۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین پسرم بعد از ۳۱ سال بدون سر بازگشت
کد خبر: ۳۶۹۴۶۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۵ ساعت: ۸:۱۸ ↗ لینک کوتاه

مادر شهید قزوینی:

پسرم بعد از ۳۱ سال بدون سر بازگشت

مادر شهید ذوالفقاری گفت: پسرم زمانی که به جبهه رفت، گفت که می‌روم تا سرم را در راه خدا بدهم و همان‌طور هم شد؛ زمانی که پیکر محمد بعد از ۳۱ سال بازگشت، سری در بدن نداشت.

پسرم بعد از ۳۱ سال بدون سر بازگشت
به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، مادر شهید مقامش با انسان‌های والا مقام برابری می‌کند زیرا او از بزرگ‌ترین ثروتش و از بهترین چیزی که در زندگی داشته گذشت کرده تا راه خدا و آرمان‌های خداگونه را حفظ کند.
 
فاطمه ذوالفقاری، مادر شهید محمد ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین» اظهار کرد: محمد، متولد سال ۱۳۳۹ بود و در سال ۱۳۶۵ در عملیات «کربلای ۴» به شهادت رسید که پیکرش بعد از ۳۱ سال تفحص شد و در سال ۱۳۹۶ به آغوش میهن بازگشت.
 
وی افزود: با وجود اینکه محمد ۲۶ سال عمر کرد اما مجرد ماند چون اعتقاد داشت با ازدواجش دختری را چشم به راه خواهد گذاشت و حضورش در جبهه‌ها ممکن است طول بکشد. در صورتی که برادر کوچک‌تر او ازدواج کرده بود و دو فرزند نیز داشت اما محمد آنقدر شوق شهادت داشت که ازدواج را مانع شهادت خود می‌دید.
 
مادر شهید ذوالفقاری گفت: پسرم زمانی که در جبهه حاضر شد به من گفت که می‌روم تا سرم را در راه خدا بدهم و همان‌طور هم شد؛ زمانی که پیکر محمد بعد از ۳۱ سال برگشت، سری در بدن نداشت.
 
این مادر فداکار عنوان کرد: محمد یک فرزند تمام‌عیار از لحاظ اخلاق، خانواده و مردم‌داری بود. او در یک شرکت فعالیت می‌کرد و در آن‌جا نیز بسیار موفق بود به طوری که دوستان و همکارانش هم بسیار از او راضی بودند.
 
ذوالفقاری درباره یکی از خاطرات شهید ادامه داد: زمانی که عازم جبهه شده بود به سراغ برادرانش رفت و آنان را به جبهه دعوت کرد، یکی از برادرانش آن زمان در قم درس طلبگی می‌خواند که به دنبال او رفت و او را با خود همراه ساخت؛ پس از آن دیگر برادرانش را با خود به جبهه برد که یکی از برادرانش امروز جانباز شیمیایی دوران دفاع مقدس است.

محمد خواب شهادتش را دیده بود

وی تاکید کرد: محمد خواب شهادتش را دیده بود، می‌دانست که به زودی شهید می‌شود بنابراین به برادرش احمد گفته بود که از مادر در غیاب من مراقبت کن که من شهید می‌شوم.
 
مادر شهید درباره الگو گرفتن نسل امروز از شهدا تصریح کرد: هرچه خداوند متعال عنوان کرده و بر انجام آن تاکید داشته نیز شهدا همان راه را رفتند و بر آن تاکید داشتند؛ امروز مقام معظم رهبری ما نیز راه را برای جوانان باز کرده و من همیشه دعاگوی وجود نازنین رهبر انقلاب اسلامی هستم.
 
این مادر شهید در پایان درباره اهمیت فعالیت‌های فرهنگی بیان کرد: محمد علاوه بر رزمنده بودن در جبهه‌ها نیز برای هم‌رزمان خود مداحی می‌کرد و حال و هوای جبهه‌های حق علیه باطل را به روضه‌های کربلا نزدیک‌تر می‌ساخت.
 
انتهای خبر/٣٠٠٠

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان