۱۳/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۶ دوشنبه

صبح قزوین تیم کوهنوردی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین به قله دماوند صعود کردند
کد خبر: ۱۲۱۸۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس ادراه امور ورزشی و تفریحات سالم کارگران استان قزوین:

تیم کوهنوردی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین به قله دماوند صعود کردند

علی آموزگار: این اثر طبیعی یعنی قله دماوند با موقعیت آب وهوایی خاص در ۹۰ کیلومتری شمال شرق تهران و در استان مازندران واقع گردیده است.

تیم کوهنوردی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین به قله دماوند صعود کردند
به گزارش صبح قزوین، علی آموزگار درخصوص ویژگیهای قله دماوندافزود: این قله با 5671 ارتفاع مرتفع ترین نقطه ایران به حساب می آیدکه دارای شکلی مخروطی و در دهانه خاموش آن گوگرد فراوان به چشم می خورد .
این مسئول درادامه گفت : این قله در فرهنگ کشورمان مظهر پایداری و استواری محسوب میگردد و این اثر به دلیل ویژگیهای منحصر به فرد خود پژوهشگران و کوهنوردان فراوانی را از سراسر کشور و جهان بسوی خود جلب می نمایدواز گونه های مهم گیاهی میتوان از بومادران وپیر گیاه دماوندی ؛اسپرس کوهی و گون نام برد.
رئیس ادراه امورورزشی وتفریحات سالم کارگران استان قزوین که خود از صعود کنندگان به این قله بود اضافه کرد :قله دماوند به ارتفاع 5671 متر واقع در استان مازندران و قرار گرافته در جناح شمالي دره رودخانه هراز بخش لاريجان يكي از مخروط‌هاي عظيم آتشفشاني ايران مي‌باشد.
اين قله از شمال به دره رودخانه نمارستاق از شرق به دره هراز و از غرب و جنوب غربي محاط به دره رودخانه دليچاي و درياچه سد لار مي‌باشدومسير صعود قله دماوند داراي 60 مسير اصلي و فرعي و تركيبي صعود از زواياي جغرافيايي مختلف بر روي خود مي‌باشد .
وی همچنین در خصصوص برنامه صعود گفت : بعد ازهماهنگی با چند تن از کوهنوردان استان وچند تن از کارکنان اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی استا ن قزوین این برنامه آماده .
وبعد از تمرینات خاص این صعو دبدون هیچ مشکل ویاآسیب دید گی محقق شد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان