۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین جشن تولد برای ۴۱۰ فرزند یتیم در قزوین
کد خبر: ۳۶۸۵۴۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۵ ساعت: ۹:۲۰ ↗ لینک کوتاه

مصادف با عید غدیر برگزار می‌شود؛

جشن تولد برای ۴۱۰ فرزند یتیم در قزوین

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین از برگزاری جشن تولد برای ۴۱۰ فرزند یتیم تحت پوشش این نهاد همزمان با روز عید سعید غدیر خم در قزوین خبرداد.

جشن تولد برای ۴۱۰ فرزند یتیم در قزوین
همت امانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، درخصوص اقدامات کمیته امداد به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم در سطح استان قزوین اظهار کرد: غدیر یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمین بوده و در چنین روزی به انجام سنت حسنه اطعام بسیار سفارش شده چراکه از فضیلت بالایی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به تکالیف کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان متولی اجرای برنامه‌هایی در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ احسان، انفاق و نیکوکاری در سطح جامعه برنامه‌هایی هم برای این ایام پیش‌بینی شده است که در دهه امامت و ولایت اجرا می‌شود.

توزیع ۱۰۰ هزار پرس غذا و سبد کالا همزمان با روز عید غدیر

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای دهه ولایت و امامت در استان قزوین، اجرای بحث اطعام علوی با بهره‌گیری از ظرفیت مردمی است.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود با همکاری مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه فعال در سطح استان که با کمیته امداد امام خمینی(ره) تعامل و همکاری دارند نزدیک به ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم و سبد کالا از طریق مراکز نیکوکاری در بین نیازمندان و خانواده‌های کم‌برخوردار توزیع شود.  

راه‌اندازی پویش «به عشق علی» با هدف جذب حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین

امانی در ادامه بیان کرد: همچنین برای ایام دهه ولایت و امامت، پویشی تحت عنوان "پویش به عشق علی" با هدف جذب و ثبت‌نام حامیان طرح اکرام فرزندان ایتام و محسنین راه‌اندازی شده است تا با همراهی حامیان و خیران نیکوکار از این فرزندان، مساعدت معنوی و مادی صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از القاب امام علی(ع) ابوالایتام است و عید غدیر بزرگترین عید مسلمین به شمار می‌آید برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با همکاری لشکر ۱۶ زرهی قزوین برای ۳۰۰ نفر از فرزندان ایتام در روز عید غدیر جشن تولد برگزار شود.

برگزاری جشن تولد برای ۴۱۰ فرزند یتیم در روز عید غدیر

این مسئول ادامه داد: همچنین برای ۱۱۰ نفر از فرزندان ایتام با کمک خیرین مراسم جشن تولد در روز عید غدیر برگزار خواهد شد، بدین ترتیب در مجموع برای ۴۱۰ فرزند یتیم استان قزوین این مراسم جشن برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جشن تولد فرزندان ایتام همراه با جشن روز عید غدیر همزمان با این مناسبت فرخنده برای ۴۱۰ نفر از فرزندان ایتام در سالن همایش ۲۹ فروردین لشکر ۱۶ زرهی قزوین برگزار می‌شود.

توزیع ۹۰ هزار پرس غذای گرم و سبد کالا در عیدغدیر سال گذشته

امانی عنوان کرد: دیدار و دلجویی از خانواده‌های نیازمند سادات در قالب اجرای طرح مفتاح با حضور مسئولان استانی همچون آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین و سایر مسئولان استانی همچنین تجلیل از حامیان سادات از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام مبارک در حال اجراست.

وی در ادامه بیان کرد: در همه ادارات استان قزوین با هماهنگی مراکز نیکوکاری و دفاتر کمیته امداد مراسم جشن عید غدیر برگزار خواهد شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین اظهار کرد: سال گذشته هم مصادف با روز عید سعید غدیر خم نزدیک به ۹۰ هزار پرس غذای گرم و سبد کالا توسط مراکز نیکوکاری و کمیته امداد در سطح استان بین نیازمندان توزیع شد‌.

حامیان قزوینی از ۲۶۵ سادات ایتام و فرزند محسنین حمایت می‌کنند

وی خاطرنشان کرد: ۱۸۵ مرکز نیکوکاری در سطح استان قزوین فعالیت دارند که زیر نظر کمیته امداد به ارائه خدمات می‌پردازند و در حقیقت مراکز نیکوکاری در راستای مردمی کردن کارها ایجاد شده‌اند تا موجب تسهیل در ارائه خدمات و انجام امور مختلف با همراهی خیران و نیکوکاران برای کمک به نیازمندان شوند.

وی در پایان با اشاره به ارائه خدمات حمایتی کمیته امداد استان به ۷ هزار و ۸۴۸ فرزند ایتام و محسنین گفت: مجموع فرزندان ایتام تحت پوشش کمیته امداد استان قزوین را یک هزار و ۴۴۸ نفر و فرزندان محسنین هم ۶ هزار و ۴۰۰ نفر تشکیل می‌دهند که از این تعداد ۲۶۵ نفر از فرزندان سادات هستند.

انتهای خبر/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان