۲۱/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۳ سه‌شنبه

صبح قزوین برگزیدگان مسابقه ملی کتابخوانی میلاد نور معرفی شدند
کد خبر: ۳۵۶۲۴۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۹ ساعت: ۱۳:۴۴ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان استان قزوین؛

برگزیدگان مسابقه ملی کتابخوانی میلاد نور معرفی شدند/ مشارکت بیش از ۳هزار نفر از سراسر کشور

با حضور مسئولان استان قزوین برگزیدگان مسابقه ملی کتابخوانی میلاد نور در قزوین معرفی شدند.

برگزیدگان مسابقه ملی کتابخوانی میلاد نور معرفی شدند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ محسن حق‌شناس ظهر امروز(دوشنبه) در مراسم اختتامیه مسابقه ملی کتابخوانی میلاد نور که در سالن جلسات بنیاد بین‌المللی غدیر قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: امسال شورای شهر قزوین در بودجه سال ۱۴۰۱ به ویژه برای مباحث معرفتی و فرهنگی پایه بودجه را ارتقاء داده است و امیدواریم اقدامات خوبی در این حوزه‌ها انجام شود.
 
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های ایام میلاد نور که در تاریخ ۱۰ تا ۱۳ رجب برگزار شد؛ افزود: جشنواره شعر ادبی، جشنواره عصر شعر کمیت و برگزاری جشنواره خوشنویسی به همت شورای شهر و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از جمله برنامه‌های اجرا شده در این مناسبت است.
 
دبیر بنیاد بین المللی غدیر در قزوین تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های ایام میلاد نور در 63 مسجد، آذین بندی معابر شهری به همت سازمان زیباسازی شهرداری، توزیع بیش از ۱۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان با همت هیئات مذهبی و همچنین توزیع بیش از یک هزار و 600 بسته معیشتی در این ایام انجام شد.
 
وی عنوان کرد: از دیگر فعالیت‌های انجام شده جذب آثار مکتوب و شعر با محوریت خطبه‌های نهج البلاغه با همکاری شعرای شهر قزوین و همچنین نوشتن آثار در حوزه غدیر است که به آثار فاخر جوایزی اهدا می‌شود.

 
حق‌شناس بیان کرد: مسابقات کتابخوانی طی سال‌های گذشته با موضوعات مختلفی نظیر مهدویت در نهج البلاغه و نهج البلاغه با ۷۰ نفر شرکت‌کننده شروع شد و اکنون با استقبال خوب علاقمندان به بیش از 3 هزار نفر رسیده است.
 
وی اضافه کرد: امسال کتاب "حسنیه در دربار هارون" برای مسابقه کتابخوانی انتخاب شد که خوشبختانه تقریبا بیش از ۳ هزار نفر در گروه‌های سنی مختلف از 7 تا 65 سال از سراسر کشور در این مسابقه شرکت داشتند که یک رکورد محسوب می‌شود.
 
این مسئول عنوان کرد: امروز در حضور اصحاب رسانه و مسئولان ذی ربط قرعه کشی برای معرفی نفرات برگزیده انجام می‌شود و با برنامه‌ریزی انجام شده به کسانی که ۱۰۰ درصد سوالات را پاسخ درست داده باشند به نفرات اول تا سوم جوایز یک میلیون تومانی، ۸۰۰ هزار تومانی و ۶۰۰ هزار تومان اهدا خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: همچنین هیئت داوری تعدادی جوایز برای شرکت‌کنندگانی که موفق به ارائه پاسخ درست به 80 درصد سوالات مسابقه کتابخوانی شدند در نظر گرفته است که مطابق با قرعه‌کشی اهدا خواهد شد.

 
حق شناس بیان کرد: علاوه بر معرفی برگزیدگان در سطح ملی بنا شد تا به صورت اختصاصی به شرکت‌کنندگان استان قزوین که تقریبا ۷۰۰ نفر هستند، به صورت مجزا با قرعه‌کشی جوایزی اهدا شود.
 
وی خاطرنشان کرد: مجموع جوایز اهدا شده به لحاظ تعدادی در مسابقه کتابخوانی میلاد نور مطابق با سن پیامبر گرامی اسلام یعنی ۴۰ نفر بوده که در مجموع کل جوایز به لحاظ ریالی حدود 250 میلیون ریال است.
 
دبیر بنیاد بین المللی غدیر در قزوین با اشاره به ارتباط مبعث و غدیر گفت: ولایت امیرالمومنین نیز درواقع روحِ انقلاب پیامبر گرامی اسلام است و امیدواریم همه ما در زمره کسانی باشیم که هم نبوی و علوی و هم مهدوی و ولایی پای کار بوده و سرباز ولایت باشیم.
 
وی در پایان عنوان کرد: برای برگزاری این مسابقه و اهدای جوایز، بودجه رسمی دولتی نداشتیم و خیرین و ارادتمندان به امیرالمومنین کمک کردند ضمن اینکه سازمان فرهنگی ورزشی و دیگر نهادها نیز همواره مساعدت و همکاری داشتند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان