۱۹/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۱ یکشنبه

صبح قزوین ۴۰۰ مدرسه استان نیاز به نوسازی دارد
کد خبر: ۳۶۹۴۱۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۱ ساعت: ۱۳:۳۶ ↗ لینک کوتاه

در آئین زنگ مهر مدارس قزوین مطرح شد؛

۴۰۰ مدرسه استان نیاز به نوسازی دارد

هم‌اکنون در سطح استان قزوین ۴۰۰ مدرسه نیاز به نوسازی دارد و با اقدامات صورت گرفته خوشبختانه تجهیزات مدارس فنی و حرفه‌ای با اعتباری بیش از ۲۶ میلیارد جدید و نوسازی شد.

۴۰۰ مدرسه استان نیاز به نوسازی دارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ در آغاز بهار تعليم و تربيت و بازگشايی مدارس مراسم نواختن زنگ مهر و مقاومت با شعار «برای ايران، برای مدرسه» روز يكشنبه اول مهرماه 1403 در مدرسه دخترانه فاطميه هلال احمر قزوین با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

عاطفه سادات مدبرنژاد در این مراسم با تبریک آغاز بازگشایی مدارس و میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلام اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و معلم کشور و به ویژه استان قزوین را گرامی‌ داشته و از مسئولان محترم استان که حضور بسیار پررنگی در این مراسم دارند تشکر می‌کنم که نشان از جایگاه والای تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش در اندیشه والای آنان دارد.

وی افزود: از همه متولیان امر تعلیم و تربیت استان قزوین تشکر ویژه‌ای دارم که تلاش می‌کنند دانش‌آموزان بی‌دغدغه و با آرامش در کلاس درس حضور پیدا کنند. 

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان خاطرنشان کرد: بر این نکته باور داریم که هر پیشرفت و توسعه‌ای ریشه در مدرسه و تلاش و زحمات معلمان دارد و اگر قرار است در مسیر تعالی همه جانبه دانش‌آموزان حرکت کنیم این امر با کمک و همراهی مدیران و معلمان آگاه و توانمند میسر خواهد شد.

خانواده‌ها شریک اصلی نظام تعلیم و تربیت

وی در ادامه بیان کرد: خانواده‌ها شریک اصلی نظام تعلیم و تربیت بوده و آموزش و پرورش برای تحقق اهداف عالیه خود نیاز به همراهی و مشارکت خانواده‌ها‌ دارد و در این راستا انجمن اولیا و مربیان بستری مناسب جهت مشارکت فعال والدین در فعالیت‌های آموزشی است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: امیدواریم با همراهی همه جامعه تعلیم و تربیت و مشارکت خانواده‌ها در امر آموزش شاهد ایرانی آباد و سربلند باشیم.

فاطمه محمدبیگی دیگر سخنران این مراسم اظهار کرد: امیدواریم سال تحصیلی جدید سالی پر از نعمت، استعدادیابی و موفقیت‌های روزافزون برای دانش‌آموزان و جامعه فرهیخته تعلیم و تربیت باشد.

وی افزود: خوشبختانه در سالی که گذشت شاهد موفقیت‌های چشمگیری در نظام تعلیم و تربیت استان بودیم که از جمله آن کسب رتبه پنجم و هفتم کنکور سراسری توسط دانش‌آموزان مستعد استان قزوین بود و امیدواریم با استمرار این عناوین، پرچم دیار مینودری برای همیشه بالا نگه داشته شود.

حفظ و پاسداشت آرمان‌های امام (ره) ضرورت نظام آموزشی

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با عزم و اراده پولادین می‌توان دنیا را متحول کرد، ادامه داد: همه ما باید برای حفظ و پاسداشت آرمان‌های امام راحل و شهدا بجنگیم و مقاومت کنیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بیان کرد: هفته دفاع مقدس یادآور ایثار و شهادت بزرگمردان و حماسه‌سازانی است که با فداکاری و رشادت‌های خود زمینه آرامش و آسایش امروز کشور را فراهم ساختند.

محمدبیگی با اشاره به شرایط دشوار زندگی در غزه گفت: امروز آیا کودکان غزه مدرسه‌ای برای دانش آموختن دارند، آیا نوزادان غزه‌ای بیمارستانی برای مداوا دارند، آیا زنان و مادران غزه و کهنسالان فلسطینی و کرانه باختری و بیروت امروز آرامش و آسایش دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم اجماع امت اسلامی و سستی مسلمانان در اعتصام به حبل الله همچنین خوی استکباری امریکا، اسرائیل، انگلیس و فرانسه خبیث و دیگر اذناب آنان امروز شاهد بزرگ‌ترین کشتار کودکان در طول تاریخ هستیم که در کشور فلسطین در حال وقوع است.

پیگیری مجدانه امور فرهنگیان در مجلس 

این مسئول در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مجلس برای پاسخگویی به مطالبات جامعه فرهنگیان گفت: بیش‌ترین تلاش ما در مجلس فراهم ساختن شرایطی مناسب برای فعالیت معلمان است تا با آرامش خاطر به دانش‌آموزان درس دهند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در سطح استان قزوین ۴۰۰ مدرسه نیاز به نوسازی دارد و با اقدامات صورت گرفته خوشبختانه تجهیزات مدارس فنی و حرفه‌ای با اعتباری بیش از ۲۶ میلیارد جدید و نوسازی شد.

محمدبیگی با اشاره به اینکه بیشترین میزان پذیرش معلم در سال اخیر با همکاری دولت و مجلس انجام شد، گفت: در حوزه کمبود معلم هم نشست‌های با وزرای اسبق و جدید آموزش و پرورش انجام شد تا قدم‌هایی در حوزه جبران کمبود معلم برداشته شود.

نظام تعلیم و تربیت هرگز تعطیلی بردار نیست

در ادامه عباس کاظمی با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت هرگز تعطیلی بردار نیست، بیان کرد: دلیل اصلی برگزاری مراسم بازگشایی مدارس در شروع بهار تعلیم و تربیت در حقیقت نشان از توجه و تاکید فراوان به اهمیت جایگاه آموزش و پرورش دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین عنوان امیدواریم امسال هم همچون سنوات گذشته اقدامات ماندگاری در مسیر رشد و بالندگی دانش‌آموزان سطح استان قزوین انجام شود و گام‌های بلندی در مسیر تعمیق و توسعه نظام تعلیم و تربیت به ثمر بنشیند.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی هم در این مراسم با اشاره به میلاد نبی مکرم اسلام و هفته وحدت گفت: در سالروز تولد پیامبر خوبی‌ها و مهربان‌ترین پدر عالم حضرت محمد(ص) قرار داریم که هنر پدری خود را با بوسیدن دستان دختر خود به رخ جهانیان کشید و بشریت را نجات داد و با تغییر فهم و باور نادرست آن روز شبه جزیره عربستان نسبت به جایگاه زنان در واقع به دختران و بانوان بها داد و برای آنان ارزش قائل شد.

وی با قدردانی از تلاش و زحمات معلمان در عرصه علم‌آموزی عنوان کرد: از همه معلمان عزیزی که برای تربیت و علم آموزی ما عمر مبارک خود را می‌گذارند تشکر کرده و بهاری‌‌ترین فصل تربیت را تبریک عرض می‌کنیم.

شهدا، معلمان حقیقی جامعه هستند 

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین تصریح کرد: معلمان حقیقی این جامعه کسانی هستند که در روز حادثه، جان و جوانی و آرزوهایشان را فدای ما کردند تا در فرهنگ جمهوری اسلامی و مردم ایران، هفته دفاع مقدس شکل بگیرد.

رفیعی آتانی اظهار کرد: ما هرگز معرف چهره زخمت جنگ نبوده و نیستیم و شهید چمران جمله نورانی در این باره دارند که همه انبیا، اولیا و امامان معصوم همگی برای تحقق کلمه تربیت از سوی خداوند مامور شدند.

وی در پایان با تقدیر از معلمان و پرورش‌دهندگان آینده‌سازان کشور گفت: ما همواره قدردان معلمان، شهدا و امامان معصوم هستیم که راهنمای بشریت بوده و انسان را به تعالی و کمال حقیقی رهنمون می‌سازند.
انتهای خبر/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان