۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین "نه" محکم استاندار درباره عزل و نصب‌های استان/ دولت برای تایید صلاحیت افرادی که تخلف دارند، پافشاری نمی‌کند
کد خبر: ۱۳۴۶۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۱۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

در نشست خبری امروز صورت گرفت

"نه" محکم استاندار درباره عزل و نصب‌های استان/ دولت برای تایید صلاحیت افرادی که تخلف دارند، پافشاری نمی‌کند

در نشست خبری امروز در استانداری، فریدون همتی پاسخ سوال یکی از خبرنگاران درباره عزل و نصب های اخیر این دستگاه را با "نه" محکمی داد.

"نه" محکم استاندار  درباره عزل و نصب‌های استان/ دولت برای تایید صلاحیت افرادی که تخلف دارند، پافشاری نمی‌کند
به گزارش خبرنگار سیاسی  صبح قزوین ، در جلسه پرسش و پاسخ استاندار با خبرنگاران که پیش از ظهر امروز برگزار شد، خبرنگاران حاضر سوالات خود را مطرح کردند که اهم این سوالات در ذیل تشریح شده است:

فرامرزی از روزنامه حدیث: سفر رئیس‌جمهور به چه تاریخی موکول شد؟
همتی استاندار: دکتر روحانی در فروردین یا اردیبهشت سال 95 به استان قزوین سفر می‌کند. در حال حاضر نیز پروژه‌های موردنظر با وزارتخانه‌ها در حال پیگیری است تا پروژه‌ها با سفر رئیس‌جمهور به استان بر حسب اولویت‌های قزوین پیگیری شود.


امیدوار از هفته نامه مینودر: تعدد بیمارستان‌‌ها در شهر الوند و محمدیه ضرورت دارد؟ اقدامات انجام شده در خصوص گردشگری برای نوروز 95 چه بوده است؟
همتی: تصمیمات ساخت بیمارستان بر اساس بررسی محیط، جمعیت و شاخص‌ها انجام می‌شود. تمام بیمارستان‌های تامین اجتماعی و خصوصی با بستن قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی و نظارت‌های قوی، خدمات به مردم ارائه می‌کنند.
ظرفیت بالقوه‌ای برای گردشگری در استان درنظر گرفته شده اما کارهای انجام شده قابل رضایت نیست. با مشارکت شهرداری، اوقاف، میراث فرهنگی و بخش خصوصی به دنبال ظرفیت بالقوه هستیم تا موانع را از سر راه این بخش برداشته و آن را فعال کنیم.

برزگر نانکلی از روزنامه آسیا: چرا عزل و نصب‌های استاندار متوقف شد؟
همتی: دولت در استان‌ها از همه نیروهای انقلاب با حزب‌های مختلف استفاده کرده است. افراد براساس توانمندی، اعتماد و اعتقاد به برنامه‌های دولت انتخاب می‌شوند.
باید از سرمایه داخلی کشور استفاده شود. بعضی از مدیران حرفه‌ای بوده و سیاسی نیستند بنابراین فردی که کار خود را خوب انجام می‌دهد دلیلی برای برکناریش وجود ندارد در نتیجه هیچ عزل و نصبی نخواهیم کرد.
از تمام رسانه‌ها و ارگان‌ها خواهش می‌کنم بگذارید من برای استان کار کنم. من باتجربه‌ام، می‌فهمم، می‌دانم و می‌توانم گروه خوبی را ترکیب کنم و به استان خدمت کنم.

اولادی از ایرنا: دستاوردهای سفر هیئت دولت به استان چه بوده است؟
همتی: داشتن عزم جدی برای سرمایه‌گذاری در استان، قرار گرفتن مطالعات انجام شده در مورد برنامه‌های مختلف و مشخص شدن علاقمندان به سرمایه‌گذاری در استان از دستاوردهای این سفر به شمار می‌رود.


کشاورز از روزنامه همشهری: اقدامات انجام شده در خصوص توسعه اجتماعی و فرهنگی استان چه بوده است؟
همتی: از توسعه اجتماعی و فرهنگی غفلت نکردیم. تمام حوزه‌ها هم‌راستا به یکدیگر باید ارتقا پیدا کنند. از قبل مجموعه‌ای به عنوان برنامه و سند حوزه اجتماعی تهیه شده تا در دستور کار همه دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد.
اگر برنامه‌های فرهنگی ارگان‌ها مدیریت شود و پراکنده کاری صورت نگیرد، گام‌ها در حوزه‌های فرهنگی موثر و مفید خواهد بود.

بهبهانی از روزنامه ولایت: نظرتان در مورد رد صلاحیت‌هایی که از سوی شورای نگهبان صورت گرفته چیست؟
همتی: در همه دوره‌ها افرادی هستند که به دلایل مختلف رد صلاحیت می‌شوند. پیش بینی شده افرادی که به هر دلیلی احراز نشده در مرحله تایید نظر شورای نگهبان تایید شود. در عین حال دولت برای حضور افرادی که تخلف دارند، پافشاری نمی‌کند.
دولت به دنبال مشارکت حداکثری مورد انتظار مقام معظم رهبری است.


غیاثوند از روزنامه همشهری: در خصوص مباحث مربوط به مشکلات آب چه اقداماتی انجام شده است؟
همتی: در حوزه آب اقداماتی نظیر انتقال آب شرب سد طالقان به 14 شهر و روستای قزوین، پیگیری مسائل مربوط به سد نهب تاکستان از طریق اوراق مشارکت و سد بالاخان‌لو در بوئین زهرا و ... انجام شده است.


انتهای پیام/7008




دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان