۲۲/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۴ چهارشنبه

صبح قزوین لزوم آسیب‌شناسی در برخی پرونده‌های قضائی قزوین
کد خبر: ۳۶۹۴۵۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۴ ساعت: ۱۴:۱۸ ↗ لینک کوتاه

دادستان کل کشور تاکید کرد:

لزوم آسیب‌شناسی در برخی پرونده‌های قضائی قزوین

دادستان کل کشور گفت: در برخی پرونده‌های قضائی استان قزوین لازم است آسیب‌شناسی دقیق صورت گیرد.

لزوم آسیب‌شناسی در برخی پرونده‌های قضائی قزوین
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، به نقل از روابط‌عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام و المسلمین محمد موحدی روز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار کرد: مجلس باید براساس تکالیف ذاتی ریل گذاری کرده و مشکلات را حل کند، در همین مشکلات خودرویی نمایندگان مجلس می توانند از اختیارات قانونی خود در جهت رفع مشکل استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در مقابل جان تک تک مردم مسوول هستیم، تصریح کرد: مردم ما نباید ماشینی استفاده کنند فاقد کیفیت و ایمنی لازم باشد.

صنعت خودرو به دانشگاه متصل شود

حجت الاسلام موحدی بیان کرد: تا زمانی که صنعت خودروسازی به دانشگاه متصل نشود، مشکلات جامعه حل نخواهد شد، اگر این صنعت خودروسازی بتواند مصرف بنزین را به نصف برساند، روزانه ۷۰ میلیون لیتر بنزین در کشور صرفه جویی می شود.

این مسوول به مصرف بنزین در کشور اشاره کرد و گفت: روزانه ۱۴۰ میلیون لیتر در کشور بنزین مصرف می شود، دولت با هزینه گزاف درحال واردات سوخت است که هدررفت بنزین در صنایع خودرو قابل قبول نیست.

جوانان حلال مشکلات هستند

دادستان کل کشور بر ظرفیت جوانان تاکید کرد و یادآور شد: امروز صنایع مختلفی مثل نیروگاه و پتروشیمی را جوانان اداره می کنند، چرا به جوانان میدان نمی دهیم که صنعت خودرو را احیا کنند؟ معضل صنعت خودرو باید حل شود و بنده به عنوان احیای حقوق عامه این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

حجت الاسلام موحدی به کیفیت و خدمات پس از فروش صنعت لوازم خانگی اشاره کرد و گفت: مصرف کالا و تولید داخلی تاکید مقام معظم رهبری است، اما متاسفانه در برخی موارد مزیت نداشته و گرفتاری ایجاد می‌کنند، تا جایی که خدمات پس از فروش نیز به خوبی صورت نمی گیرد.

تولیدکنندگان و کسبه انصاف را رعایت کنند

حجت الاسلام موحدی به تخلفات برخی کسبه که ناشی از عدم رعایت امانت و انصاف می باشد پرداخت و یادآور شد: امروز برخی کسبه علیرغم اعتماد مردم به آنها اقدام به گران فروشی می نمایند.

دادستان کل کشور بیان کرد:  رعایت انصاف و امانت تکلیف همه اشخاص می باشد دولت نمی تواند بالای سر هر تولید کننده و فروشنده یک ناظر بگذارد، برخی موارد به تعزیرات حکومتی ارجاع می شود و برخی به دستگاه های دیگر که باید همه پای کار باشند و نسبت به همدیگر احساس مسوولیت کنند.

در برخی پرونده های قضایی استان قزوین لازم است آسیب شناسی دقیق صورت گیرد

این مسوول با بیان اینکه در برخی پرونده های قضایی استان قزوین لازم است آسیب شناسی دقیق صورت گیرد، ادامه داد: از همان ابتدا تا الان قصور و کوتاهی دیده می شود که باعث به وجود آمدن این مشکلات شده است؛ امروز مردم از خودشان می پرسند چه کسی مقصراست؟ وقتی برخی رسانه‌ها بدون دقت و به خاطر پول هر بسته تبلیغی را منتشر می‌کنند این مشکلات ایجاد می شود ، من بارها گفتم که تولید و پخش تیزر تبلیغاتی باید با بررسی لازم و راستی آزمایی باشد و نباید هرچیزی توسط رسانه ها مورد تبلیغ قرار گیرد.

دادستان کل کشور تاکید کرد: خوشبختانه دادستان قبلی از خانواده متدین و انقلابی هستند، ما خیلی اصرار کردیم که در تهران و قوه قضاییه به خدمت قضایی ادامه‌دهند، اما درخواست بازنشستگی دادند.

حجت الاسلام موحدی بیان کرد: معرفی دادستان جدید با هدایت و راهنمایی رییس کل دادگستری قزوین صورت گرفت که تاکید می کنم چندین موضوع مهم مثل پرهیز از آمارسازی، عزت بخشیدن به ارباب رجوع، افزایش کیفیت در رسیدگی، تقویت دقت و سرعت، انجام بازرسی نوبه‌ای از شهرستان‌ها، اجرای سند تحول قضایی،  توجه جدی به جرایم امنیتی، برخورد با جدی با سارقان حرفه‌ای، تقویت پیشگیری از جرایم را در دستور کار قرار دهد.

وی در پایان خطاب به دادستان جدید قزوین تاکید کرد: مراقب باشید مجوز ها و امتیازهای ویژه و متعدد به نام یک فرد یا خانواده داده نشود، به عنوان مثال زن و شوهری صاحب امتیازات خاص نشوند، این عمل شایسته نبوده و گناه است که تبعیضی روا داشته باشیم، زیرا اراده تکوینی نظام اجرای عدالت و مبارزه با تبعیض است.

انتهای خبر/ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان