۲۱/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۳ سه‌شنبه

صبح قزوین وروردی شهرهای استان باید مناسب سازی شود
کد خبر: ۳۵۶۱۴۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۶ ساعت: ۱۱:۱۰ ↗ لینک کوتاه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین:

وروردی شهرهای استان باید مناسب سازی شود/ لزوم تدوین برنامه‌های خلاقانه برای جذب گردشگران نوروزی

مهدی رجحانی با اشاره به اهمیت استفاده از رویکردهای خلاقانه گفت: وضعیت ورودی شهرهای استان قزوین بسیار مهم بوده و وجود نخاله‌های ساختمانی در برخی نقاط چهره منطقه را نامناسب می‌کند که باید پاکسازی شود.

وروردی شهرهای استان باید مناسب سازی شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر امروز با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن ستاد مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد.

مهدی رجحانی در این جلسه اظهار کرد: وضعیت ورودی شهرهای استان قزوین بسیار مهم بوده و وجود نخاله‌های ساختمانی در برخی نقاط چهره منطقه را نامناسب می‌کند که باید پاکسازی شود.

وی بیان کرد: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک هزینه برای برگزاری اردوهای راهیان نور در نظر گرفته شده که از دستگاه‌ها انتظار حمایت داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: رویکرد خلاقانه بدون هزینه کردهای قابل توجه اثربخشی مناسب دارد و با این رویکرد می‌توان فعالیت‌های اثرگذاری انجام داد.

بخشی از برنامه‌های نوروز در شریان‌های ورودی شهر برگزار شود

رجحانی با اشاره به اهمیت استفاده از رویکردهای خلاقانه دامه داد: راهکار برون رفت از مشکلات و پیشرفت رو به جلو استفاده از این رویکردهاست.

وی تصریح کرد: قزوین در مسیر راه‌های ملی قرار دارد که جایگاه استراتژیک برای این استان است و باید برنامه جدیدی در حوزه راه‌ها برای جذب مسافر تدوین شود.

این مسئول یادآور شد: بخشی از برنامه‌های تفریحی نوروز را می‌توان در حوزه‌ راه‌ها و مسیرهای ورودی قزوین اجرا کرد تا به واسطه آن گردشگران و مسافران برای بازدید از داخل استان و شهر تشویق شوند.

رجحانی عنوان کرد: موضوع جذب گردشگران باید به عنوان راهبرد اصلی گردشگری در استان مدنظر باشد و در حوزه تامین امنیت در ایام نوروز از ظرفیت بسیج استفاده شود.


وی با اشاره به مشکلات برق منطقه الموت گفت: قطعی برق در منطقه الموت ناشی از کمبود انرژی است و پیش‌بینی می‌شود مشکل آن تا یک هفته آینده برطرف شود.

این مسئول ضمن تاکید به ساماندهی وضعیت نمازخانه‌های بین راهی استان قزوین تصریح کرد: استقرار این نمازخانه‌ها و بهداشت آن مورد توجه قرار بگیرد تا مسافران از خدمات بهتری استفاده کنند.

جواد حق لطفی در این جلسه اظهار کرد: برگزاری پویش همراهان سفر ایمن را در سال‌ جاری پیش‌بینی کردیم و در تلاش برای برنامه‌ریزی استقرار یک ایستگاه و توقف رانندگان و مسافران هستیم که این طرح در هفته آینده نهایی می‌شود.

دستگاه‌های فرهنگی برنامه ویژه‌ای برای مسافران نوروزی بیاندیشند

وی افزود: در نظر داریم ایستگاه پویش همراهان سفر در حد فاصل قزوین به سمت کرج یا یکی از مسیرهای پرتردد استان راه‌اندازی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در پایان گفت: برنامه‌ریزی لازم برای نوروز سال‌ جاری انجام شده است تا خدمات مناسبی به گردشگران و مسافران ارائه شود.

رضا طاهری در این جلسه گفت: طرح نگهداری مسافر را در نزدیکی و ورودی شهر می‌توان اجرا کرد.

وی عنوان کرد: از دستگاه‌های فرهنگی درخواست داریم برنامه‌ای برای اوقات فراغت مسافران بیاندیشند تا مدت اقامت آنها در مناطق توریستی و گردشگری استان افزایش یابد.

فرماندار تاکستان عنوان کرد: اگر قرار است به عنوان مقصد گردشگری باشیم باید در سطح استانی بیاندیشیم و با ارائه منابع مختلف اعم از بسته‌های فرهنگی مناسب ظرفیت‌های مناطق استان را معرفی کنیم.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان