۲۲/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۴ چهارشنبه

صبح قزوین ۲هزار شیء موزه‌ای در سال ۱۴۰۰ ساماندهی می‌شود
کد خبر: ۳۴۹۳۳۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۲۱ ساعت: ۹:۵۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین خبرداد

۲هزار شیء موزه‌ای در سال ۱۴۰۰ ساماندهی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان قزوین از برنامه ساماندهی دو هزار شیء جدید در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در سال جاری طرح ساماندهی دو هزار شیء موزه‌ای شامل آثارکاغذی و نسخ خطی در دستور کار قرار گرفته که پس از انجام مقدمات لازم و طبقه‌بندی مخزن، آغاز خواهد شد.

۲هزار شیء موزه‌ای در سال ۱۴۰۰ ساماندهی می‌شود
علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: به منظور تهیه اطلاعات شناسنامه‌ای و مستندسازی کامل اموال منقول تاریخی-فرهنگی برای ثبت در نرم‌افزار جام (سیستم جامع یکپارچه‌سازی اموال منقول تاریخی-فرهنگی کشور)، تا کنون ۱۲۰۰ قلم شیء شامل اشیاء سفالی و پارچه‌ای مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی در طرح ساماندهی سال گذشته اموال، ساماندهی نرم افزاری و دارای شناسنامه اموالی شد.

وی با تشریح جزئیات این طرح گفت: ساماندهی اطلاعاتی اشیاء شامل نام اثر، دوره، کارکرد و کاربری، محل کشف، ابعاد، اندازه، تهیه تصاویر دیجیتال از زوایای مختلف، طبقه‌بندی آثار در مخزن، پلاک‌گذاری و تهیه شناسنامه عمومی برای آثار، بازنویسی و اصلاح اطلاعات شناسنامه قدیمی و ثبت اسناد مربوط به هر شیء در سامانه جام از جمله اقدام‌هایی است که توسط امین اموال فرهنگی و کارشناسان این حوزه انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین تصریح کرد: طی سال گذشته مخزن و محل نگهداری اشیاء این مجموعه نیز به لحاظ شرایط محیطی استانداردسازی و مجهز به سیستم امنیتی و ایمنی شده و آثار بنا به جنسیت و رعایت اصول نگهداری و مرمت در مخزن طبقه‌بندی شد.

وی همچنین از برنامه ساماندهی دو هزار شیء جدید در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در سال جاری طرح ساماندهی ۲۰۰۰ شیء موزه‌ای شامل آثارکاغذی و نسخ خطی در دستور کار قرار گرفته که پس از انجام مقدمات لازم و طبقه‌بندی مخزن، آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان