۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین انعکاس شور و شعور حسینی در رسانه ی استانی
کد خبر: ۱۵۲۹۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

با هدف انعکاس شور و شعور حسینی؛

انعکاس شور و شعور حسینی در رسانه ی استانی

شبکه ی استانی سیمای مرکز قزوین شور و شعور حسینی مردم نقاط مختلف استان را در برنامه ی «با کاروان عاشورا» به تصویر می کشد.

انعکاس شور و شعور حسینی در رسانه ی استانی
به گزارش صبح قزوین؛ این برنامه با هدف انعکاس شور و شعور حسینی در رسانه ی استانی، معرفی خرده فرهنگ های مذهبی در نقاط مختلف استان و حضور رسانه در بین مردم از شبکه قزوین پخش می شود.
بنا بر هماهنگی‌های صورت‌گرفته بین صداوسیما،شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی و هیئات مذهبی، هر شب از دهه عاشورا یکی از مراسم‌های عزاداری در شهرستان‌های استان ضبط شده و با درنظر گرفتن ضوابط رسانه، روی آنتن شبکه قزوین می‌رود.
مفاد این برنامه متشکل از سخنرانی مذهبی، نوحه‌خوانی و عزاداری مردمی بوده، و نشانگر شیوه عزاداری آن منطقه از استان قزوین خواهد بود.
شایان ذکر است با توجه به اهمیت نمایش جلوه مناسب از عزاداری سیدالشهداء علیه‌السلام، ضروری است تا مجالس یادشده مملو از جمعیت باشد.
دوری از تحریف و خرافات در تبلیغ و معرفی عاشوراء به عنوان یک مکتب انسان‌ساز، ضرورت ساخت این‌گونه از برنامه‌ها را در رسانه ملی عیان می‌سازد.
از سوی دیگر نمایش صحیح و اصولی هم‌بستگی مردم در برپایی مراسم‌های عاشورایی، ارادت شیعیان به امام حسین (ع) و راه او را بیش از پیش هویدا می‌کند.
فضاسازی معنوی مطابق با ماه محرم ایام دهه عاشورا، تبلیغ مراسم عزاداری سیدالشهداء جهت حضور بیشینه مردم، افزایش شور و شعور حسینی در جامعه، و نیز گسترش مفاهیم دینی در بین مخاطبان از جمله اهداف این طرح خواهد بود.
در صورت امکان، «احیاء امر به معروف و نهی از منکر» مبنای جریان سازی این برنامه قرار خواهد گرفت.
ان برنامه به تهیه کنندگی سید مهدی حسین‌زاده حسینی به مدت 30 دقیقه از شبکه قزوین پخش می شود.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان