۰۴/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۶ دوشنبه

صبح قزوین قزوین، رتبه دوم بهره‌برداران نمونه ملی کشاورزی شد
کد خبر: ۳۵۶۰۲۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۳۰ ساعت: ۱۶:۲۴ ↗ لینک کوتاه

قزوین، رتبه دوم بهره‌برداران نمونه ملی کشاورزی شد

با انتخاب ۱۰ نفر از کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی استان به عنوان نمونه ملی، قزوین رتبه دوم کشور را در سال جاری کسب کرد.

قزوین، رتبه دوم بهره‌برداران نمونه ملی کشاورزی شد

به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ؛رضا افلاطونی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در مجموع ۴۴ نفر از کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی استان موفق شدند عنوان نمونه در سی و ششمین دوره شناسایی، انتخاب و معرفی کشاورزان نمونه کشور را کسب کنند که ۱۰ نفر از آن‌ها نمونه ملی و ۳۴ نفر نیز نمونه استانی هستند.

 ارزش و اهمیت درخشش و برتری ۱۰ نفر از کشاورزان پیشرو استان و کسب رتبه دوم کشور زمانی بیشتر مشخص می‌شود که مساحت کل استان و اراضی کشاورزی آن و همچنین تعداد کل کشاورزان استان قزوین را با سایر استان‌های کشور که از حیث مساحت بسیار بزرگتر و از نظر تعداد کل کشاورزان بسیار بیشتر از استان قزوین هستند، مقایسه کنیم.

شناسایی و انتخاب نمونه‌ها، هر ساله با هدف ارج نهادن به زحمات و تلاش روستاییان، تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی و ارتقای شأن و منزلت شغلی آنان و همچنین ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان شاغلان این بخش و الگوسازی برای سایر بهره‌برداران انجام می‌شود.

شناسایی و معرفی تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی در سطح کشور، یکی از برنامه‌های مهم مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی است و فرایند آن حدود یکسال به طول می‌انجامد و رعایت شاخص‌های مهمی توسط بهره‌بردار مانند مصرف بهینه منابع آب و خاک، رعایت اصول کشاورزی پایدار، مبارزه تلفیقی با آفات و بیماری‌ها و رعایت مسائل زیست محیطی، استفاده از فناوری‌های نو و آخرین یافته‌های علمی در انتخاب ناظران ملی لحاظ می‌شود.

 رویکرد انتخاب نمونه‌های بخش کشاورزی از توجه صرف به میزان تولید که می‌تواند به بهای تولید بیشتر، اما کیفیت کم و با بهره‌وری پایین منجر شود، به تولید با حداکثر بهره‌وری تغییر کرده و با این رویکرد، نظام‌ها و شاخص‌های انتخاب برگزیدگان بخش کشاورزی متحول شده است.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان