۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین لزوم اخذ مجوز برای کلیه پروژه های عمرانی دستگاههای اجرایی از کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان
کد خبر: ۱۳۱۲۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

لزوم اخذ مجوز برای کلیه پروژه های عمرانی دستگاههای اجرایی از کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان

کلیه پروژه های عمرانی دستگاههای اجرایی ملزم به اخذ مجوز از کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان می شوند.

لزوم اخذ مجوز برای کلیه پروژه های  عمرانی دستگاههای اجرایی از کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، در هفتمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی مقرر گردیده کلیه پروژه های عمرانی اعم از ملی و استانی در خارج از محدوده شهرها به تأیید کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی رسیده و نیز پروژه های واقع در داخل محدوده شهرها با طرحهای جامع منطبق گردند.
به گزارش مهندس محسن اسماعیلی، مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی، اغلب پروژه های عمرانی توسط دستگاههای خدمات رسان نظیر آب، برق، گاز، نفت و راه نظیر خطوط ریلی، بزرگراه ها، کمربندهای شهری، انتقال گاز و نفت و .
.
.
در سطح عمدتاً ملی احداث می گردد که گاهاً بدون کمترین دخالت استان صورت می پذیرند.
از طرف دیگر ممکن است پروژه هایی دیگر در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی مورد تصویب قرار گیرند که در مجاورت این پروژه ها بوده و یا با آنها تلاقی داشته باشند که این امر تحقق پذیری طرح ها را کاهش می دهد.
لذا با توجه به وظایف کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی، تأثیرگذاری اینگونه پروژه های اجرایی و عمرانی در نحوه تصمیم گیری برای پروژه های دیگر در جلسات کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی و افزایش ضریب تحقق پذیری این طرح ها، مقرر گردیده است کلیه پروژه های عمرانی اعم از ملی و استانی در خارج از محدوده شهرها به تأیید کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی رسیده و نیز پروژه های واقع در داخل محدوده شهرها نیز با طرحهای جامع منطبق گردند.
در ادامه مهندس سودابه زرین پور رئیس دبیر خانه کمیسیونهای تخصصی حوزه مدیریت شهرسازی و معماری، اظهار داشتند: در هفتمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی علاوه بر پرونده های اشخاص خصوصی، مباحثی چون الحاق برخی روستاهای واقع در حریم شهر قزوین به عنوان ناحیه منفصل شهری، بررسی طرح تفصیلی اکبر آباد و زور آباد شهر اقبالیه، ارائه گزارش در خصوص روند تعیین تکلیف ساخت و سازهای غیر مجاز در دو محور کورانه و زرشک، و همچنین اخذ مجوز برای کلیه پروژه های عمرانی اعم از ملی و استانی کلیه دستگاهها از کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی مطرح گردید.
ایشان در ادامه اظهار داشتند در پی گزارش ساخت و سازهای غیر مجاز صورت پذیرفته در دو محور کورانه و زرشک، مقرر گردید تا نتایج اقدامات صورت پذیرفته شهرداری و فرمانداری قزوین نیز به دبیرخانه کارگروه ارائه و جمع بندی آن به حوزه معاونت امور عمرانی استانداری ارسال تا در جلسه ای با حضور مدیر کل راه و شهرسازی، شهرداری و فرماندار قزوین، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری، رئیس محترم جهاد کشاورزی، رئیس کل دادگستری و دادستان، مدیر کل بارزسی، فرماندهی انتظامی و معاون امنیتی سیاسی استانداری تصمیم گیری سریع در این خصوص صورت پذیرد.
وی اضافه کرد: مباحث مطرح شده در این جلسه به معاونت برنامه ریزی استانداری ارسال گردیده است تا پس از تأیید شورای برنامه ریزی و توسعه استان، به مراجع ذیربط ابلاغ گردند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان