۰۲/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۴ شنبه

صبح قزوین پیش‌بینی عبور زائران عمره قزوین از مرز ۱۰۰۰ نفر
کد خبر: ۳۶۹۵۶۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۱۴ ساعت: ۹:۱۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس حج و زیارت استان قزوین:

پیش‌بینی عبور زائران عمره قزوین از مرز ۱۰۰۰ نفر

رئیس حج و زیارت استان قزوین گفت: تاکنون ثبت‌نام ۹ کاروان عمره استان قزوین نهایی شده و پیش‌بینی می‌شود تعداد زائران در صورت تکمیل ثبت‌نام‌ها از مرز هزار نفر عبور کند.

پیش‌بینی عبور زائران عمره قزوین از مرز ۱۰۰۰ نفر
بشیر سلیمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، درباره اعزام به حج عمره اظهار کرد: تاکنون ثبت‌نام ۹ کاروان در استان قزوین نهایی شده است که در حال حاضر یکی از این کاروان‌ها در مکه مکرمه برای انجام اعمال عمره مفرده حضور دارند.

وی افزود: کاروان‌های بعدی در تاریخ ۲۱ و ۲۷ مهر ماه اعزام می‌شوند و پس از آن نیز سایر کاروان‌ها اعزام خواهند شد که جزئیات آن در سایت پورتال خبری حج و زیارت استان بارگذاری شده است.

رئیس حج و زیارت استان قزوین ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تعداد زائران عمره استان قزوین از مرز هزار نفر عبور کند و توجه داشته باشید که در ماه اول اعزام هستیم و این عدد اعزامی صرفاً برای دو ماه از سفر عمره مفرده است.
 
این مسئول با بیان اینکه هزینه سفر عمره معمولاً ۴۳ الی ۴۴ میلیون است، گفت: سفرهای عمره مفرده متشکل از ۱۰ روز است که پنج روز در مدینه و پنج روز در مکه است؛ کاروان‌های امسال ۸۵ نفره یا ۱۳۵ نفره است، در کاروان‌های ۸۵ نفره یک مدیر و یک روحانی و ۸۳ زائر حضور دارند و در کاروان‌های ۱۳۵ نفره یک مدیر، یک روحانی و یک معاون و ۱۳۲ زائر اعزام می‌شوند.

سلیمی ادامه داد: با توجه به اینکه عمر مفرد بعد از چندین سال مجد آغاز شده است طبیعتاً حجم درخواست‌ها بالاست و خواهش من از مردم صبوری است و جای نگران نیست زیرا ما تمام ظرفیت‌ها و اولویت‌ها را به کار گرفتیم و قول می‌دهیم که اگر مشکلی رخ ندهد، ظرفیت‌ها را افزایش دهیم تا عزیزان بیشتری ثبت‌نام کنند.

وی تصریح کرد: اگر کسی نمی‌تواند ثبت‌نام اینترنتی انجام دهد، می‌تواند روز آغاز ثبت‌نام به آژانس مسافرتی مراجعه کرده و حضوری ثبت‌نام خود را انجام دهد. 
 
رئیس حج و زیارت استان قزوین خاطرنشان کرد: زائران حتماً قبل از اعزام باید واکسن «مننژیت» را تزریق کنند که هنگام چک کردن در فرودگاه عربستان با مشکلی مواجه نشوند؛ همچنین گذرنامه قبل از اعزام باید هفت ماه تا انقضای آن مهلت داشته باشد.
 
این مسئول درباره عتبات عالیات بیان کرد: ثبت‌نام برای سفر به عراق از طریق سایت عتبات صورت می‌گیرد و زائر می‌تواند در این سایت تمام موضوعات را پیگیری و مورد بازرسی قرار دهد.

وی اضافه کرد: کاروان‌های عتبات متشکل از ۶ الی ۹ روز است که به صورت زمینی و هوایی اعزام می‌شوند. لازم به ذکر است قیمت سفر زمینی حداکثر ۹ میلیون و سفر هوایی از ۱۵ الی ۲۱ میلیون است، متغیر بودن مبلغ به دلیل درجه هتل و خدماتی است که به زائران ارائه می‌شود.
 
رئیس سازمان حج و زیارت استان قزوین ادامه داد: برای حفظ امنیت سفرهای عتبات عالیات نیز مسیر شهرهای کاظمین تا سامرا به همراه مامور امنیتی تردد صورت می‌گیرد؛ هتل‌ها هم قبل از اینکه زائران مستقر شوند، یک تیم بازرسی بهداشت، آتش‌نشانی و ... در آنجا حاضر شده و در صورت مقبولیت آن را برای حضور زائران تایید می‌کنند.
 
سلیمی در ادامه گفت: عزیزانی که قصد دارند برای سفر زیارتی آماده شوند، لطفاً دفترهای امن زیارتی را انتخاب کنند زیرا دفترهای غیرمجاز شاید با هزینه‌های کم‌تری سفرها را در اختیار مردم قرار دهند اما عواقب جبران‌ناپذیری خواهد داشت؛ برای مثال از نظر امنیتی و بهداشت نظارتی بر این مسافرت‌ها و کاروان‌ها وجود ندارد و ممکن است به زائران زیان برسد.
 
رئیس سازمان حج و زیارت استان قزوین گفت: در بعضی از استان‌های همجوار شرکت مجری برای عتبات عالیات وجود ندارد و این موضوع فرصت خوبی برای استان قزوین است که خدمات‌رسانی به این استان‌ها را بر عهده دارد.
 
این مسئول بیان کرد: بعثه مقام معظم رهبری برای روحانیون و مادحین در قم مرکز آموزش دارد تا پس از آن آزمون برگزار شده و پس از مقبولیت در آزمون همراه کاروان‌های عتبات عالیات به عنوان راهنما اعزام شوند.
 
وی گفت: اربعین امسال بسیار پرشور اتفاق افتاد و سازمان حج و زیارت علاوه‌بر مسئولیت ثبت‌نام در سامانه، مسئولیت نظارت بر بیمه، نظارت بر امداد و گمشدگان و راهنمایی راه‌ها برای زائران را بر عهده داشت.

سلیمی ادامه داد: سازمان حج و زیارت امسال در کشور عراق ۸۰ پایگاه امداد و راهنمایی زائران را برپا کرده بود که به صورت شبانه‌روزی و بدون خستگی به زائران خدمات‌رسانی می‌کردند و مدیریت و نظارت بر پایگاه مرکزی امداد و راهنمایی بر عهده حج و زیارت استان قزوین بود که در صورت بروز مشکل به پایگاه مرکزی مراجعه می‌کردند.

این مسئول در پایان گفت: حج و زیارت استان قزوین تنها مرکز حج و زیارت کشور بود که زودتر از همه در عراق مستقر و دیرتر از همه به ایران بازگشت. حجم زیادی از مسئولان استانی و کشوری از این پایگاه بازدید کرده و قوت قلبی برای ما بودند و ما شاکر خداوند برای سربلندی در این امتحان الهی هستیم.
 
انتهای خبر/٣٠٠٠

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان