۱۹/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۱ یکشنبه

صبح قزوین مقاومتی که با وحدت اسلامی جان گرفته است
کد خبر: ۳۶۹۴۱۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۶/۳۱ ساعت: ۱۰:۵۸ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

مقاومتی که با وحدت اسلامی جان گرفته است

در محور مقاومت، مفهوم «وحدت»، ابعادی فراتر از یک اتحاد نظامی دارد و بر پایه ارزش‌های مشترک اسلامی و مبارزه علیه استکبار شکل گرفته است، این همبستگی ابعادی همچون وحدت ایدئولوژیک، فرهنگی، سیاسی، عملیاتی دارد که به تقویت پیوندهای میان مسلمانان و حتی غیرمسلمانان آزادی‌خواه که دل در گرو آموزه‌های مکتب اسلام دادند، انجامیده است.

مقاومتی که با وحدت اسلامی جان گرفته است
به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، مفهوم «محور مقاومت» در سال‌های اخیر به عنوان یک جریان قدرتمند در منطقه غرب آسیا مطرح شده که با تاکید بر وحدت و همکاری میان گروه‌های مختلف اسلامی و مقاومت در برابر نفوذ قدرت‌های خارجی، به یک نیروی تاثیرگذار در منطقه تبدیل شده است.
 
در محور مقاومت، مفهوم «وحدت»، ابعادی فراتر از یک اتحاد نظامی دارد و بر پایه ارزش‌های مشترک اسلامی و مبارزه علیه استکبار شکل گرفته است، این همبستگی ابعادی همچون وحدت ایدئولوژیک، فرهنگی، سیاسی، عملیاتی دارد که به تقویت پیوندهای میان مسلمانان و حتی غیرمسلمانان آزادی‌خواه که دل در گرو آموزه‌های مکتب اسلام دادند، انجامیده است.
 
مفاهیم عدالت، آزادی و برابری که در اندیشه مقاومت اسلامی برجسته شده‌اند، با آرمان‌های بسیاری از جوانان اروپایی همسو است و موجب گرایش رو به رشد جوانان کشورهای غربی به اسلام و آموزه‌هایش شده است.

 
مقاومت اسلامی شیوه مدیریت جهان را تغییر داده است
 
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، در این خصوص اظهار کرد: دیدار اخیر مقام معظم رهبری با علمای اهل‌سنت به مناسبت هفته وحدت نقشه‌های شوم استعماری و استکباری انگلیس و آمریکا که جامعه جهانی را مهندسی می‌کنند، برآب کرد.
 
وی با بیان اینکه استکبار به دنبال چینش مسلمانان است، افزود: استکبار سال‌ها قبل در لبنان برای اینکه جامعه سیاسی آنجا را مدیریت کند، اقلیت‌های مردمی را تقسیم کرد که چند درصد مسلمانان شیعه و چند درصد سنی هستند، چند درصد مسیحیان و چنددرصد دیگر ادیان هستند.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تاکید کرد: انگلیسی‌ها این تقسیمات را براساس رهنمودهای شوم شیطانی خود انجام دادند تا بین مردم لبنان چند دستگی و تفرق ایجاد کنند.
 
وی ادامه داد: اکنون هم می‌خواهند همان شیوه مدیریت را در بین دیگر کشورهای مسلمان اعمال کنند، اما مقاومت اسلامی این مرزها را شکسته و این جغرافیا را کاملا تغییر داده است.
 
عابدینی خاطرنشان کرد: وقتی یک فردی مانند شیخ زکزاکی در آفریقا قیام می‌کند، ده‌ها میلیون نفر با آدرس او مقاومت اسلامی را دریافت و با او همراه می‌شوند.
 
وی با اشاره به آیه «یدخلون فی الدین الله افواجا» اظهار کرد: در جوامع اهل انجیل و پیروان حقیقی حضرت مسیح(ع)، می‌بینیم که مسیحیان دارند فوج فوج به اسلام و یا سلوک و مکتب اسلامی می‌پیوندند و امروز آنان خون‌خواه مردم غزه و دیگر جوامع اسلامی هستند.
 
امام جمعه شهر قزوین بیان کرد: دیگر آن اختلافاتی که استعمار به آن دامن می‌زد و با جنگ مذاهب و بین‌الادیانی به دنبالش بود، دوره‌اش تمام شده است، اکنون یک دو قطبی بزرگ در دنیا شکل گرفته است، دو قطبی شر و نیکی.
 
دو قطبی خیر و شر
 
وی ادامه داد: یک قطب آن مستکبران مانند آمریکا، انگلیس که مرکز عملیاتی آنها سرزمین‌های اشغالی و پایگاه نظامی آنها رژیم صهیونیستی است.
 
عابدینی یادآور شد: قطب دیگر آن مستضعفان و آزادی‌خواهان جهان مسلمان و غیر مسلمان، شیعه و سنی، مسیحی و حتی برخی یهودیان هستند که بر اساس رهنمود قرآن و خدا حرکت می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه امروز مرزبندی که مستکبران به دنبالش بودند برداشته شده است، تاکید کرد: اکنون برخی مسیحی هستند اما حرف قرآن را می‌زند، برخی اهل‌سنت هستند اما حرف نهج‌البلاغه و امیرالمومنین(ع) را می‌گوید و دنباله راه مکتب امام حسین(ع) هستند.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به برپایی مواکب حسینی اهل تسنن و دیگر ادیان در راهپیمایی اربعین اظهار کرد: سال گذشته مرز باشماق را برای رفتن به سفر اربعین انتخاب کردم تا موکب‌داران اهل‌سنت را ببینم و به آنها خدا قوت بگویم و چه قدر از محبتی که اهل‌سنت به عشق امام حسین(ع) نسبت به زائران اربعین روا می‌داشتند، لذت می‌بردم.
 
مدیریت جهان سیاسی تغییر کرده است
 
وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب با دیدار خود با جمعی از اهل‌سنت این پیام را به جهان مخابره کرد که مستکبران بدانند اوضاع تغییر کرده، جهان به سمت دیگری می‌رود که قابل کنترل نیست.
 
خطیب نماز جمعه قزوین افزود: مدیریت این جهان جدید دست خداست، چرا که دل‌های مردم از کنترل مستکبران خارج شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: همان فریادی در سال 1342 در مدرسه فیضیه قم بلند شد، اکنون در دانشگاه‌های آمریکا و انگلیس شنیده می‌شود، این جای بسی خوشحالی است و اتفاقات بزرگی در شرف وقوع است.
 
عابدینی در پایان با اشاره به آیه «وَلَقَدۡ كَتَبۡنَا فِي ٱلزَّبُورِ مِنۢ بَعۡدِ ٱلذِّكۡرِ أَنَّ ٱلۡأَرۡضَ يَرِثُهَا عِبَادِی ٱلصَّـٰلِحُونَ» گفت: خداوند می فرماید؛ وهمانا ما پس از تورات در زبور نوشتيم كه زمين را بندگان شايستۀ ما به ميراث مى‌برند، خداوند تصمیم گرفته است که بندگان شایسته او برای ایجاد امنیت، صلح و آرامش مردم زمامداران جهان باشند.


 
محور مقاومت حول وحدت اسلامی شکل گرفته است
 
کمیل یزدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به ظلم آشکاری که رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر علیه مردم غزه روا داشته است، اظهار کرد: یکی از اتفاقاتی که مقارن با عصر ظهور رخ خواهد داد که در روایات به آن اشاره شده، موج مبارزه با ظلم و عدالت‌‎خواهی در عالم است که در واقع مطالبه مردم برای این مسئله افزایش پیدا خواهد کرد.
 
این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه محور مقاومت حول وحدت اسلامی شکل گرفته است، اظهار کرد: بعد از اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی مسئولیت سپاه قدس را برعهده گرفت، یک انسجامی را در جبهه مقاومت ایجاد کرد که جریان خودجوش امروزی به ویژه حشدالشعبی در عراق، جیش‌الوطن در سوریه، حزب‌الله، جریان‌های آزادی‌خواه، تیپ زینبیون و فاطمیون ثمره تلاش‌های این شهید بزرگوار است.
 
وی با بیان اینکه حمایت از مقاومت به معنای حمایت از امنیت منطقه است، ادامه داد: این جریانات در محور مقاومت یک نظام منسجم را در منطقه ایجاد کرده است، امت یکپارچه اسلامی که هر کجا جریانات ضد اسلامی و غربی به راه بیافتند، این جریانات ذیل جبهه مقاومت واکنش درخوری به آن خواهند داد و امروز به صورت ید واحده درآمده‌اند.
 
لزوم تکیه بر اشتراکات جامعه اسلامی
 
وی خاطرنشان کرد: تکیه بر اشتراکات جامعه اسلامی امروز از ضروریات است، اگرچه شیعه و سنی در اسلام اختلافاتی دارند، حتی در دل خود این مذهب‌ها نیز گاهی فرقه‌هایی پدیدار می‌شود، اما این اختلافات جزیی است، نقاط اشتراک بسیاری بین شیعه و سنی وجود دارد که باید به آن توجه کرد.
 
یزدی افزود: امروز در برابر این نسل‌کشی که در فلسطین، عراق و یمن، در پاکستان و لبنان صورت می‌گیرد، مسلمانان باید با حفظ اشتراکات و تشکیل جبهه واحده، بیانیه کوبنده یکسان در نفی جریان تروریسم را در دستور کار قرار دهند و این اشتراکات را تقویت کنند.
 
وی جریان اربعین را یکی از بزرگترین اشتراکات جامعه اسلامی دانست و گفت: امروز از همه جریانات دینی و مذهبی، حتی مسلمان و غیرمسلمان به اقیانوس اربعینی پیوسته‌اند که این همبستگی نشان‌دهنده و نویدبخش ظهور منجی خواهد بود.
 
این کارشناس مذهبی تاکید کرد: جریان اربعین نوعی زیست مومنانه، همراه با مساوات و تبلور الگوی اخوت اسلامی است، لذا نیاز است ما بتوانیم این خصوصیات را به عنوان یک الگوی رفتاری بین خود و سایر مسلمانان پیاده کنیم.
 
جریان اربعین مظهری از ریسمان الهی است

وی افزود: ویژگی‌هایی که در جریان اربعین می‌بینیم قابلیت انبساط و توسعه دارد، جایی که برادران عراقی از همه چیز خود برای احیای نام امام حسین(ع) می‌گذرند، این نوید می‌دهد که زیر پرچم اباعبدالله (ع) و شعار «حب‌الحسین یجمعنا» که مظهر ریسمان محکم الهی است می‌توان در برابر بحران‌‌ها و انحرافات ایستادگی کرد.
 
یزدی‌ بیان کرد: با قوت گرفتن جریان مقاومت، دشمن هم بیکار ننشسته و با فرقه‌سازی و تفرقه‌اندازی به دنبال ایجاد اختلاف بین مسلمانان و ترویج دروغ، کینه و بددلی بین مسلمانان هستند تا آنها را به جایی برسانند که در برابر هم ایستاده و مسلمان علیه مسلمان قرار بگیرد.
 
وی ادامه داد: الحمدلله مقاومت مردم فلسطین از 7 اکتبر، یک ید واحده را علیه جریان استکبار تشکیل شده که باید با بصیرت و هوشمندی اولا فرق دوست و دشمن را به درستی فهمیده و با استفاده از ظرفیت اتحادیه عرب و پای کار آمدن مجامع بین‌المللی، بدون دادن بهانه به دست دشمنان بتوانیم با اتحاد و همدلی شاهد روزی باشیم که اسرائیل از صحنه روزگار حذف شود.
 
یزدی در پایان گفت: امروز بیش از همه چیز امروز نیازمند تولید محتوای همراه با ایجاد وحدت و مواسات و همدلی هستیم تا این یکدلی و یک پارچگی را به رخ جهانیان بکشیم و به جایی برسیم که خداوند در آیه ۳۳ سوره توبه نوید آن را داده شده « او کسی است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد، تا آن را بر همه آیین‌ها غالب گرداند، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند!».
 
انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان