۰۳/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۵ یکشنبه

صبح قزوین وزیر خارجیة سابق فرانسه کمک تسلیحاتی به مخالفان سوری را حق پاریس و لندن خواند!
کد خبر: ۲۸۱۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

وزیر خارجیة سابق فرانسه کمک تسلیحاتی به مخالفان سوری را حق پاریس و لندن خواند!

در پی مخالفت اتحادیه اروپا با درخواست فرانسه و انگلیس مبنی بر کمک تسلیحاتی به مخالفان سوری، وزیر خارجه سابق فرانسه درخواست پاریس و لندن برای مسلح کردن گروه‌های مخالف سوری را حق این دو کشور دانست.

وزیر خارجیة سابق فرانسه کمک تسلیحاتی به مخالفان سوری را حق پاریس و لندن خواند!
به گزارش صبح قزوین به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، آلن ژوپه، وزیر خارجه سابق فرانسه و از دیپلمات‌های با نفوذ این کشور در واکنش به مخالفت اخیر اتحادیه اروپا با درخواست فرانسه و انگلیس جهت لغو ممنوعیت کمک تسلیحاتی به مخالفان سوریه اعلام کرد: این حق فرانسه و انگلیس است که مساله کمک تسلیحاتی به مخالفان نظام سوریه را مطرح کنند و خواهان آن باشند.
وی افزود: تمام تلاش ما در دو سال گذشته دستیابی به راهکاری جهت خروج سوریه از این درگیری‌ها بوده اما تاکنون این تلاش‌ها موفقیت آمیز نبوده است.
ژوپه همچنین عنوان داشت: باید اقدامی جدی درباره سوریه اتخاذ شود، به عقیده من این حق فرانسه و انگلیس است که مساله کمک تسلیحاتی به مخالفان سوری را بیان کنند.
این مسوول فرانسوی در ادامه با اعلام اینکه گروه‌های تندرو در میان صف مخالفان سوری نفوذ کرده و تاکنون پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند علت این مساله را ادامه بحران سوریه دانست و گفت: باید برای ممانعت از این وضع اقدامی جدی اتخاذ شده و با کسانی از ائتلاف ملی مخالفان سوریه که توانایی مذاکره با مقامات سوریه را دارند وارد گفتوگو شد.
ژوپه در پایان تاکید کرد: کمک تسلیحاتی به مخالفان سوری باعث ایجاد توازن میان نظام و مخالفان خواهد شد.
  انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان