۱۳/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۲۵ چهارشنبه

صبح قزوین نمایش توانمندی سمن‌ها در رویداد «اتفاق»
کد خبر: ۳۶۹۶۸۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۲۴ ساعت: ۱۴:۱۷ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

نمایش توانمندی سمن‌ها در رویداد «اتفاق»

در جشنواره‌ «اتفاق»، محیطی مناسب و تخصصی مهیا شده تا مدیران فعال و دغدغه‌مند استان با ظرفیت‌های بی‌حد و حصر و البته مغفول مانده سازمان‌های مردم نهاد بیش از پیش آشنا شوند و در راستای ارتقاء و پیشبرد اهداف سازمان خود از آن بهره‌مند شوند.

نمایش توانمندی سمن‌ها در رویداد «اتفاق»

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ نمایشگاه دستاوردهای سازمان‌های مردم نهاد استان قزوین و جشنواره «اتفاق»، امروز «سه‌شنبه» ۲۴ مهرماه با حضور گروه‌های مردم نهاد و بازدید مدیران کل و مسئولان استانی در تالار ایرانیان قزوین برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم امیر اسلامی‌صدر؛ معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین در رابطه با علل برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: سمن‌های زیر مجموعه اداره‌کل ورزش و جوانان گرد هم آمده‌اند تا دستاوردهای فعالیت چندین ساله‌ خود را به مراجعان خاص که مدیران و مسئولان استان قزوین هستند، ارائه نمایند.

 

وی عنوان کرد: در جشنواره‌ «اتفاق»، محیطی مناسب و تخصصی مهیا شده تا مدیران فعال و دغدغه‌مند استان با ظرفیت‌های بی‌حد و حصر و البته مغفول مانده سازمان‌های مردم نهاد بیش از پیش آشنا شوند و در راستای ارتقاء و پیش‌برد اهداف سازمان خود از آن بهره‌مند شوند.

 

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان گفت: شایسته است که مدیران در فرآیند کاری خود از توانمندی سمن‌ها برخوردار شوند چرا که سمن‌های تخصصی کاملا دغدغه‌مندانه به موضوعات جامعه ورود می‌کنند و با برخورداری از نیروهای جوان و پیگیر می‌توانند بازوی کمکی خوبی برای نهادهای مختلف باشند.

 

وی یادآوری کرد: از دیگر دستاوردهای این جشنواره می‌توان به رویارویی و آشنایی سمن‌ها با فعالیت‌ها و حوزه‌کاری یکدیگر اشاره کرد که سبب خروج آن‌ها از کارهای جزیره‌ای و حرکت در مسیر هم‌افزایی در جهت رسیدن به هدف واحد که همان اعتلای ایران اسلامی است خواهد شد.

 

راه میان‌بر حل مشکلات در دست سمن‌هاست

 

همچنین مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری قزوین در این مراسم اظهار کرد: پیش از پذیرش مسئولیت در استانداری، سمنی فعال در حوزه خانواده و بانوان را اداره می‌کردم و به همین جهت با فضای‌ کاری گروه‌های مردم‌نهاد کاملاً آشنا هستم و دغدغه‌ها و مسائل آن‌ها را از نزدیک لمس کرده‌ام.

 

وی گفت: بازدید از فعالیت‌های سمن‌های حوزه ورزش و جوانان همواره توام با انرژی و نشاط مضاعف است که از دل این دستاوردها، راهکار‌های بسیاری پیش‌روی مدیران، جهت حل چالش‌های حوزه مسئولیتی آن‌ها پیدا می‌شود.

 

 علیخانی افزود: سودمندی این آشنایی از آن روست که سمن‌ها از مردم، در دل مردم و آشنایی کاملا نزدیک با مسائل حوزه‌ کاری خود دارند و می‌توانند مشاوران و مدیران اجرایی خوبی برای ماموریت‌های ادارات و نهادهای مختلف باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از نظام مسائل حوزه زن و خانواده و همچنین راهکارهای برون رفت از آن مسائل و چالش‌ها، توسط گروه‌های مردم نهاد حوزه خانواده در اختیار ما قرار گرفته است چراکه راهکارهای سمن‌ها نزدیک‌تر و میان‌بر بوده و نیز از اثرگذاری بیش‌تری برخوردار است.

 

 

داشتن نیروی جوان دغدغه‌مند، اوج اقتدار یک کشور است

 

طیب ملک‌پور، فرماندار قزوین هم در بازدید از این نمایشگاه اظهار کرد: جشنواره‌ اتفاق، به زیبایی یادآوری و تاکید می‌کند که هر آنچه در این کشور رقم می‌خورد، به دست جوانان اتفاق افتاده است.

 

 

وی با بیان این نکته که «هر که به آینده نیندیشد آینده‌ای نخواهد داشت»، خاطرنشان کرد: گرچه آب، برق، راه و تکنولوژی بستر توسعه‌ هستند اما اصل توسعه در جوامع، نیروی انسانی است و اوج قدرت نیروی انسانی،داشتن تفکر جوان و پویاست.

 

فرماندار قزوین عنوان کرد: جوانان سراسر انرژی، تفکر، علم، بالندگی و نشاط‌اند و اگر برای آنها برنامه و اثرگذاری را متصور شویم، آینده کشور تضمین خواهد شد.

 

وی افزود: شناخت جوان، موقعیت جوان، دغدغه‌های جوان و نیز ضرورت‌های حوزه جوان نیازمند علم و برنامه‌ریزی است و با این شناخت است که می‌توان کارها را به جوانان سپرد و به نتایج حاصل از آن مباهات کرد.

 

فرماندار قزوین خاطرنشان کرد: مسئولان باید حوزه حکم‌رانی برای جوانان را با پیشرفت روزافزون علم و تکنولوژی بروزرسانی کنند. باید مدیران، زبان گفتمان با جوان نسل جدید و دنیایی که در آن زندگی و تفکر می‌کند را بیاموزند و بر اساس آن به تصمیم‌گیری بپردازند و نسل جوان را راهبری کنند.

 

وی یادآوری کرد: ماموریت گام دوم انقلاب هم مخصوص جوان‌هاست. همانطور که در دهه ۵۰ جوانان انقلاب کردند، حالا هم جوانان باید بار این مملکت را به دوش بکشند. یکی از فرصت‌های موجود در دکترین رهبری، جوان و نیروی جوانی است که باید ظرفیت‌های آن دیده و تحویل گرفته شود.

 

ملک‌پور تصریح کرد: بسیاری از مسائل کشور با هم‌افزایی قابل حل است. اگر چه پشتوانه مالی مهم است اما بسیاری از چالش‌های موجود از اقدامات جزیره‌ای و هدر رفت بضاعت‌ها نشات می‌گیرد.

 

انتهای خبر/ 1300

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان