۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین آثار خسارت‌بارِ عدم وحدت
کد خبر: ۳۶۸۵۷۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۶ ساعت: ۱۰:۵۷ ↗ لینک کوتاه

یادداشت؛

آثار خسارت‌بارِ عدم وحدت

محمدحسین شفیعی‌ها دبیر حزب موتلفه در یادداشتی نوشت: این نگرانی وجود دارد که با عدم وحدت و درگیر شدن با عناصر درون جبهه‌ای اصل موضوع را واگذاریم و در انتخابات آسیب ببنیم این از جهت سیاسی کاملا امر روشنی است و نباید اتفاق بیفتد.

آثار خسارت‌بارِ عدم وحدت
به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، محمدحسین شفیعی‌ها در یادداشتی نوشت: برای فردی که به عنوان داوطلب ریاست جمهوری معرفی شده و خود را مورد انتخاب مردم قرار داده است؛ تدین، ایمان قوی و خلوص حرف اول را می‌زند.
 
رئیس جمهور باید محردم محور بوده و به این باور باشد که می‌توانیم انقلاب و کشورمان را به جلو ببریم، درست مانند شهید رئیسی عزیز! ما با کمک مردم و اتکا به توان داخلی می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.
 
خلوص شهید رئیسی نشان داد که ورودش به ریاست جمهوری نه برای قدرت بود، نه برای شهرت! بلکه برای خدمت مردم بود! همین خلوص او را به موفقیت رساند و چهره مثبتی از او به یادگار گذاشت، خداوند برکت او را افزون کرد و با نام نیک از این دنیا رخت بربست.
 
رئیس جمهور بعدی باید خلوص نیت را به صورت جدی در خودش داشته باشد، ضمن اینکه باید اشراف کامل به مسائل و فراز و نشیب‌های کشور داشته باشد تا مطابق آن عمل کند.
 
رئیس جمهور آینده باید برنامه هفتم توسعه را به صورت قانون و مدون قبول داشته باشد و همتش را بر اجرای برنامه بگذارد، چرا در گذشته تنها 35 درصد آن اجرا شده و بخش اعظم آن مغفول مانده، امیدواریم این برنامه بتوانند جبران گذشته را کند.
 
خوشبختانه عملکرد شخص رئیس جمهور رئیسی به گونه‌ای بود که شرایط را برای بازگشت به عقب سخت می‌کند، رئیس جمهور بعدی نمی‌تواند دچار ارتجاع و عقب‌گرد باشد چرا که مردم نتیجه سیاست‌های درست دولت سیزدهم را دیدند و لمس کردند و در عمل دیدند.
 
بازگشت به عقب برای کشور هزینه‌بردار است
 
با وجود تمام تفاوت‌های فکری و رفتاری بعد از جریان شهادت آیت‌الله رئیسی شاهد بودیم همه افراد و جریان سیاسی نسبت به عملکرد ایشان ادای احترام کرده و به نیکی از ایشان یاد کردند، این معنا را نمی‌توان منکر شد.
 
بازگشت به گذشته یک امر سخت و غیر ممکن است، اما اگر عامه مردم خواهان برگشت به عقب باشند، آثار زیان‌باری برای کشور و مسیر پیشرفت جامعه رقم خواهد خورد.
 
منطق ایجاب می‌کند که افراد متعلق به یک جریان فکری تلاش کنند و در عرصه انتخاب به صورت متحد وارد شوند، این یک امر واضح است که رقابت انتخاباتی زمانی می‌تواند آثار مثبتی از خود نشان دهد که هر چه می‌توانند آن تکثر را کم کرده و وحدت نظر و گزینه پیدا کنند تا بتوانند در برابر رقیب یک عملکرد رو به رشدی داشته باشد.
 
در جریان ثبت‌نام این دوره از انتخابات شاهد هستیم که جریان جمعیت انقلاب در تکثر قرار دارد، تعداد زیادی از داوطلبان متعلق به جریان انقلاب هستند و این دغدغه و نگرانی وجود دارد که حادثه 92 به واسطه مشغول شدن به خود اتفاق بیفتد.
 
این نگرانی وجود دارد که با عدم وحدت و درگیر شدن با عناصر درون جبهه‌ای اصل موضوع را واگذاریم و در انتخابات آسیب ببنیم این از جهت سیاسی کاملا امر روشنی است و نباید اتفاق بیفتد.
 
بهتر است عقلای قم قبل از رسیدن زمان انتخابات با مذاکرات بتوانند به اجماع برسند و آنهایی که احتمال می‌رود از رای و اقبال کمتری برخوردار هستند، به نفع نامزد با رای بیشتر کنار بروند و زمینه را برای او فراهم کنند.
 
نگرانم داستان سال 92 تکرار شود
 
نکته مهم این است کاندیدا و هواداران انقلابی اگر دنبال دفاع و تبلیغات برای خود هستند، از تخریب رقبا و کسانی که همفکر آنها هستند دوری کنند و فقط برنامه‌های خود را ارائه دهند.
 
اینکه ما برای اثبات گزینه خود دیگران را تخریب کنیم و ضعف‌های چهره دیگر را مطرح کرده و پا را فراتر تحلیل گذاشته و به وجهه و آبرو دیگران آسیب برسانند، کاری غیراخلاقی و غیردینی است.
 
تکرار می‌کنم نگرانی از اینکه داستان سال 92 تکرار شود وجود دارد، این بستگی هوشمندی عقلای جریان انقلاب دارد که اولویت‌ها را به خوبی تشخیص دهند.
 
در زمان انتخابات شاید این نگاه وجود داشته باشد که در رای صلاحیت افراد مهم است، اما این در منطق اجتماعی پذیرفته نیست، چرا که برای امور اجتماعی هرگز نمی‌توانیم با یک منطق مطلوب و آرمانی دست پیدا کنیم.
 
ناچاریم که به بهترین‌هایی که جامع‌الشرایط هستند پناه ببریم و به آن هدفی که در اختیار گرفتن مسئولیت‌‌هاست متمسک بشویم و در قبل آن خدمتی که مدعی هستیم به کشور داشته باشیم تحقق پیدا کند.
 
اگر هر کدام از هواداران و کاندیدا اصرار داشته باشند که اصل ما هستیم چه رای بیاوریم و چه نه؛ طبیعی است در چنین فضایی احتمال عقب ماندن و عدم رویکرد مردم به آنها فراوان شود و کاندیدای دیگر برنده شود و این بستگی به میزان هوشمندی و آگاهی‌بخشی جریان انقلاب دارد.
 
تنوع کاندیدا سبب افزایش مشارکت خواهد شد
 
یکی از راه‌های افزایش مشارکت در انتخابات تنوع کاندیداست که خوشبختانه این دوره اتفاق افتاده و در میان جریانات مختلف سیاسی این رضایت فراهم شده و از خودشان نماینده‌ای در میان کاندیدا هست و در این دوره کمتر می‌تواند مدعی باشند که انتخابات را تحریم می‌کنیم.
 
جریان اصلاحات که معمولا در انتخابات صحبت از عدم شرکت داشت و آن را تحریم می‌کرد، امروز با وضعیت کاملا آماده و با تمام چهره‌های سیاسی خود وارد میدان شده که البته این خود مشارکت مردم را بالا می‌برد.
 
امید است مردم شریف و فهیم استان قزوین همگام با دیگر هموطنان، با شناخت آگاهانه و گزینش فرد اصلح در انتخابات که نماد کامل «مردم‌سالاری دینی» است، با مشارکت بالا حضوری فعالانه داشته باشند و رقم بزنند آنچه را که به نفع نظام، کشور و مردم باشد.
 
انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان