۲۱/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۳ سه‌شنبه

صبح قزوین دفاع مقدس همچون عاشورا زنده و پویاست
کد خبر: ۳۶۹۴۴۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۳ ساعت: ۱۴:۱ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین:

دفاع مقدس همچون عاشورا زنده و پویاست

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با بیان اینکه در نقطه اوج توانستیم جنگ را به پیروزی برسانیم گفت: دفاع مقدس مثل کلاس عاشورا زنده، پویا، پیش‌رونده و موجود زنده‌ و متناسب با زمانه خود است که با دستاوردهای آن می‌توان امروز در خیلی مسائل کشور گره‌گشایی کرد.

دفاع مقدس همچون عاشورا زنده و پویاست
رستمعلی رفیعی آتانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ در خصوص دستاوردهای دفاع مقدس برای نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ما دستاوردهای دفاع مقدس را هم با اهداف نورانی انقلاب اسلامی و هم در کف میدان، که یک دستاورد نظامی است، بررسی می‌کنیم. 
 
وی افزود: جنگ را دشمنان ما به سرکردگی آمریکا و به عملگی صدام برای از بین بردن انقلاب اسلامی شروع کردند؛ اگرچه برای این اهداف زمان تعریف کرده بودند و دسترسی به خوزستان و همچنین به پایتخت و ناکام گذاشتن انقلاب اسلامی، بخشی از اهداف دشمن بود.

ناکام گذاشتن دشمنان در اهدافشان، بزرگ‌ترین دستاورد دفاع مقدس 

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با بیان اینکه هر اندازه که ما دشمن را در رسیدن به اهداف ناکام گذاشتیم، آن دستاورد دفاع مقدس است، تشریح کرد: ما یک وجب از خاکمان را به کسی ندادیم چراکه هم در طراحی عملیات‌ها دشمن را با شکست مواجه کردیم و هم از خاک خود دفاع کردیم به طوری که حتی یک وجب از خوزستان را به کسی ندادیم. خوزستان عزیز پاره تن ما است و نقاط زیادی از این خاک، کربلای ایران محسوب می‌شود.
 
این مقام نظامی استان با اشاره به اینکه ما انقلاب اسلامی را حفظ کردیم، اذعان کرد: در تحقق شعارهای راهبردی انقلاب هم موفق بودیم چراکه نه تنها انقلاب متوقف نشد بلکه انقلاب با سرعت و جهش به جلو رفت و همه شعارها و اهداف انقلاب را محقق کردیم و به تحلیل امام راحل انقلاب را به تمام دنیا صادر کردیم و و تمامی مستضعفان عالم زیر چتر حمایت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند.

در دفاع مقدس به توانمندی‌ها و ارزش‌های خود پی بردیم

وی عنوان کرد: اگر قرار باشد در یک کلام دستاورد دفاع مقدس را عرض بکنیم این جملات نورانی امام (ره) را هدیه می‌کنم که ما در جنگ فهمیدیم که می‌توانیم روی پای خودمان بایستیم، ما در جنگ ابهت ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم و ارزش‌ها و توانمندی‌های خود را در جنگ دیدیم. 
 
فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با طرح این سوال که چرا هفته دفاع مقدس ما کانون توجه دنیا بود، یادآور شد: این سوال خیلی ریشه‌ای و اساسی است و اگر این جنگ اختلاف مرزی خط تالوگ در اروند بود چه ربطی به دنیای غرب داشت؟ اگر این جنگ منازعه بین صدام و ایران بود چه ربطی به دنیای غرب داشت؟ پس معلوم بود که آن‌هایی که جنگ را شروع کردند از انقلاب اسلامی هراس داشتند.
 
رفیعی بیان کرد: هر اندازه که انقلاب اسلامی شعاع تاثیر خود را نشان می‌داد و در دنیا طرفداران و علاقه‌مندانی پیدا می‌کرد به همان اندازه دشمنان ترس و واهمه داشتند.
 
این مقام نظامی استان تاکید کرد: در هیچ جنگی در دنیا سابقه نداشته است که اردوگاه شرق و غرب انقدر متحد با هم باشند و بیش از 40 کشور دنیا نیروی انسانی و تجهیزات به صدام بدهند.
 
وی متذکر شد: ایران اسلامی یک هویت مستقل دینی، سیاسی، فرهنگی پیدا کرده بود و این استقلال و حق‌طلبی و حق‌خواهی خوشایند قدرت‌های دنیا نبود به همین دلیل کانون توجه بود که سرنوشت این جنگ چه خواهد شد.
 
فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین متذکر شد: حتی در بعضی از عملیات‌ها که پیروزی‌های روشنی داشتیم بلافاصله اردوگاه غرب متحد می‌شد تا به هر طریقی ایران پیروز این جنگ نباشد.
 
رفیعی آتانی اضافه کرد: وقتی که ما وارد فاو شدیم، بعد از عملیات بیت‌المقدس تصمیم به عملیات رمضان گرفته شد؛ همه با وسواس این جنگ را ارزیابی و تحلیل می‌کردند که ایران وارد خاک عراق شود یا دشمنش را بعد از تثبیت مرزها تنبیه کند؟ چراکه این تنبیه گریبان همه آن‌هایی را خواهد گرفت که از این دشمن حمایت کرد و به این دلیل کانون توجه بود.

دفاع مقدس همانند عاشورا پویا و زنده است

این مسئول با بیان اینکه الحمدلله در نقطه اوج توانستیم جنگ را به پیروزی برسانیم گفت: دفاع مقدس مثل کلاس عاشورا زنده، پویا، پیش رونده و موجود زنده‌ و متناسب با زمانه خود است و با دستاوردهای آن می‌توان امروز در خیلی مسائل کشور گره‌گشایی کرد.
 
وی ادامه داد: حوزه‌هایی که از دفاع مقدس برای امروز می‌توان کمک گرفت این است که در اوج تحریم حتی سیم‌خاردار که کالای راهبردی بود به ما ندادند و در آن زمان به این پیشرفت‌ها رسیدیم.
 
فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اظهار کرد: امروز به همه آن‌هایی که از تحریم می‌ترسند یا از تحریم ملت را می‌ترسانند، می‌توانیم بگوییم برگردید به دفاع مقدس، در اوج تحریم‌ها به خودباوری و خوداتکایی رسیدیم و توانستیم جنگ را به جلو ببریم.

نقش بی‌بدیل امام و همراهی مردم وجه تمایز دفاع مقدس با دیگر جنگ‌ها

 رفیعی آتانی با بیان اینکه چند ویژگی جنگ تحمیلی را از بقیه متمایز نمود، تصریح کرد: پیروزی جنگ را مدیون رهبری امام بزرگوار می‌دانیم چراکه همه کشور تحت فرمان بود و در صحنه عمل اتفاق می‌افتاد؛ همه فرماندهان و رزمندگان و عناصر موثر و سیاسیون دنبال این بودند که حرف‌های امام (ره) را محقق کنند.
 
این مقام نظامی استان بیان کرد: امروز همان امام حی انقلاب در وسط میدان کارزار ایستاده است و همه بایستی خود را به اجرای فرمان مقام معظم رهبری مکلف بدانیم.
 
وی با اشاره به نقش برجسته و مهم مردم در کارزار جنگ عنوان کرد: دومین چیزی که بسیار برجسته بود، میدان دادن به مردم بود که با تمام باورها و اعتقادات جوانان خودشان را به میدان می‌فرستادند و در عقبه هم پشتیبانی می‌کردند.
 
فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اضافه کرد: مردم همه کاره بودند و همان‌ها فرماندهان جنگ، تیپ و لشکر و قرارگاه در صنوف متفاوت و سطوح متفاوت از روحانیت معظم، دانشگاهیان، دانش‌آموزان و معلمان کارگران آمدند و در بطن جنگ قرار گرفتند. 
 
آتانی با اشاره به دستاورد دیگر دفاع مقدس در عصر حاضر تصریح کرد: وحدت و همدلی همه مسئولان در دوران جنگ بود که اگر اختلافی پیدا می‌شد با نهیب و تشر امام (ره) برمی‌گشتند لذا وحدت و همدلی واقعاً مشکلات را برطرف و گره‌ گشایی می‌کند.

الگوگیری جبهه مقاومت از دفاع مقدس 

این مقام نظامی استان اذعان کرد: امروز هم می‌توانیم در حوزه‌های متفاوت و مختلفی از دفاع مقدس بهره ببریم و به قول حاج قاسم عزیز «ما هر آنچه که در جبهه مقاومت به دست آوردیم از صندوق ذخیره دفاع مقدس استفاده کردیم.»
 
وی ادامه داد: حاج قاسم وقتی که وارد سوریه و جبهه مقاومت شد؛ همان مدل اداره جنگ در سال ۵۹ را در آنجا به میدان آورد، مردم را فراخواند، حشدالشعبی عراق و نجبا و حیدریون را متمرکز و هدایت کرد.
 
رفیعی آتانی اذعان کرد: حاج قاسم شخصیتی مبتکر بود که تحولات پیچیده و متغیر را با هدایت‌هایی که انجام داد، مدیریت کرد که تماماً با الگوگیری از دفاع مقدس بود و همه مردم و سیاسیون و علما و موثرین را به میدان آورد، گرچه در علایق و سلایق متفاوت بودند ولی در جبهه مقاومت طبق نقشه واحدی توانستند کار بکنند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در دفاع مقدس یک لحظه ظهور و زمانه حکومت حضرت ولی عصر را با شاخص‌های روشنش تجربه کردیم، فداکاری، از خودگذشتگی، خود را ندیدن و خدا را دیدن، لذا حاج قاسم هم همه این مدل‌ها و این فرهنگ غنی دفاع مقدس را به دل جبهه مقاومت برد و شاگردانش و فرماندهان بزرگ جبهه مقاومت توانستند با همین سبک و سیاق موفق و تجربه به کرسی نشسته را هم در این جبهه بکار گیرند و موفق باشند.
 
انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان