۲۲/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۴ چهارشنبه

صبح قزوین صاحبان صنایع با احداث کتابخانه از معافیت مالیاتی بهره‌مند می‌شوند
کد خبر: ۳۵۰۲۷۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۲/۲۷ ساعت: ۱۴:۳۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین:

صاحبان صنایع با احداث کتابخانه از معافیت مالیاتی بهره‌مند می‌شوند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: صاحبان صنایع مطابق ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم با احداث کتابخانه از معافیت مالیاتی بهره‌مند می‌شوند.

صاحبان صنایع با احداث کتابخانه از معافیت مالیاتی بهره‌مند می‌شوند
فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ اظهار کرد: از مجموع ۵۹ کتابخانه عمومی دایر در استان ۱۰باب کتابخانه شامل هفت باب کتابخانه نهادی و سه باب کتابخانه مشارکتی در مناطق روستایی و محروم دایر است و با توجه به نیاز برخی از مناطق شهری و روستایی به ایجاد کتابخانه‌های عمومی، مشارکت خیران و صاحبان صنایع ضروری است.

وی افزود: صاحبان صنایع مطابق ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم با احداث کتابخانه از معافیت مالیاتی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین یکی از مهمترین اقدامات مجموعه کتابخانه‌های عمومی را تسهیل حضور مراجعان به کتابخانه‌ها و بهره‌مندی از امکانات این مجموعه عنوان کرد و گفت: استفاده از خدمات و نشست‌های متعدد تخصصی و عمومی امروزه یکی از نقاط قوت کتابخانه‌هاست.

وی با اشاره به نقش مهم کتابداران در ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه بیان کرد: کتابداران باید با فعالیت و خلاقیت در فضا‌های مجازی، نقش مهم کتابخانه‌های عمومی را در جامعه نشان دهند.

محمدبیگی گفت: وظیفه کتابخانه‌های عمومی است که به عنوان پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی حضور موثرتری در توسعه فرهنگی و اجتماعی داشته باشند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان