۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین ورزشکاران قزوینی ۱۰ درصد المپیکی‌های اعزامی کشور را تشکیل می‌دهند
کد خبر: ۳۶۸۷۰۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۱۹ ساعت: ۹:۵۴ ↗ لینک کوتاه

در آئین تکریم و بدرقه قهرمانان استان مطرح شد؛

ورزشکاران قزوینی ۱۰ درصد المپیکی‌های اعزامی کشور را تشکیل می‌دهند

استان قزوین یک درصد جمعیت کشور را داراست ولی ۱۰ درصد المپیکی‌ها اعزامی کشور را تشکیل داده‌اند.

ورزشکاران قزوینی ۱۰ درصد المپیکی‌های اعزامی کشور را تشکیل می‌دهند
به گزارش خبرنگار ورزشی «صبح قزوین»؛ آئین تکریم و بدرقه قهرمانان و مربیان استان قزوین به بازی‌های المپیک و پاراالمپیک ۲۰۱۴ پاریس روز دوشنبه در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.

محمدمهدی اعلایی در این مراسم اظهار کرد: ورزشکاران عزیز استان قزوین که به مسابقات المپیک و پارالمپیک اعزام می شوند امید آفرین کشور و مایه مباهات هستند و با شناختی که من از این عزیزان دارم اسطوره‌های اخلاق و انسان‌های کامل هم از حیث موفقیت‌ در این عرصه ورزشی و نام‌آوری برای کشور و هم رعایت اخلاق و خلق حسنه هستند.

استاندار قزوین افزود: استان قزوین حامی و پشتیبان بسیاری از نام‌آوران است و در کنار فرهنگ و تربیت و پرورش منابع انسانی ارزشمند، در حوزه ورزش هم افتخارآفرین است و امیدوارم این موفقیت‌ها روز‌به‌روز افزایش یابد.

وی اضافه کرد: استان قزوین یک درصد جمعیت کشور را داراست ولی ۱۰ درصد المپیکی‌ها اعزامی کشور را تشکیل داده‌اند و امید است نتیجه خوبی از این مسابقات بگیرند و برای استان و کشور افتخارآفرین باشند.

این مسئول با بیان اینکه ورزشکاران دلشان برای ایران می تیپد و علاقمند به توسعه و تعالی ایران هستند، بیان کرد: المپیک شوخی نیست و وقتی یک نفر فرصت حضور در المپیک را در بین ميليون‌ها انسان که در دنیا به دنبال این جایگاه هستند، کسب می‌کند باید از استعداد و هوش بالا وهمت پشتکار و تخصص و روحیه بالا برخودار باشد.

وی افزود: آیت الله رئیسی هم جان و آبروی خود را فدای تعالی ایران کرد و نامش در تاریخ ایران جاودانه شد و خوشا به حال کسانی ازبین میلیون‌ها انسان که در این آب و خاک زندگی می‌کنند در عرصه‌های مختلف برای ایران فداکاری کنند و نامشان در این جغرافیا پر آواز ماندگار شود.
 
عباس علایی مقدم گفت: اولین اعزام کاروان المپیک یکم مردادماه به پاریس انجام می‌شود و نخبه‌ها و افراد با استعداد و هوش بالا در این مسابقات حضور دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین ادامه داد: ورزشکاران اعزامی به المپیک چندین مدت در قرنطینه بودند و در مسیر رسیدن به مسابقات المپیک سختی‌های بسیاری را تحمل می‌کنند، امسال سه ورزشکار در المپیک همراه با یک مربی و یک ورزشکار در پارالمپیک 2024 همراه با یک مربی اعزام خواهند شد.

وی بیان کرد: نخبه های ورزشی به مسابقات المپیک جهان اعزام می شوند که امسال به طور کلی ۳۹ ورزشکار از سراسر کشور در المپیک پاریس حضور دارند که استان قزوین یک درصد جمعیت کل کشور را دارد اما ۱۰ درصد المپیکی‌ها را در رشته‌های تکواندو، وزنه‌برداری و سنگ‌نوردی اعزام به مسابقات هستند.

وی افزود: قزوین از نظر اعزام ورزشکاران به مسابقات المپیک با استان‌های بزرگ کشور در حال رقابت است و امیدواریم قدر این فرصت را دانست؛ در مسابقات پارالمپیک از جهت تعداد نفرات اعزام ورزشکاران ضعف و کاستی وجود دارد که باید با تلاش بیشتر این کمبود را جبران کنیم.

این مسئول در پایان گفت: در ماه عزیزی هستیم که با دعای خیر کاروان استان را راهی مسابقات کنیم و همین که مجوز ورود ورزشکاران استان قزوین را به مسابقات المپیک و پارالمپیک اخذ کردیم بسیار برای ما حائز ارزش بوده و ورزشکاران هر نتیجه ای که کسب کنند باعث شادی و افتخار اند و وجودشان در تاریخ و ورزش استان ثبت و ماندگار می شود.

انتهای پیام /9000

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان