۲۱/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۳ سه‌شنبه

صبح قزوین برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی در ۱۹ بقعه شاخص استان قزوین
کد خبر: ۳۵۴۵۶۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۳۰ ساعت: ۱۱:۲۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خبرداد

برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی در ۱۹ بقعه شاخص استان قزوین/ توزیع ۱۰۰۰ بسته تبرکات فاطمی بین نیازمندان

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی از برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی در ۱۹ بقعه شاخص استان قزوین خبر داد.

برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی در ۱۹ بقعه شاخص استان قزوین
حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ از برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی در 19 بقعه شاخص استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم عزاداری در دهه اول فاطمیه در بقاع متبرکه سطح استان برگزار شد.

وی افزود: برای ایام فاطمیه دوم و همچنین دهه بصیرت و ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی نیز مجموعه فعالیت‌های فرهنگی اجرا خواهد شد و در اکثریت بقاع متبرکه مجالس و محافل محلی و عمومی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در 19 بقعه، برنامه‌های محوری‌تر و متمرکزتری با عنوان سوگواره یاس نبوی به ویژه در شب و روز شهادت فاطمه زهرا(س) برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: برنامه محوری و شاخص اوقاف استان در ایام شهادت بانوی بزرگ اسلام در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین همزمان با شب و ظهر روز شهادت برگزار خواهد شد.

برگزاری 4 محفل انس با قرآن کریم همزمان با دهه بصیرت

مجیدی بیان کرد: برگزاری مراسم عزاداری، وعظ و خطابه، دایر کردن نمایشگاه‌های بصیرتی و ایستگاه‌های صلواتی و اطعام عزاداران به صورت بسته‌های آماده و گرم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله فعالیت‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.

وی ابراز کرد: به مناسبت شهادت سردار سلیمانی و دهه بصیرت و 9 دی چهار محفل انس با قرآن کریم با حضور شعرا و قاریان برتر کشوری در شهرهای قزوین و الوند برپا خواهد شد.

این مسئول گفت: همچنین همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) و دهه بصیرت اکران فیلم‌های حوزه انقلاب اسلامی در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه آغاز شده که در 24 بقعه و فضای مذهبی در حال اکران است و تا پایان ایام فاطمیه دوم ادامه خواهد داشت.

وی در پایان بیان کرد: در ایام فاطمیه از محل درآمد موقوفات یک هزار بسته غذایی با عنوان تبرکات فاطمی در بین نیازمندان و فقرای آبرومند استان قزوین توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان