۲۲/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۴ چهارشنبه

صبح قزوین شهیده "رقیه رضایی" باید به عنوان الگوی بانوی مبارز در سطح بین‌المللی معرفی شود
کد خبر: ۲۳۴۵۸۰ نویسنده: فاطمه اشدری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۶ ساعت: ۷:۴۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس مجمع بسیج جامعه زنان قزوین:

شهیده "رقیه رضایی" باید به عنوان الگوی بانوی مبارز در سطح بین‌المللی معرفی شود

رئیس مجمع بسیج جامعه زنان قزوین بیان کرد: شهیده رضایی از سوی اهل هنر، اصحاب رسانه، به جامعه زنان می‌تواند به عنوان الگویی بارز و بانویی عفیفه، مسلمان و مبارز نه تنها در کشور ایران بلکه در سطح بین المللی به جهانیان معرفی شود.

شهیده "رقیه رضایی" باید به عنوان الگوی بانوی مبارز در سطح بین‌المللی معرفی شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ فاطمه اشدری رئیس مجمع بسیج جامعه زنان قزوین و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین است که شهیده "رقیه رضایی" را بانویی مومنه، علمی، باتقوا، پاکدامن، دلسوز و مبارز و توانا می‌داند که با تأسی به ارزش‌های والای انقلاب در راه اسلام تا پای جان خود از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

اشدری معتقد است شهیده رضایی باید به عنوان الگویی بارز و بانویی عفیفه، مسلمان و مبارز نه تنها در کشور ایران بلکه در سطح بین المللی به جهانیان معرفی شود.

صبح قزوین : خانم اشدری چه تعریفی از فعالیت اجتماعی زنان از نگاه اسلام دارید؟
اشدری: حضرت فاطمه(س) یکی از الگوهای جهان اسلام برای زنان مسلمان است که از همان صدر اسلام در کنار حضرت محمد(ص) و حضرت علی(ع) نقش آفرینی کردند، تاریخ صدر اسلام همواره گواه نقش آفرینی زنانی غیور، در کنار مردان برای ترویج و حفظ دین مبین اسلام بوده است.

آنجا که زنان اسلام از جان، مال و حتی فرزندان خود در راه اسلام گذشتند و با جان نثاری‌های خود اسلام را زنده نگه داشته اند. از سوی دیگر وجود الگوهای ارزشمند، از صدر اسلام تاکنون برای زنان مسلمان، الگوهایی را در جایگاه یک بانوی اسلامی، اجتماعی، سیاسی در کنار نقش‌های ذاتی مانند مادر، همسر بودن گوشزد می‌کند.

بنابراین زنان در جامعه اسلامی باید با پایبندی و ارج نهادن به ارزش‌های والای زنان و با حفظ حرمت‌ها، حریم‌ها، عفت و پاکدامنی در عرصه‌های اجتماعی حضور یابند به گونه ای که شأنیت و شخصیت زنان حفظ و ارتقاء یابد.

صبح قزوین : نقش اصلی و محوری یک زن در جامعه چیست؟
اشدری
: بهترین، اصیل ترین، جامع ترین، زیباترین، هنرمندانه ترین، نقش اصلی و محوری یک زن در جامعه نقش مادری و همسری است چراکه فرزندانی ره پویا و آزاده تر هستند که از سرپرستی و تربیت مادرانی فداکار، توانمند و با تقوا بهره مند شوند اما زنان باید با یک برنامه ریزی منسجم و در کنار ایفای نقش خانواگی خود، در عرصه‌های اجتماعی فعال باشند و برای قشر خود تصمیم گیری نمایند.

صبح قزوین : زنان چه نقشی در دوران مبارزات انقلابی داشته اند؟
اشدری:
حضور انقلابی بانوان در زمان‌های مختلف چشمگیر بوده است و در زمان پیروزی انقلاب اسلامی به اوج خود رسید و پس از آن نیز ادامه یافت، زنان با حرکات انقلابی، شرکت در تظاهرات و فعالیت‌های امدادی با فداکاری‌هایی که نسبت به همسران، فرزندان، پدران و برادرانشان ابراز کردند سهم زیادی در پیروزی انقلاب داشتند. حضور زنان در انقلاب با فداکاری‌هایی مانند اسارت و به شهادت رسیدن به اوج خود رسید و نام این شیرزنان مبارز در راه اسلام در تاریخ اسلام و حتی جهان به ثبت رسید.

صبح قزوین : نظر شما در رابطه با این جمله امام (ره) که از دامن زن مرد به معراج می‌رسد" چیست؟
اشدری:
اگر زن را در جایگاه مادر بنگریم او تربیت کننده مردان با صلابت، مصمم، با اراده، با تقوا، دیندار و جهادگر است، اگر زن را در جایگاه همسر ببینیم با حمایت، پشتیبانی، حفظ خانواده، پاکدامنی خود می‌تواند قوت قلبی برای تلاش مرد خانواده و حضور او در میدان‌های حق بر علیه باطل باشد از همین رو معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) بر این جایگاه تأکید کرده است و این جمله تأمل برانگیز که" از دامن زن مرد به معراج می‌رسد" را بیان کرده اند.

همچنین به واسطه صبوری، درایتمندی زنان غیور ایران زمین، شاهد پیروزی عزتمندانه این انقلاب بودیم چراکه مادران، همسران و خواهران بدون هیچ چشم داشتی پدران، برادران، همسران و فرزندان خودرا تقدیم این ملت کردند.

صبح قزوین : امروز نگاه جامعه جهانی به زن چیست و چه آسیب‌هایی این قشر را تهدید می‌کند؟
اشدری:
دشمن همواره برای ضربه زدن به کیان خانواده و ارزش‌های مقدس اسلامی از هیچ اقدامی به خصوص در قالب امور فرهنگی و شبکه‌های مجازی فروگذاری نکرده است؛ اما به لطف خداوند و تأکیدات رهبری فرزانه امام خامنه‌ای( مدظله العالی) مردم همیشه بیدار و زنان جامعه اسلامی با آگاهی لازم، افکار شوم دشمنان را نقش بر آب می‌کنند، لذا مسئولین باید ارزش‌های والا و بی بدیل زنان و دختران جامعه را به این قشر گوشزد کنند تا با حفظ هویت اسلامی وایرانی خود دشمن را مانند همیشه ناکام کنند.

صبح قزوین : شهیده "رقیه رضایی" چگونه می‌تواند به الگوی مناسبی برای دختران و زنان جامعه تبدیل شود؟
اشدری:
شهید رقیه رضایی بانوی مومنه، علمی، باتقوا، پاکدامن، دلسوز و مبارز و توانا با تأسی به ارزش‌های والای انقلاب در راه اسلام تا پای جان خود از هیچ تلاشی فرو گذار نکرد. این شهید بزرگوار در تمامی ابعاد شخصیتی به عنوان بانویی برجسته، مسلمان و معلمی نمونه می‌تواند برای نسل دیروز و امروز و آینده معرفی شود. با توجه به اینکه ایشان در سال جاری به عنوان شهید شاخص کشوری معرفی شده اند توجه و معرفی شخصیت این شهید بزرگوار از سوی اهل هنر، اصحاب رسانه، به جامعه زنان می‌تواند به عنوان الگویی بارز و بانویی عفیفه، مسلمان و مبارز نه تنها در کشور ایران بلکه در سطح بین المللی به جهانیان معرفی شود.

شهیده رضایی به عنوان یک انسان بصیر و آگاه به آرزوی خود یعنی شهادت آن هم در برائت از مشرکین در سفر حج و فاطمه گونه با ضربه‌های مهلک آل سعود با پهلویی شکسته به شهادت رسید.

صبح قزوین : نقش خانواده و مدارس را در تربیت دختران انقلابی چه می‌دانید؟
اشدری:
خانواده و پس از آن مدارس نقش بسزایی در تربیت فرزندان و به خصوص دخترانی مبارز و انقلابی دارند لذا آنها (خانواده و مدارس) باید دوشاودش یکدیگر دخترانی بصیر، حقیقت طلب، مدافع موازین اسلامی – انقلابی تربیت نماید و با ترویج بصیرت، ارزش‌های والای اسلامی و حجاب و پاکدامنی آنها را برای نسل آینده و مسئولیت‌های بزرگتر و سپردن دستاورودهای انقلاب آماده سازند.

در همین راستا مسئولین، خانواده‌ها و مربیان موظف هستند با عزم و اراده راسخ نسلی تربیت کنند که سیاست را عین دیانت بدانند و پیرو ولایت فقیه باشند و مولفه‌های دینی را در راستای نهادینه کردن فرهنگ و مهارت‌های زندگی با سبک اسلامی – ایرانی همواره سرلوحه امورات زندگی خود قرار دهند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان