برگزاری جشن روز دختر در قزوین خبر داد و گفت: مراسم جشن بزرگ دختران با حضور خادمین حرم امام رضا(ع) در ورزشگاه شهید بابایی قزوین برگزار می‌شود.

جشن بزرگ روز دختر در قزوین برگزار می‌شود
زینب شفیع‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ از برگزاری جشن روز دختر با عنوان "مثل معصومه" در قزوین خبر داد و اظهار کرد: مراسم جشن بزرگ دختران برای پنجمین سال با حضور خادمین حرم امام رضا(ع) ساعت 18 روز چهارشنبه(11 خرداد) در ورزشگاه شهید بابایی قزوین برگزار می‌شود.
 
وی افزود: این مراسم با اجرای مژده خنجری از مجریان جوان صداوسیما و با حضور خادمین بارگاه رضوی برگزار می‌شود که انجام عقد ۸ زوج جوان زیر پرچم امام رضا علیه‌السلام، سخنرانی حجت‌الاسلام شهاب مرادی روحانی فعال و رسانه‌ای ایران و اجرای استندآپ توسط بانوی هنرمند خانم هانا ستوهی و توزیع بسته‌های تبرکی و اهدای هدایا به دختران از دیگر بخش‌های این برنامه است.
 
دبیر تشکل نورا در قزوین با اشاره به پیش‌بینی حضور 4هزار دختر و بانوی قزوینی در این مراسم تصریح کرد: از تمامی بانوان قزوینی دعوت می‌کنم در این جشن بزرگ که ویژه بانوان بوده و هم‌زمان با روز میلاد بزرگ بانوی اسلام حضرت معصومه(س) در قزوین برگزار می‌شود شرکت کنند.

وی عنوان کرد: این مراسم با مشارکت شبکه جوانان رضوی، دفتر امور بانوان استانداری، اداره کل ارشاد، اداره کل تبلیغات اسلامی، شورای شهر، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، اداره کل ورزش و جوانان، سپاه ناحیه، بسیج جامعه زنان، بسیج هنرمندان و دانش‌آموزی، مرکز حوزه علمیه و مجموعه‌های مردمی برگزار می‌شود.

پیش‌بینی حضور 4هزار نفر در جشن بزرگ دختران
 
وی در ادامه با اشاره به فعالیت تشکل دخترانه نورا بیان کرد: این تشکل به عنوان اولین تشکل مردمی از جنس دخترانه از همان ابتدای تاسیس با تلاش در جهت بیداری و معرفت افزایی نسل جوان و نوجوان طرح‌ریزی شده است.
 
شفیع‌خانی خاطرنشان کرد: تشکل دخترانه نورا با همه توان برای استفاده از سرمایه معنوی امام رضا علیه‌السلام به عنوان قطب معارف تمدنی و انسان سازی در جهت معرفت افزایی نسل امروز فعالیت دارد.

 
وی خاطرنشان کرد: تشکل دخترانه نورا 24 تیرماه سال 97 همزمان با ایام ولادت حضرت معصومه(ص) و روز دختر در استان قزوین تاسیس شده و در طول این سال‌ها فعالیت‌های مختلفی را برنامه‌ریزی و اجرا کرده است.
 
این مسئول اظهار کرد: این تشکل با رویکرد کلان در راستای الگوسازی، کادرسازی و شبکه‌سازی راه‌اندازی شده و ارتقاء فکری، معنوی و رشد اجتماعی جوانان و اتصال جامعه هدف به مهارت زندگی دینی در دنیای معاصر از جمله اهداف تشکیل این تشکل است.

شرکت بیش از ۱۵۰ نوجوان ۱۴تا ۱۸سال در تشکل نورا
 
وی تاکید کرد: تشکل نورا با بهره‌گیری از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مبنی بر آماده‌سازی فضا برای رشد معنویت، کارفکری و فرهنگی هدفمند و عمیق برای جوانان و همچنین در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ ناب امام رضایی با رویکردی نوین و با هدف تربیت دختر تمدن‌ساز طراحی شده است.
 
شفیع‌خانی با اشاره به فعالیت افراد حاضر در تشکل دخترانه نورا در قزوین گفت: بیش از ۱۵۰ نوجوان ۱۴ تا ۱۸ سال با بهره‌مندی از ۶ مربی فعال تربیتی با توجه به سنین افراد در گروه‌های مجزا در حال فعالیت هستند.
 
وی عنوان کرد: هم اکنون بیش از ۵۰ بانوی فعال تحصیل کرده به عنوان کادر اجرایی در تشکل نورا حضور داشته و در عرصه‌های مختلفی همچون هیات دخترانه و خدمات اجتماعی اعم از جهادی فعالیت دارند.
 
دبیر تشکل نورا در قزوین در پایان بیان کرد: همچنین بیش ۳۰ نوجوان و جوان فعال در عرصه رسانه و فضای مجازی در تشکل نورا فعالیت می‌کنند و در طی سال برای کادر به صورت مجزا برنامه‌های معرفتی، آموزشی و تفریحی برنامه‌ریزی می‌شود.
 
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان