۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین مردم استان به مسائل پیرامون منطقه خود بی‌تفاوت نباشند
کد خبر: ۳۶۸۵۶۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۴ ساعت: ۱۶:۵۷ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

مردم استان به مسائل پیرامون منطقه خود بی‌تفاوت نباشند

استاندار قزوین گفت: مردم باید نسبت به اینکه استان چطور اداره می‌شود و چه ظرفیت‌هایی دارد و چه متاثرینی در خارج و داخل استان بر مدیریت استان تاثیرگذار هستند، مطالعه کنند چرا که در بسیاری از مسائل سوء استان اگر این آگاهی و حساسیت بیشتر بود نیز هیچ‌گاه اتفاق نمی‌افتاد و بسیاری از وقایع در سایه این بی‌تفاوتی‌ها رخ داده است.

مردم استان به مسائل پیرامون منطقه خود بی‌تفاوت نباشند
به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، محمدمهدی اعلایی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان قزوین به مناسب ایام انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که عصر امروز در سالن جلسات باغستان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم به عنوان دولت صادق‌الوعد به کارش پایان می‌دهد و آخرین اقدام آن برگزاری انتخابات است و امیدواریم مدیران بعدی هم مسائل استان را به درستی اولویت‌بندی کنند.

وی افزود: مشکلات استان بخشی حل شده و بخشی هم تداوم دارد و فلسفه وجود دولت‌ها هم همین است که به طور مداوم به حل مشکلات کشور بپردازند.

استاندار قزوین گفت: در انتخابات ریاست جمهوری تمام تلاش ما بر این است که مشارکت مردم قابل توجه باشد و در استان هم رایزنی‌ها برای برگزاری انتخابات مطلوب شکل گرفته است.

این مسئول ادامه داد: در انتخابات مجلس در میزان مشارکت استان در انتخابات در سطح کلان تفاوت زیادی نداشتیم اما در سطح برخی شهرستان‌ها از جمله بویین زهرا و تاکستان با کاهش مشارکت مواجه بودیم که متاثر از کلاهبرداری شرکت‌های خودرویی بود.

اعلایی بیان کرد: متاسف هستیم که مردم ما به خاطر اهمال برخی مدیران در گذشته که نقش نظارتی داشتند و باید اجازه بروز چنین مشکلی را نمی‌دادند، دچار این کلاهبرداری شدند.

وی ابراز کرد: در حال حاضر رسیدگی به پرونده کلاهبرداری غفاری از بخش اجرایی خارج شده و به طور ویژه در دستگاه قضائی رسیدگی می‌شود و باتوجه به مدیریت جدید دادگستری کل استان نیز روند پیشرفت پرونده اوج گرفته است.

استاندار قزوین گفت: استان قزوین بعد از قم در رده آخر جدول از جهت تعداد شهرستان‌ها و فرمانداری‌ها قرار دارد، در دولت سیزدهم برای ارتقاء این جایگاه اقداماتی انجام شد تا جایی که الموت را تا مراحلی برای شهرستان شدن پیش برده بودیم اما یکی از نمایندگان مجلس دوره قبل مانع به سرانجام رسیدن آن شد چراکه انتظار داشتند الموت به دو شهرستان تبدیل شود در حالی که به لحاظ جمعیت این کار امکان‌پذیر نبود.

این مسئول عنوان کرد: اگر دولت بعد و مدیرانی که برای خدمت خواهند آمد نیز اراده قوی داشته باشند فاز اول بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی باید تا پایان سال ۱۴۰۳ تکمیل شود که این فاز شامل ۳۵۰ تخت خواهد بود.

نماینده عالی دولت سیزدهم در استان قزوین تصریح کرد: راه‌اندازی پروژه بیمارستان هزار تختخوابی قزوین را تا مراحلی پیش بردیم اما مشکلات زیادی بر سر راه قرار دارد و به کسانی که مانع این پروژه می‌شوند نیز می‌گوییم که توقف پروژه هزار تختخوابی به نفع مردم استان نیست بلکه راه‌اندازی آن به نفع مردم خواهد بود.

وی با اشاره به تخلفات انتخاباتی بیان کرد: کارمندان اجازه تبلیغ و فعالیت انتخاباتی در ساعات اداری را ندارند مگر اینکه در مرخصی باشند و فرمانداران و بخشداران و دست‌اندرکارانی که در انتخابات نقش‌آفرین هستند به هیچ عنوان اجازه تبلیغ و جانب‌داری از کاندیدای خاصی را ندارند.

استاندار قزوین گفت: مهمترین چالش من در استان قزوین لزوم حساسیت مردم نسبت به مسائل استان است چرا که استان قزوین یکی از پرظرفیت‌ترین استان‌های کشور است.

این مسئول تاکید کرد: مردم باید نسبت به اینکه استان چطور اداره می‌شود و چه ظرفیت‌هایی دارد و چه متاثرینی در خارج و داخل استان بر مدیریت استان تاثیرگذار هستند، مطالعه کنند چرا که در بسیاری از مسائل سوء استان اگر این آگاهی و حساسیت بیشتر بود نیز هیچ‌گاه اتفاق نمی‌افتاد و بسیاری از وقایع در سایه این بی‌تفاوتی‌ها رخ داده است.

اعلایی افزود: برای اینکه آهنگ توسعه استان تسریع شود باید یک فرمانِ «به جای خود»، صادر شود و هر فردی در جایگاه تعریف شده خود کار کنند و مداخلاتی که منافع مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد حل شود.

وی ابراز کرد: استان برای اینکه وارد نزاع‌ها و باج‌خواهی‌ها نشود باید بر مدار قانون حرکت کند؛ هر کسی در هر چیزی دخالت کند و معلوم 
نباشد آسیب‌ها از کجا به وجود آمده است

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان