۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین امروز نوجوانان غزه از قاسم (ع) الگو گرفته‌اند
کد خبر: ۳۶۸۷۳۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۲۲ ساعت: ۱۳:۴ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مذهبی:

امروز نوجوانان غزه از قاسم (ع) الگو گرفته‌اند

کارشناس مذهبی گفت: امروزه در غزه و فلسطین شاهد جوانان و نوجوانانی هستیم که مرگ را شیرین‌تر از عسل می‌پندارند و با وعده خداوند در راه حق اقدام کردند و خداوند نیز آنان را یاری خواهد کرد

امروز نوجوانان غزه از قاسم (ع) الگو گرفته‌اند
به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، روز ششم ماه محرم الحرام سال 1446 هجری قمری مصادف با 22 تیرماه سال 1403 است. شب و روز ششم ماه محرم به نام حضرت قاسم (ع) است. حضرت قاسم (ع) از فرزندان امام حسن مجتبی (ع) است که در واقعه عاشورا به شهادت رسید.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عباسی در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین اظهار کرد: امام حسن مجتبی (ع) دارای دو فرزند به نام‌های عبدالله و قاسم بود که هر دو در صحرای کربلا و در نبرد ناجوانمردانه به شهادت رسیدند. حضرت قاسم(ع) در کربلا نوجوانی 13 ساله بودند که جان خود را فدای دین اسلام و عموی خود کرد.
 
وی افزود: روایت ازدواج حضرت قاسم (ع) در صحرای کربلا سندیت ندارد زیرا از نظر مقاتل بسیار بعید است که در میان جنگ و وضعیت بحرانی آن روز، چنین اقدامی صورت پذیرد اما بعضی از مقاتل آن را رد کرده و بعضی آن را پذیرفتند.
 
کارشناس مذهبی عنوان کرد: تمامی اصحاب و یاران برای نبرد در میان، ابتدا از اباعبدالله الحسین (ع) اذن ورود به میدان را می‌گرفتند لذا حضرت قاسم(ع) نیز نزد عموی خود رفت و اذن میدان را طلب کرد که با مخالفت امام حسین(ع) مواجه شد زیرا حضرت معتقد بودند که حضرت قاسم (ع) یادگار برادرش است و این جنگ این یادگاری را از او می‌گیرد؛ حضرت قاسم (ع) نزد مادر خود رفت و نامه‌ای که امام حسن مجتبی (ع) برای چنین روزی نوشته بودند را گرفته و به عموی خود تحویل دادند، در آن نامه نوشته شده بود که برادر جان، من در صحرای کربلا نیستم که تو را یاری کنم اما نیت کردم که دو فرزند خود را فدای شما کنم؛ سپس امام حسین (ع) را به نام مادر گرامشان حضرت فاطمه زهرا (س) قسم دادند و امام حسین (ع) اذن میدان را به حضرت قاسم (ع) عنایت کردند.
 
این کارشناس ادامه داد: امام حسین(ع) موقع رفتن حضرت قاسم(ع) به میدان نبرد از او می‌پرسند که مرگ برای تو چگونه است؟ و حضرت قاسم (ع) جواب می‌دهند «احلی من عسل» یعنی از عسل برای من شیرین‌تر است.
 
عباسی تأکید کرد: از نظر حضرت قاسم (ع) مرگ شیرین‌تر از عسل است و ما اگر بخواهیم این شیرینی را به مردمان خود نشان دهیم باید به سه حیات و زندگی، دنیوی، اخروی و الهی اشاره کنیم. حیات دنیوی زودگذر است و بلاخره در یک زمانی به اتمام می‌رسد، حیات اخروی یا حیات حقیقی هم برای انسان‌ها بلاخره یک روز تمام خواهد شد اما حیات الهی هیچ‌گاه تمام نمی‌شود و تا زمانی که خداوند متعال هست، ادامه دارد؛ اگر جوانان و نوجوانان کشور ما متوجه باشند که نباید عمر خود را به بطالت بگذرانند و باید در زمان عمر خود کارهای مفیدی انجام دهند، به حیات الهی دست پیدا می‌کنند و آنگاه آرزو می‌کنند که در راه خداوند شهید شوند؛ ما شاهد این قشر جوان و نوجوان در دوره دفاع مقدس بودیم.
 
وی تصریح کرد: پدر و مادر‌ها باید فرزند خود را طوری تربیت کنند که محبت اهل بیت (ع) در قلب آن‌ها ریشه داشته باشد و همچنین به فرزندان خود بیاموزند که این دنیا به کسی وفا نکرده و زودگذر است؛ کسی از این دنیا رستگار می‌‌شود که کوله باری سبک و اعتقاد و عمل به ولایت داشته باشد.
 
کارشناس مذهبی اظهار کرد: امروزه در غزه و فلسطین شاهد جوانان و نوجوانانی هستیم که مرگ را شیرین‌تر از عسل می‌پندارند و با وعده خداوند در راه حق اقدام کردند و خداوند نیز آنان را یاری خواهد کرد؛ جوانان فلسطینی اعتقاد به توحید و وعده خداوند دارند که با دستان خالی در برابر ظلم و ستم بیگانگان ایستاده‌اند و اطمینان دارند روزی می‌رسد که خون بر شمشیر پیروز خواهد شد.
 
این کارشناس در پایان گفت: وعده خداوند این است که شما اگر در کره زمین به کسی ظلم کنید، از دنیا نخواهید رفت تا جزای آن را بپردازید، جوانان غزه با خون خود وقایع تاریخ را زنده نگه داشتند تا روز موعود فرا رسد. 

انتهای خبر/ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان