۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین استاندارد ضامن سلامتی انسانها و جامعه می باشد/ رضایتمندی مردم جز با کالاهای استاندارد و مطلوب امکان پذیر نیست
کد خبر: ۱۳۵۵۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین:

استاندارد ضامن سلامتی انسانها و جامعه می باشد/ رضایتمندی مردم جز با کالاهای استاندارد و مطلوب امکان پذیر نیست

آیت الله باریک بین: استاندارد در سلامتی انسانها و جامعه بسیار تاثیر گذار بوده و باعث می شود با خیال راحت کالای مورد نیاز خود را بخریم و بدانیم خطری ما را تهدید نمی کند.

استاندارد ضامن سلامتی انسانها و جامعه می باشد/ رضایتمندی مردم جز با کالاهای استاندارد و مطلوب امکان پذیر نیست

به گزارش صبح قزوین، به مناسبت هفته جهانی استاندارد جمعی از مدیران و کارکنان اداره کل استاندارد استان با نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه قزوین دیدار کردند.

در این دیدار که در سالن اجتماعات شهید باریک بین برگزار شد، آیت الله باریک بین ضمن تبریک فرا رسیدن عید قربان گفت: عید قربان یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان است و در حقیقت روز امتحان الهی از  حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) بود که از این آزمون سربلند بیرون آمدند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: باید ما انسانها همیشه مطیع فرمان خداوند باشیم و تنها چیزی که می تواند انسان را به عرش برساند این است که بتواند در برابر سختی ها و مشقت ها پایداری نماید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین ضمن تبریک و قدردانی از زحمات تاثیر گذار اداره کل استاندارد خاطر نشان کرد: استاندارد در سلامتی انسانها و جامعه بسیار تاثیر گذار بوده و باعث می شود که ما با خیال راحت کالای مورد نیاز خود را بخریم و بدانیم  که خطری ما را تهدید نمی کند.

وی اجرای استاندارد های ملی را به نفع تمام مردم و اقتصاد کشور دانست و گفت: اجرای استاندارد های ملی ایران به نفع اقتصاد کشور بوده و باعث افزایش صادرات و فروش داخلی و تامین ایمنی و بهداشت مصرف کنندگان می شود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به جایگاه اداره استاندارد در کشور اشاره و اظهار کرد: کار سازمان استاندارد در کشور بسیار حائز اهمیت بوده و باید مدیران و مسئولین و کارکنان آنها نظارت بیشتری روی کالاهای تولید شده داشته باشند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در مورد هر کالایی، سازنده و تولیدکننده آن باید یکسری معیارها را رعایت نموده و بعد مورد آزمایش قرار  گیرد تا کارایی آن مشخص شود.

وی یادآور شد: جایگاه استاندارد در پیشبرد اهداف صنعتی کشور بی نظیر و حساس است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین نقش سازمان استاندارد در کنترل و نظارت صنایع مختلف را مهم دانست و افزود: این سازمان در کنترل و نظارت صنایع مختلف از قبیل خوراک و پوشاک و مسکن نقش محوری داشته و از نهادهای مهم در جامعه است.

امام جمعه قزوین رضایتمندی مردم را اولویت اول این اداره کل عنوان و اظهار کرد: رضایتمندی مردم جز با کالاهای استاندارد و مطلوب امکان پذیر نیست.

در ابتدای این دیدار شاهرخ رامزی ( معاون توسعه مدیریت سازمان استاندارد کل کشور) در خصوص هفته جهانی استاندارد اذعان داشت: سازمان استاندارد تا سال 1389 نزدیک به 640  قلم کالا را تحت نظارت داشته است.

این مسئول ادامه داد: در سال 89 طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه تمامی کالاهای تولید شده باید مشمول استاندارد قرار گیرند، این رقم به 6 هزار قلم کالا افزایش یافت.

رامزی نقش ائمه جمعه را در آگاهی دادن به مردم در خصوص کالاهای استاندارد شده مهم ارزیابی نمود و گفت: ائمه جمعه می توانند نقش تاثیر گذاری در رابطه با فرهنگ استاندارد و اطلاع رسانی به مردم جامعه داشته باشند.

در پایان محمود رضا طاهری مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اظهار داشت: اداره کل استاندارد استان از ابتدای سال جاری 4 هزار بازدید از مراکز عرضه و تولید محصولات داشته است.

انتهای پیام/3007

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان