۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین پایه‌گذاری امت اسلامی برعهده زنان است
کد خبر: ۳۶۹۴۳۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۲ ساعت: ۱۶:۱۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی:

پایه‌گذاری امت اسلامی برعهده زنان است

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: کلید گشایش و رمز موفقیت برای محور مقاومت به فرموده رهبری معظم امت اسلامی است که به زعم بنده پایه‌گذاری این امت اسلامی برعهده زنان است.

پایه‌گذاری امت اسلامی برعهده زنان است
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، فاطمه محمدبیگی در نشست هم‌اندیشی با جمعی از بانوان رسانه‌ای استان که در سالن جلسات بسیج رسانه قزوین برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری کنفرانس کشورهای اسلامی در هفته گذشته اظهار کرد: منطقه خاورمیانه این‌ روزها دستخوش تحولات بسیار عمیق است و در حالت جنگی و آماده‌باش قرار دارد، هرجایی که نام فلسطین، لبنان، سوریه و دیگر کشورهای محور مقاومت می‌آید، باید به جد به آن ورود پیدا کرد.
 
وی با بیان اینکه امروز تقویت محور مقاومت به صورت جهانی در دستور کار ماست، خاطرنشان کرد: رویداد رسانه‌ای «طنین» در استان قزوین در راستای جشنواره ملی حریم رسالت یک رویداد مهم در حوزه جایگاه زنان در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، خانواده و محور مقاومت است که در هفته اخیر به همت بسیج رسانه در قزوین برگزار شد.
 
وی افزود: زنان محور مقاومت مایه تقویت پیروزی طوفان الاقصی، طوفان‌الاحرار و عملیات وعده صادق هستند، اگر حمایت زنان به عنوان ستون خانواده و پشتیبان وجود نداشته باشند رزمندگان جبهه مقاومت توان جنگیدن و جلو رفتن را نخواهند داشت.

زنان پرچم‌دار خانواده در محور مقاومت هستند
 
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر این پرچم‌داری و ایستادگی بانوان مسلمان بر محور خانواده نباشد، مردان نخواهند توانست توان و انرژی خود را برای مقاومت بگذارند.
 
وی تاکید کرد: مقاومت چندین لایه دارد، یک لایه لجستیک و روی صحنه است که توسط مردان در حال انجام است و لایه بعد لایه خانواده است که مقاومت با تمام وجود در فضای ذهنی خانواده‌های محور مقاومت ساری و جاری است.
 
محمدبیگی ادامه داد: در رسانه‌ها دیدیم که بانوان غزه روی خرابه‌ها مراسم عروسی برگزار می‌کنند تا به جهان بفهمانند اگر هزاران تن بمب برسر ما بریزد، دست از خانواده محوری، ازدواج و فرزندآوری برنداشته و زندگی در بین ما جریان دارد و جوانه‌های ما از لابه‌لای خرابه‌ها دوباره رویش خواهند کرد.
 
وی بیان کرد: اولین رمز محور مقاومت خداباوری و تکیه بر آیات قرآن و آرامش جستن از کلام الهی است، همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند: هرجا که کم آوردید قرآن بخوانید.
 
رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: کلید گشایش و رمز موفقیت برای محور مقاومت به فرموده رهبری معظم امت اسلامی است که به زعم بنده پایه‌گذاری این امت اسلامی برعهده زنان است.
 
وی افزود: زنان باید مصداق آیه « وَيُزَكّيهِم وَيُعَلِّمُهُمُ الكِتابَ وَالحِكمَةَ ...» علاوه بر تزکیه نفس، روح معنوی را در خانواده، جامعه و کشورها گسترش داده و با تعلیم و آموزش قرآن و حکمت به دنبال رشد خانواده خود و جامعه باشند.
 
محمدبیگی با اشاره به اینکه تربیت نسلی باعزت نفس و افزایش اعتماد عمومی و ملی بر پایه زنان و خانواده است، اظهار کرد: ارتباط زنان با خانواده در جهان اسلام برای تشکیل امت اسلامی در دستور کار است و شما بانوان رسانه‌ای باید راهبردهای ایجاد امت اسلامی از منظر زنان و خانواده را به ما رسانده و ما نیز در فراکسیون زنان و خانواده مکلف به انجام این راهبردها هستیم.




لزوم توسعه شبکه جهانی ظهور بر محور خانواده
 
نماینده مرم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: محور مقاومت تنها به موشک‌های هایپرسونیک و ادوات جنگی خلاصه نمی‌شود بلکه جنگی ترکیبی است و در همه ابعادش باید حضور جدی داشته باشیم و فرزندان خود را برای نبرد نهایی ظهور آماده و جنگاور بار بیاوریم.
 
وی با بیان اینکه باید شبکه جهانی ظهور تشکیل شود تا برای توسعه آن تلاش کرد؛ اظهار کرد: یکی از مصادیق این شبکه جهانی اربعین است که در آن نیز باید الگوی خانواده اربعینی را دنبال کرد و تربیت خانواده اربعین یکی از گام‌ها در جهت آمادگی برای ظهور است.
 
محمدبیگی بیان کرد: زنان سنگرداران نبرد نهایی برای ظهور هستند، اما متأسفانه بااین‌حال، سال‌های سال است که تریبونی قاطع، جامع و برنده از جایگاه بانوان نداریم که این موضوع نیز باید در سایه‌ بسیج رسانه تقویت شود.
 
وی با اشاره به حیله و کید دشمنان برای از بین بردن نهاد خانواده در ایران اسلامی بیان کرد: دشمن می‌خواهد زنان و مردان ما را با نگاه جنسیتی مشغول و آنها را از پیشرفت و رشد در عرصه‌های مختلف اجتماعی، علمی و فرهنگی باز دارد.
 
رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی افزود: تعهد خانواده در جنبش مبارزه با سقط جنین امروز موضوعی است که در کشورهای غربی در حال جریان سازی است و در حالی ایران به عنوان یک کشور اسلامی و برمبنای آیات قرآن باید پرچم‌دار این موضوع در جهان باشد؛ لذا در این راستا نیز رسانه باید برای خود یک مأموریت تعریف کنند.
 
وی با اشاره به لزوم تکریم نقش مادری و همسری در خانواده اظهارکرد: توجه به تکریم مادری و همسری موضوعی است که باید تیتر یک خانواده و رسانه‌ها باشد چرا که دشمن در جنگ ترکیبی روی خانواده تمرکز کرده است، ما نیز باید برای تکریم خانواده  ترویج عفاف و حجاب برنامه داشته باشیم.

تکریم خانواده باید عملیاتی شود
 
محمدبیگی یادآور شد: تکریم نهاد خانواده و مادران باید از حالت شعاری خارج شده و به صورت عملیاتی در بیاید، نمی‌توان در مورد حمایت از بانوان و خانواده حرف زد، اما در اجرای قوانین خانواده و جمعیت تعلل کرد، ما درفراکسیون خانواده به‌ جد پیگیر و مطالبه‌گر تکریم مادری و همسری به‌صورت عملی و راهبردی از وزرای دولت چهاردهم هستیم.
 
وی افزود: در همین راستا باید قانون بیمه زنان خانه‌دار اجرایی شود، چرا که زنان خانه‌دار بیشترین اثر تربیتی را رو خانواده خواهند داشت، در رابطه با زنان شاغل که در حوزه‌های مختلف فعال هستند نیز باید سیاست‌هایی چون ساعات کاری منعطف، امکان ایجاد دورکاری، اتاق مجزا در محل کار و... را دنبال کرد.
 
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما در حال تدوین یک اساسنامه اساسی در فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی هستیم، این فراکسیون از مجلس پنجم ایجاد شده ما فاقد اساسنامه است.
 
وی تاکید کرد: در اساسنامه جدید به دنبال ایجاد ریل‌های در مجلس شورای اسلامی در راستای ارتقا سلامت زنان، احقاق حقوق آنان، حمایت از حوزه امنیت بانوان و امنیت اخلاقی در محیط کار، حمایت از خانواده و تکریم آن مقابله با بحران جمعیت و... هستیم.
 
 محمدبیگی در پایان گفت: ما در این اساسنامه ارتقای دیپلماسی بین‌المللی زنان و خانواده، ایجاد قوانین جدید در حوزه زنان و خانواده، ارتقاء نشاط اجتماعی، تاسیس مراکز کلینیک تخصی زنان و محیط‌های ورزشی بانوان، ارتقای سلامت مادر و کودک، حمایت از جوانان،خانواده و معلولان، حمایت از کسب و کارهای خانگی، پیشگیری از تجرد قطعی و... را در دستور کار خواهد داشت.

انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان