۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین صدور سند تک برگی برای ۵۰۸ موقوفه قزوین
کد خبر: ۳۶۹۴۳۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۲ ساعت: ۱۳:۴۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین تشریح کرد:

صدور سند تک برگی برای ۵۰۸ موقوفه قزوین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: از ابتدای سال تا امروز ۵۰۸ سند تک برگی برای استان صادر شده است.

صدور سند تک برگی برای ۵۰۸ موقوفه قزوین
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی در نشست خبری که ظهر امروز در سالن جلسات اوقاف قزوین برگزار شد ضمن تبریک ایام هفته وحدت و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: قطعا واقفین و شهدا و ایثارگران کسانی هستند که بی‌منت از همه دارایی و هستی و جان عزیزشان گذشتند تا اینچنین مانا و ماندگار در جامعه شدند.
 
وی افزود: هنوز هم هستند کسانی که با جان و مالشان برای پیشرفت و جامعه اسلامی قدم برداشتند به فرض مثال خانمی که در مسیر رسیدگی به ایتام و درمان فقرا امسال تمام دارایی خود را که یک آپارتمان بود را وقف کرد.
 
مدیر کل امور اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در فضای عمومی جامعه معارف اسلامی به دلیل اغوا و هجوم رسانه‌های بیگانه که بر جامعه دارند احساس همگانی این است که این ارزش‌ها از بین رفته است اما مردم ثابت کرده‌اند که درب ایثار به مال و جان همچنان باز است.
 
مجیدی با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های اوقاف در سال جاری عنوان کرد: به طور کلی ۸۴۰ موقوفه در استان ثبت شده است که ۳۰۵ موقوفه از ابتدای شکل گیری وقف در استان تا سال ۱۳۵۷ شکل گرفته و با توجه به اینکه استان تمام موقوفاتش اصلاحات ارضی بوده، ۵۲۵ موقوفه در این ۴۵ سال انقلاب شکل گرفته که نشان ‌دهنده ثبوت قدم مردم و ایمان آن‌ها به آثار وقف با تمام شیطنت‌های رسانه‌های معاند است.

دریافت سند تک برگ برای ۵۰۸ موقوفه استان

این مسئول با بیان اینکه روزشمار هفته وقف، از ۳۰ شهریورماه و تا پنجم مهرماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در سال جاری و طی شش ماهه ابتدایی سال ۵۰۸ موقوفه سند تک‌برگ دریافت کردند و ۷ هزار و ۶۳۷ قطعه رقبه موقوفه دارای سند شد و همچنین ۱۱۶ سند قدیمی به سند تک برگی تبدیل شد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: در حوزه تثبیت مالکیت که یکی از رسالت‌های اصلی و قانونی اوقاف است و ۹۸ درصد داری سند تک‌برگی است فقط ۲ درصد بدون سند باقی مانده است که از افتخارات برتر قزوین در این حوزه است.
 
مجیدی بیان کرد: از ابتدای سال تا امروز ۵۰۸ سند تک برگی برای استان گرفته صادر شده است.

این مسئول عنوان کرد: ۱۱۸ پلاک اختلافی داشتیم که از این تعداد ۱۱۴ مورد تمام شده و ۴ مورد بدون صورت‌جلسه برای حل اختلاف مانده است.

همکاری لازم در اراضی موقوفه خاکعلی صورت نمی‌گیرد 

وی با بیان اینکه شاید این مسئله که اوقاف برای حل مسأله در بین مردم کجاست؟ اذعان کرد: در تمام اراضی پلاک به پلاک توجیه کردیم و در استان قزوین پلاکی نیست که برای رفع مشکل آن، جلسه‌ای برگزار نشده باشد. این موضوع را می توان در موقوفات اراضی خاکعلی آبیک مشاهده کرد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: ۴۴ هکتار از شهر خاکعلی موقوفه در دو حوزه مسکونی و تجاری که با درخواست از مردم با کمترین قیمت خواستیم تبدیل به احسن شود اما متاسفانه هنوز هیچ اقدام و همکاری صورت نگرفته است.
 
برای موقوفه محمد خزانه رای قاطع صادر نشده است

مجیدی با بیان اینکه بنا به فرمایشات رهبری سازمان وقف یک نهاد ممتاز دینی و یک بنگاه اقتصادی است اظهار کرد: هنوز رای قاطع موقوفه سید محمد خزانه الوند صادر نشده است و همچنان قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است و هر دادگاه صالحی رای قاطعی صادر کند وقف هم به آن پایبند است و تمکین به آن خواهد کرد.

مرمت و توسعه بقعه چهار انبیا آغاز می‌شود 

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌ها در اوقاف بحث بقعه‌های متبرکه استان است افزود: احداث و مرمت و توسعه چهار انبیا با توسعه مدرسه و مسجد و مقاصد اقتصادی آن شکل خواهد گرفت و مرئی و منظر آن تغییر خواهد کرد و دسترسی به آن راحت خواهد شد
یک بقعه آبرومند در سطح شأن استان با اعتبار بالغ بر۳۰۰میلیارد تومان هزینه توسعه آن است و با همکاری میراث‌فرهنگی انجام خواهد شد. و تا یک ماه دیگر عملیات اجرایی آن شروع خواهد و حدود دو سال زمان خواهد برد.
 
وی اضافه کرد: سازمان بازآفرینی، هزینه تملک ۳۱ ملک باقی مانده در توسعه و تکمیل امامزاده حسین را پرداخت خواهند کرد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: امروز در امامزاده ظهیر قزوین با یک میلیارد تومان اعتبار کلنگ زنی خواهیم داشت و ۸۰۰ نهضت ملی مسکن اراضی ایثارگران شرکت تعاونی‌ها در حال عرضه است.

مجیدی در خصوص اقدامات صورت گرفته در یکسال گذشته تاکید کرد: به همت اداره اوقاف و امور خیریه در حوزه بهداشت و درمان سه هزار و ۲۰۰ نفر با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال تحت درمان قرار گرفته‌اند و همچنین در طرح پیوند آسمانی بیش از چهار میلیارد تومان جهیزیه هفت قلم کالای اساسی به زوج‌های جوان اهدا شد.

۲۵۰۰ بسته لوازم التحریر در طرح مهر تحصیلی اهدا شد 

این مسئول یادآور شد: باغ ۵ هکتاری انگور در سال ۱۴۰۰ به همت وقف که با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال در استان قزوین احداث شده بود و اکنون محصول آن به ثمر رسیده و تاکنون بصورت نوبرانه ۴/۵تن انگور برداشت شده است.
 
وی همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس اذعان کرد: در طرح مهر تحصیلی به همت وقـف در طرح مهر تحصیلی ۲۵۰۰ بسته تحصیلی شامل کیف و لوازم التحریر و... با ارزشی بالغ بـر دو میلیارد تومان  به دانش‌آموزان خانواده نیازمند اهدا شد.
 
 
مدیر کل امور اوقاف و امور خیریه استان قزوین تشریح کرد: همچنین  ۲۷ زندانی جرائم غیرعمد با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان آزاد شدند.

مجیدی ادامه داد: پروژه شهرک ویلایی رزجرد بعد از هشت سال دوندگی در شورای عالی برنامه ریزی مصوب شد و منتظر تایید شورای عالی است که یک مجموعه فرهنگی تراز و آبروی استان است.

این مسئول ادامه داد: در تاکستان ساختمان پزشکان مجهز  با اعتباری ۹۷میلیارد سرمایه‌گذاری پروژه است و همچنین درمانگاه بیدستان بعد از سال‌ها احداث، درمانگاه با اعتباری بالغ بر با همکاری موسسه درمان بسیج تجهیز شد و با همکاری خانواده مرحوم شکوه فر که واقف هستند  و در حوزه تخصصی دندانپزشکی و رادیولوژی و فیزیوتراپی و چهار پزشک تخصصی و عمومی و احیای اورژانسی تجهیز شده است.


وی در پایان متذکر شد: یکی از اراضی اوقافی بیدستان تبدیل به کتابخانه‌ای با ۱۳۰۰مترمربع در دو طبقه با اعتبار هشت هزار جلد کتاب تجهیز خواهد شد و کتابخانه بزرگ فردوسی بیدستان با همکاری وقف و شورای شهر و نهاد کتابخانه‌های شهر افتتاح خواهد شد و درمانگاه دیالیز استان برای موقوفه محمد حسین خزانه با ۲۱ دستگاه که ۱۸ دستگاه جدید راه اندازی بشود جمعا ۳۹ با دستگاه افتتاح خواهد شد.
 
 
انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان