۲۲/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۴ چهارشنبه

صبح قزوین بزرگ‌ترین جشنواره نوروزی کشور در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۳۴۲۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ ساعت: ۱۴:۳۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری:

بزرگ‌ترین جشنواره نوروزی کشور در قزوین برگزار می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از برگزاری بزرگ‌ترین جشنواره نوروزی کشور در ایام نوروز خبر داد.

 بزرگ‌ترین جشنواره نوروزی کشور در قزوین برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ وهنر  صبح قزوین ، نشست خبری مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با محوریت موضوع ششمین جشنواره ملی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز در سالن اجتماعات سالن قائم شهرداری منطقه ۲ قزوین برگزار شد.

سعید وزیری‌نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در این نشست اظهار کرد: تاکنون ۵ دوره جشنواره بازی و اسباب‌بازی طی ۵ سال متوالی در مجموعه شهر قزوین برگزار شده و توانسته مخاطبان زیادی را به سوی خود جذب کند.

وی افزود: نظرسنجی‌ها حاکی از ابراز علاقه کودکان و خانواده‌های آنها به این جشنواره دارد از این رو این استقبال ما را مصمم می‌کند که این جشنواره را همچنان برگزار کنیم.

عروسک‌های بیش از 30 کشور دنیا در معرض دید مردم گذاشته می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: ششمین جشنواره ملی و بین‌المللی بازی و اسباب‌بازی از تاریخ 2 تا 10 فروردین ماه سال 96 در سرای تاریخی سعدالسلطنه قزوین برگزار می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: در حوزه بین‌المللی عروسک‌های بیش از 30 کشور دنیا را در معرض دید مردم قرار خواهیم داد همچنین در حوزه ملی عروسک‌های 31 استان و مناطق مختلف کشور در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

وزیری‌نژاد تصریح کرد: جشنواره بازی و اسباب‌بازی و نمایشگاه و فروشگاه سوغات و صنایع دستی قزوین در کنار هم برگزار می‌شوند که این امر موجب پربارتر شدن برنامه‌ها شده و محیط جذابی را برای گردشگران داخلی و خارجی ایجاد می‌کند.

برگزاری جشنواره بازی و اسباب بازی در 90 غرفه

وی عنوان کرد: برای این نمایشگاه، 90 غرفه در بخش‌های فرهنگی، آموزشی، فروشگاهی و بازی و سرگرمی پیش‌بینی شده که به موضوعات مختلفی در حوزه کودک اختصاص دارد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین عنوان کرد: در این نمایشگاه غرفه‌های فرهنگی و آموزشی از جمله غرفه کارگاه ساخت عروسک، کارگاه سفال، تست خلاقیت، قصه‌گویی، آموزش قرآن و مفاهیم مذهبی، سلامت کودکان و شعر و داستان دایر می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه بازی مجموعه را به دو قسمت تقسیم‌بندی کردیم که در بخشی از سرای سعدالسطنه به ارائه بازی‌های بومی و محلی از 5 استان لرستان، گیلان، زنجان، ایلام و گلستان در طی روزهای برگزاری جشنواره پرداخته می‌شود.

اجرای 50 برنامه جُنگی و استیجی
وزیری‌نژاد تصریح کرد: گروه بازی‌های بومی و محلی استان قزوین نیز در طی 10 روز جشنواره فعال خواهد بود و قرار است روزی 5 بازی و جمعا 50 بازی به کودکان دیروز و امروز معرفی و آموزش داده شود.

وی در ادامه گفت: اجرای 50 برنامه جُنگی و استیجی، اجرای گروه‌های مختلف تئاتر و نمایش، استفاده از ظرفیت هنرمندان برای آموزش مفاهیم شهروندی به کودکان در قالب نمایش از دیگر بخش‌های پیش‌بینی شده برای این جشنواره است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: از دیگر بخش‌های جنبی نمایشگاه می‌توان به حضور گروه‌های خیمه شب بازی، خان بابا، عروسک‌های غول پیکر استان مرکزی اشاره کرد همچنین برای اولین بار در جشنواره امسال، عروسک‌های شکرستان در قالب سفره هفت سین به نمایش در می‌آید.

وی اضافه کرد: رادیو نمایشگاه هم در مجموعه فعال خواهد بود و گروه‌های مختلف ملی از جمله گروه‌های فیتیله، خاله نرگس در کنار هنرمندان استانی در این جشنواره حضور خواهند داشت.

برگزاری بزرگ‌ترین جشنواره نوروزی کشور در قزوین
وزیری‌نژاد با اشاره به دیگر بخش‌های جشنواره بیان کرد: اختصاص 25 غرفه در حوزه فروشگاهی در فضای مسقف شترخان، ایجاد غرفه‌هایی برای آموزش مفاهیم شهروندی به کودکان، برنامه نورافشانی از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه این جشنواره بزرگ‌ترین جشنواره نوروزی کشور است، گفت: دعوت از مسئولان کشوری و سفرای کشورهای مقیم تهران برای بازدید از جشنواره در ایام نوروز، نصب 50 بیلبورد تبلیغاتی در تهران، کرج و اتوبان‌ها به منظور دعوت از مردم برای بازدید از شهر تاریخی قزوین از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان