۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین ۱۳ حلقه چاه آب غیر مجاز مسدود شد
کد خبر: ۱۳۹۰۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین:

۱۳ حلقه چاه آب غیر مجاز مسدود شد

قزوینی: به منظور حفاظت و صیانت از سفره‌های آب زیرزمینی در استان ۱۳ حلقه چاه آب غیر مجاز مسدود شد.

۱۳ حلقه چاه آب غیر مجاز مسدود شد

به گزارش صبح قزوین، قزوینی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین اظهار کرد: به منظور حفاظت و صیانت از سفره‌های آب زیرزمینی در استان و همچنین در راستای اجرای طرح تعادل بخشی دشت قزوین به شناسایی چاه‌های غیرمجاز پرداخته و با همکاری نیروهای انتظامی و اخذ حکم انسداد از دستگاه قضائی از انجام تخلفات جلوگیری می‌نمایند.

قزوینی در ادامه افزود: در نیمه اول سال جاری این شرکت موفق به پرکردن 13 حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان گردیده است و 9 دستگاه حفاری غیر مجاز نیز در حین حفاری در محدوده استان شناسایی و توقیف شده است.

وی در خصوص ممنوعیت توسعه بهره برداری جهت مصارف کشاورزی و محدودیت بهره برداری از منابع آب زیرزمینی این دشت برای سایر مصارف تصریح کرد: بطور كلی سفره آب زیرزمینی دشت قزوین با كسری مخزن مواجه می‌باشد، كه ناشی از برداشت مازاد بر تغذیه سفره می‌باشد و در سال‌های اخیر به علت كاهش حجم آب ورودی رودخانه‌های مشرف به دشت، این موضوع تشدید شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در ادامه ضمن اشاره به مصرف 90 درصد از بخش عمده آب استان در بخش کشاورزی خاطر نشان کرد: در حال حاضر استان علی رغم كمبود آب با مشكل حاد مواجه نمی‌باشد.

انتهای پیام/ 3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان