۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین جنگ آمریکا با سوریه زنجیره مقاومت را وارد میدان خواهد کرد
کد خبر: ۱۰۴۶۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل بین الملل:

جنگ آمریکا با سوریه زنجیره مقاومت را وارد میدان خواهد کرد

شکیبایی: اگر آمریکا بخواهد با سوریه وارد جنگ فراگیر شوند طبیعی است که زنجیره مقاومت وارد عمل خواهد شد. به هر حال سوریه نزدیک ۶ دهه است در حال میزبانی فلسطینی ها می باشد.

جنگ آمریکا با سوریه زنجیره مقاومت را وارد میدان خواهد کرد
به گزارش صبح قزوین، شکیبایی کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در رابطه با احتمال حمله به سوریه ، گفت: سخت خواهد بود در چنین شرایطی که منطقه دچار آشوب است بگوییم این تهدیدات غربی ها عملی می شود یا نه؟ اما آنچه در صحنه دیده می شود که حمله به سوریه فقط زدن نظام نیست.
این استاد دانشگاه گفت: موضوع یک زنجیره ای می باشد به نام مقاومت حمله به سوریه که منطقه را احاطه کرده است از فلسطین شروع و ایران، لبنان و حوزه بیداری اسلامی را در برمی گیرد.
معلوم نیست آمریکا در یک جنگ فراگیر چطور از خاورمیانه عبور خواهد کرد وی ادامه داد: این که آمریکایی ها می آیند و تهدیدات خودشان را عملی می کنند، اهداف و منطقه شروع جنگ را هم اعلام می شود، نشان از عمق ترس شان از مقاومتی است که شکل گرفته.
طبق تجربه ای که آمریکا با اسرائیل در جنگ 33 روزه و 8 روزه با فلسطینی ها به آزمون گذاشتند، نشان می دهد منطقه ظرفیت یک جنگ فراگیر را ندارد.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: اگر آمریکا بخواهد با سوریه وارد جنگ فراگیر شوند طبیعی است که زنجیره مقاومت وارد عمل خواهد شد.
به هر حال سوریه نزدیک 6 دهه است در حال میزبانی فلسطینی ها می باشد و در این شرایط سوری ها تمهیداتی را برای شهروندان فلسطینی داده اند و در واقع آغوش خود را برای مظلومین غزه باز کرده اند.
شکیبایی اذعان داشت: آمریکایی ها در فلسطین منافعی دارند و واضح است ظرفیت بزرگی به نام مقاومت در این منطقه، منافع آمریکا را مورد هدف قرار می دهند.
با این شرایط مطمئنا یک بلوا و آشوبی در منطقه شروع خواهد شد و بدون شک معلوم نیست آمریکا در یک جنگ فراگیر چطور از خاورمیانه عبور خواهد کرد.
با سقوط سوریه  بزرگترین سد مقاومت در برابر استعمار می شکند این تحلیلگر بین الملل به نقش عربستان در آتش افروزی جنگ سوریه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: عربستان هدفش در سوریه مدیریت به گونه ای است که این بیداری و تحولات در حکومت به سمت آنها حرکت نکند.
اما این روزهای اخیر با سقوط مرسی برگ برنده ای به دست عربستان آمد که انقلاب به سمت آنها نمی رود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: لذا می بینیم در حال حاضر بیشترین نقش را این کشور ایفا می کند تا سوریه را به پرتگاه جنگ ببرد، چون با سقوط سوریه و بشار اسد، بزرگترین سد مقاومت در برابر استعمار فرو می ریزد و عربستان با خیالت راحتر به چند صباح دیگر حکومتش ادامه خواهد داد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان