۱۳/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۲۵ چهارشنبه

صبح قزوین حل مشکل اراضی شمال اتوبان قزوین_زنجان
کد خبر: ۳۶۹۶۷۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۲۳ ساعت: ۱۱:۵ ↗ لینک کوتاه

پس از ۴۰ سال محقق شد؛

حل مشکل اراضی شمال اتوبان قزوین_زنجان

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با تصویب چارچوب کلی طرح جامع اصلاحی اراضی شمال آزاد راه قزوین – زنجان، مشکل ۴۰ ساله اراضی شمال اتوبان حل شد.

حل مشکل اراضی شمال اتوبان قزوین_زنجان
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین، وهاب میزانی گفت: اراضی واقع در ضلع شمال آزاد راه قزوین- زنجان به مساحت حدود ۲هزار هکتار از سال ۱۳۶۸ بر اساس طرح جامع مصوب شارمند در داخل محدوده شهر قزوین و با کاربری‌های مسکونی، خدماتی شامل معابر و کاربری‌های عمومی قرار دارد.

وی افزود: مطابق با مصوبه مورخ 17/6/82 شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، اراضی متعلق به دولت واقع در شمال اتوبان به فضای سبز و سایر اراضی به کاربری‌های شهری اختصاص یافت.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استانق زوین بیان کرد: پس از آن با عنایت به تصویب طرح جامع شهر قزوین مصوب 22/4/94 شورایعالی شهرسازی و معماری ایران اراضی شمال اتوبان به کاربری‌های خدماتی بزرگ‌مقیاس اختصاص یافت و هرگونه توسعه مسکونی، اداری و تجاری ممنوع شد.

میزانی افزود: لیکن در راستای پاسخگویی به نیازهای توسعه شهری قزوین بر اساس نرخ رشد جمعیتی و با استناد به مکاتبه شماره 300/93295 مورخ 19/7/99 و 300/141183 مورخ 19/10/1400 معاون محترم شهرسازی و معماری و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مبنی بر اهمیت اراضی شمال اتوبان به عنوان تنها فرصت توسعه شهری، با در نظر گرفتن کلیه نیازهای شهری و فراشهری مجموعه شهری قزوین و با رعایت احکام طرح‌های فرادست طرح تفصیلی ویژه اراضی مذکور در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه اراضی شمال آزادراه مطابق با طرح جامع مصوب به صورت کاربری‌های بزرگ مقیاس تثبیت و به عنوان اساس طرح تلقی می‌‌شود هر گونه مداخله تحت عنوان طرح تفصیلی ویژه مشروط به اصلاح طرح جامع مطابق با نظام پهنه‌بندی‌های پیشنهادی خواهد بود.

میزانی افزود: لذا بر اساس مطالعات اولیه مهندسین مشاور ذیصلاح و مصوبات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اراضی شمال اتوبان به 12 حوزه شامل پهنه هایی نظیر حوزه شتاب دهنده ها، پردیس های فرهنگی، مراکز رشد و واحدهای فناور، حوزه های سکونت و خدمات وابسته سکونت اختاص یافت.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی افزود: بر این اساس در جلسه مورخ 23/7/1403 شورای عالی شهرسازی و معماری ایران چارچول کلی طرح جامع اصلاحی در این محدوده به تصویب رسید.

وی گفت: تعیین دقیق هر یک از کاربری‌ها، نظام دسترسی و شبکه معابر محدوده، پس از تهیه و تصویب طرح تفصیلی ویژه اراضی شمال آزاد راه و بر اساس طرح جامع اصلاحی قابل استناد و بهره‌برداری خواهد بود.

انتهای خبر/ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان