۲۲/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۴ چهارشنبه

صبح قزوین دادستان جدید قزوین معرفی شد
کد خبر: ۳۶۹۴۵۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۴ ساعت: ۱۱:۱۵ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان؛

دادستان جدید قزوین معرفی شد

علی اصغر عسگری به عنوان دادستان جدید قزوین معرفی شد.

دادستان جدید قزوین معرفی شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین آئین تکریم و معارفه دادستان مرکز استان قزوین صبح امروز در سالن همایشات اداره کل دادگستری استان قزوین برگزار شد.


در پرونده شرکت‌های خودرویی بیش‌ترین هجمه دادستانی بود

حسین رجبی در این مراسم اظهارکرد: از سال ۱۴۰۱ در مرکز استان به عنوان دادستان عمومی انقلاب استان قزوین انتخاب شدم بنای کار را بر یک سیاست عملیاتی متشکل از ۵۷ برنامه با بهره گیری از سند تحول قضائی گذاشتم.

وی افزود: براساس همین سیاست، در سه ماهه اخیر استان قزوین جزو استان‌های برتر در زمینه کاهش جمعیت کیفری شد.

دادستان سابق مرکز استان قزوین بیان کرد: در زمان تصدی مسئولیت ۲۲۰ شعبه نامتعارف داشتیم که با تلاش‌های صورت گرفته، تعدا شعبات نامتعارف کاهش یافت.

وی ادامه داد: در حوزه حقوق عامه و اشتغال زندانیان، اشتغال خانواده زندانیان در منزل، اشتغال معتادان حاضر در کمپ‌ها گام‌های خوبی برداشته شد و هم اکنون ۵۷۰ نفر از مددجویان کمپ‌ها کارگاه تولیدی مشغول به کار هستند.

رجبی با اشاره به اغتشاشات سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: در اغتشاشات دو سال گذشته تلاش کردیم مسئله را با تدبیر و عقلانیت حل و فصل شود، از ۶۵ درصد افراد دستگیری‌شده به صورت شبانه تعهد گرفته شد و آزاد شدند و در نهایت مابقی افراد مورد عفو رهبری قرار گرفتند.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ سیاست کاهش تعداد پرونده را طی کردیم که با برگزاری ۹۹ جلسه شبانه‌روزی، پرونده‌های مسن استان را از هزار و ۹۰۰ فقره به ۲۶۰ فقره رساندیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به پرونده شرکت خودرویی طراوت نوین اظهار کرد: در راستای این پرونده حدود ۸ هزار پرونده به جرم اختلال در نظام اقتصادی کشود و پولشویی تشکیل شد، تعدادی از مدیران استان خود در این شرکت پرونده داشته و سرمایه‌گذار بودند، اما همه هجمه‌ها به دادستانی شد.

وی افزود: گاهی این هجمه‌ها به شکل تهدید بنده و خانواده‌ام درآمد، اما ما از هیچکس و هیچ چیزی واهمه نداشته با سعه‌صدر و تلاش‌بسیار کار را پیش بردیم و در مدت یکسال و ۸ روز علی رغم کارشکنی‌ها پرونده را با ۲۸ هزار شاکی و ۴۲ همت جمع کردیم.

رجبی در پایان تشکر و قدردانی از مردم قزوین اظهار کرد: در زمینه‌ اقتصاد مقاومتی و به منظور رفع موانع تولید اقدامات خوبی انجام دادیم، در نهایت از کم‌کاری و تمام اقداماتی که میخواستم انجام دهم و فرصت انجام وظیفه نشد از مردم استان حلالیت می‌طلبم.


دادگاه‌های شرکت‌خودرویی به صورت علنی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام مصطفوی نیا در این مراسم اظهار کرد: استان قزوین در بخش‌های مختلف دارای مشکلات و چالش‌های است، اما امروز فعالیت شرکت‌های خودروی کام مردم استان قزوین را تلخ کرده است.

وی بیان کرد: به زودی دادگاه شرکت‌های خودرویی با توجه به تفویض اختیار انجام شده در مرکز استان به صورت علنی برگزار خواهد شد.

رئیس دادگستری استان قزوین با بیان اینکه آقای رجبی دادستان استان قزوین مقید به ادب و اخلاق هستند بیان کرد: امروز استان نیاز به حرکت جدی‌تری دارد، همه ما در نظام اسلامی مسئولیتی داریم‌ که در کنار اسم ما عنوان ما را بیان می کند، مسئولیت در نظام اسلامی یک الزاماتی دارد.

وی تاکید کرد: ما باید دستگاه قضایی مسئولیتی خود را زنده نگاه داریم، دستگاهی که حی و زنده است امروزش باید با روز قبلش فرق کند‌.

مصطفوی‌نیا بیان کرد: سیره امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در تلاش و کوشش بوده و هست، ایشان نه تنها مسئولیت را قبول کرده، بلکه هرروز تلاش‌های خود را در راستای مسئولیتش مضاعف می‌کند.

وی بیان کرد: نجابت مردم استان قزوین مثال زدنی است، بیش از ۴۴ هزار نفر در طراوت نوین حضور داشتند که ۲۸ هزار آنها شاکی بودند، از این تعداد افراد، درصد انگشت‌شماری در تظاهرات شرکت کرده و مابقی من به قانون تمکین کردند و خواسته خود را از مسیر اصلی و قانونی طی کردند.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین در پایان گفت: ظرف ماه‌های آینده پرونده شرکت طراوت نوین و پرونده‌های مشابه در تاکستان به سرانجام خواهد رسید و احقاق حق صورت خواهد گرفت.

گفتنی است در پایان مراسم از زحمات حسین رجبی دادستان سابق قزوین تقدیر و علی اصغر عسگری به عنوان دادستان جدید قزوین معرفی شد.

انتهای خبر/۲۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان