۰۵/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۷ سه‌شنبه

صبح قزوین تأخیر در پرداخت وام مسکن ملی مشکل‌ساز شده است
کد خبر: ۳۶۹۶۰۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۱۷ ساعت: ۱۳:۲ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی:

تأخیر در پرداخت وام مسکن ملی مشکل‌ساز شده است

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأخیر بانک مرکزی در ابلاغ آیین‌نامه وام مسکن ملی، تأخیر طولانی مدت در اجرای این برنامه را عاملی برای افزایش مشکلات اقتصادی مردم معرفی کرد.

تأخیر در پرداخت وام مسکن ملی مشکل‌ساز شده است

به گزارش حوزه اقتصادی صبح قزوین؛ علی اکبر علیزاده برمی، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به مشکلات ناشی از تأخیر در ابلاغ آئین نامه اعطای وام مسکن شهری، گفت: شورای عالی مسکن تصمیماتی مبنی بر افزایش سقف وام مسکن به ۸۰۰ میلیون تومان داشته است با وجود اینکه این مصوبه تصویب و آئین نامه آن به بانک مرکزی ابلاغ شده است، اما متأسفانه بانک مرکزی هنوز آیین‌نامه‌های لازم را به بانک‌های عامل ابلاغ نکرده است. این امر باعث شده مردم همچنان با همان مبلغ قدیمی ۵۵۰ میلیون تومان وام دریافت کنند که کفاف هزینه‌های مسکن را نمی‌دهد.

علیزاده برمی ادامه داد: این مشکل نه تنها امسال، بلکه در سال‌های گذشته نیز وجود داشته و معمولاً شش تا هشت ماه از سال می‌گذرد تا بانک‌ها اقدام به پرداخت وام کنند. در این مدت، بسیاری از پروژه‌های مسکن به دلیل کمبود منابع مالی یا نیمه‌تمام می‌مانند یا با تأخیر روبرو می‌شوند. نتیجه این تأخیرها فشار اقتصادی مضاعفی است که بر دوش مردم و به‌ویژه جوانان و خانواده‌های کم‌درآمد قرار می‌گیرد.

نماینده دامغان در ادامه به استنکاف بانک مرکزی از اجرای قانون جهش تولید مسکن اشاره کرد و گفت: این رفتار بانک مرکزی نوعی خودسری و استنکاف از قانون است. به طور واضح در قانون جهش تولید مسکن تأکید شده است که منابع مالی مسکن ملی باید در زمان مناسب به متقاضیان پرداخت شود. متأسفانه تاکنون دو بار وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی به مجلس احضار شده‌اند تا درباره این موضوع پاسخگو باشند، اما هنوز اقدام جدی و مؤثری صورت نگرفته است.

وی افزود: مجلس یازدهم بارها به این مسئله ورود کرده و در جلسات غیرعلنی نیز به این موضوع پرداخته شده است. با این حال، به نظر می‌رسد که هنوز بانک مرکزی به طور جدی به اجرای این قانون تمکین نکرده است.

علیزاده برمی در پایان تأکید کرد: پیگیری مجلس همچنان ادامه خواهد داشت و در اولین جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس، این موضوع مجدداً مطرح خواهد شد. ما امیدواریم که در این جلسه، وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی به قانون تمکین کرده و مشکلات موجود در پرداخت وام مسکن ملی را برطرف کنند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان