۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین کاهش ۵۰ درصدی آمار طلاق با انجام مشاوره/ افزایش تعداد مراکز مشاوره قبل از طلاق
کد خبر: ۳۷۳۸۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مجید رضازاده:

کاهش ۵۰ درصدی آمار طلاق با انجام مشاوره/ افزایش تعداد مراکز مشاوره قبل از طلاق

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه مشاوره های قبل از طلاق باعث کاهش ۵۰ درصدی آمار طلاق در برخی از استانها شده است، گفت: بزودی در تمامی استانهای کشور مراکز مشاوره قبل از طلاق راه اندازی می شود.

کاهش ۵۰ درصدی آمار طلاق با انجام مشاوره/ افزایش تعداد مراکز مشاوره قبل از طلاق
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، مجید رضا زاده با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر 1200 مرکز مشاوره دولتی و غیر دولتی در سراسر کشور فعال است که در 120 مرکز مشاوره فقط روشهای پیشگیری از طلاق و سازش در زندگی به زوجین مشاوره داده می شود.
وی با اشاره به اینکه مشاوره قبل از طلاق اجباری است ، گفت: تمامی زوجینی که قصد طلاق دارند باید به مراکز مشاوره مراجعه کنند و تحقیقی که در این زمینه انجام شده نشان می دهد که در چند استان کشور میزان طلاق با مراجعه به این مراکز تا 50 درصد کاهش پیدا کرده است .
به گفته رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی ، برهمین اساس قصد داریم تعداد مراکز مشاوره قبل از طلاق را در تمامی استانهای کشور گسترش دهیم تا در این صورت بتوانیم از افزایش آمار طلاق جلوگیری کنیم .
وی گفت: براساس تفاهم نامه ای که در گذشته با قوه قضاییه منعقد شده نسبت به راه اندازی مراکز مشاوره در استانهای مختلف بویژه در شهرهای بزرگ و آسیب خیز اقدام خواهیم کرد.
رضازاده همچنین به طرح غربالگری اضطراب در میان کودکان اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح در میان کودکان 5 تا 6 ساله در 15 استان کشور اجرایی می شود که در مرحله اول اجرای آن آزمایشی است و در مرحله بعد طرح غربالگری اضطراب به صورت گسترده در تمامی استانها به اجرا در می آید.
وی گفت: این طرح توسط روانشناسان و درمانگران متخصص اجرایی می شود و پس از شناسایی ، اضطراب کودکان با استفاده از مشاوره و نظر متخصصیان درمان خواهد شد.
منبع: مهر انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان