۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین جشن‌های عید غدیر در قزوین کجا برویم؟
کد خبر: ۳۶۸۵۲۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۳ ساعت: ۱۱:۲۸ ↗ لینک کوتاه

در دهه امامت و ولایت؛

جشن‌های عید غدیر خم در قزوین+مکان و زمان برگزاری

هم‌زمان با فرارسیدن عید غدیر خم، مجالس جشن و شادی در اماکن متبرکه، مساجد و هیأت‌های مذهبی قزوین برپا می‌شود.

جشن‌های عید غدیر در قزوین کجا برویم؟
به گزارش حوزه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ با فرارسیدن ۱۸ ذی‌الحجه مصادف با عیدالله اکبر «عید غدیر خم»، مجالس جشن و شادی در اماکن متبرکه، مساجد و هیأت‌های مذهبی قزوین برپا می‌شود که در ادامه به برخی از این مراسم اشاره می‌شود.

مهمونی بزرگ غدیر

همزمان با سراسر کشور مهمانی کیلومتری عید سعید غدیر خم با همت مجموعه‌های مردمی در قزوین و شهرستان‌ها از ساعت ۱۶ الی ۲۲ در خیابان شهدا برگزار خواهد شد؛ تاکنون بیش از ۷۰ موکب اعلام آمادگی کرده‌اند.

برپایی استیج اصلی در خیابان شهدا، اجرای ورزشی باستانی، اجرای موسیقی، تئاتر و استندآپ کمدی، برپایی ابربازی‌ها با رویکرد ورزش خانواده، بازیگاه کودک، استیج غدیر خوانی، غرفه‌های فرهنگی، ایستگاه خوشنویسی، غرفه کودک، تصویرسازی واقعه غدیر، تریبون آزاد، حضور تن‌پوش‌های عروسکی و اجرای سرود از جمله این برنامه‌ها است.

ویژه برنامه‌های غدیر در تئاتر شهر 

جشن غدیر برای زندگی بهتر با سخنرانی دکتر انوشه و هنرمند استانی محمد شهادتی شنبه دوم تیرماه ساعت ۱۷ در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه بین‌المللی امام خمینی ره برگزار می شود.


نقالی و پرده‌خوانی در مدح امیرالمومنین (ع) با اجرای هنرمند بین‌المللی مرشد مجتبی حسن‌بیگی به مدت سه روز از ساعت ۱۹:۱۵ در محوطه تئاتر شهر قزوین واقع در بوستان ملت به روی صحنه می‌رود.

شهر محمودآباد نمونه 

جشن بزرگ پر خیر و برکت عید غدیر خم با سخنرانی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی سالار آبنوش و هنرمندان مطرح صداوسیما ابوذر روحی، مهدی مظری، کاظم نوربخش، امیرسهیلی با مراسم نورافشانی و اجرای سرود سلام فرمانده روز سه شنبه پنجم تیرماه ساعت ۲۱ در بوستان سلامت شهر محمودآباد نمونه برگزار خواهد شد.
 
ضیاء آباد

ویژه برنامه جشن خیابانی و مردمی دهه ولایت با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع و ایستگاه صلواتی و مولودی خوانی، تئاتر و مسابقه و...با سخنرانی حجت‌الاسلام خداوردی و اجرای گروه سرود ابن‌الرضا و با نوای گرم کربلایی علی اکبر شهبازی دوم تیرماه از ساعت ۱۷ در ضیاآباد جنب پارک شهدای گمنام برگزار خواهد شد.
 
شنبه دوم تیرماه در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در خیابان سعدی پشت منبع آب همچنین جشن بزرگ غدیر خم همراه با برنامه‌های شاد و متنوع و موسیقی زنده، مسابقات و اهدای جوایز اجرا خواهد شد.

خیابان شیشه‌چی قزوین 

مراسم جشن عیدسعید غدیر خم باکلام حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا حسینی و با نوای گرم حاج علی فرمانی و دیگر ذاکرین اهل بیت روز دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ از ساعت ۲۰:۳۰ در خیابان شیشه‌چی بیت‌الرقیه (س) اعظم قزوین به همراه اطعام علوی برگزار می‌شود.
                
شهرک مهدیه

در محله شهرک مهدیه خیابان قائم کوچه شهید الهیاری مقابل مسجد صاحب‌الزمان هنرنمایی و اجرای کمدی بهروز رستمی و با نوای کربلایی علی امامقلی به همراه نورافشانی و برنامه های شاد و مفرح در روز یکشنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۳ بعد از نماز مغرب و عشاء ساعت ۲۰:۳۰ برنامه ریزی شده است.

مسجد امیر (ع)

مسجد حضرت امیر ( ع) هم جشن عهد کودکان با غدیر را برای شهروندان قزوینی تدارک دیده است که حاج آقا مایانی به همراه
گروه سرود ابن الرضا و اخت الرضا اجرای برنامه خواهند داشت.
 پرده‌خوانی غدیر و مسابقه همراه با کلی جایزه و‌ پذیرایی‌های خوشمزه از دیگر برنامه‌های این روز عزیز خواهد بود.
 زمان:یکشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۰۳ ساعت:۱۶:۳۰
مکان:پونک،بلوار امیرکبیر،مسجد حضرت امیر (ع)
 
 پارک کنار موسسه نورالمطهّره واقع در غیاث آباد پارک جنب مسجد امام خمینی(ره) هم قرار است جشنی بمناسبت این روز پرشکوه امروز شنبه از ساعت ۱۷الی ۱۹ با حضور خانواده‌های محترم و گرامی برگزار کنند.

 آستان مقدس امامزاده آمنه خاتون

 آستان مقدس امامزاده آمنه خاتون هم بمدت سه شب در روزهای ۵، ۶ و ۷ تیرماه از ساعت ۲۱ با سخنرانی حجت‌الاسلام اوتارخانی و کمیل یزدی و مداح حاج محمد نبوی و ذاکرین اهل بیت آقایان سلیمانی، گروه‌ای،طالقانی، سلطانپور، سید امیرحسین و سید کمال فاضلی برنامه جشنی تدارک دیده است.

مسجد آقا معصوم

هیئت محبان امام حسن مجتبی (ع) در مسجد باصفای آقا معصوم واقع در خیابان شهید انصاری هم شب یکشنبه بعد از نماز مغرب و عشا قرائت زیارت پنج تن با نوای حاج جواد نظری خواهند داشت و دکتر علیرضا نوروزی سخنران جلسه و کربلایی بهروز شهبازیان مولودی سر خواهند داد.
 
گروه مردمی صبح۱۲ هم طبق روال چندین ساله خود بمدت دو روز در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۴ و ۵ تیرماه در فلکه دهخدای شهرک مینودر با برنامه‌های متنوع و شاد، ویژه برنامه‌ها برای کودکان چرخ و فلک، ترامپولین، استخر توپ و...همراه با پذیرایی و اطعام علوی میزبان مردم ولایت مدار استان قزوین خواهند بود.

مسجد جامع المهدی مینودر
 
مراسم جشنی نیز با سخنرانی حجةالاسلام حسن دهقان‌نژاد و با بانوای ذاکرین هیأت حسین جان (ع) روز  دوشنبه ۴تیرماه ۱۴۰۳ از ساعت ۲۱ درمسجد جامع المهدی(عج) مینودر در حسینیه شهید حجت برگزار خواهد شد.

مسجد صاحب‌الزمان (عج)

 مراسم جشن عید الله اکبر، عید امامت و ولایت، عید سعید غدیر خم با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ عباس اوتارخانی و با نوای کربلایی محمد احمدی امروز دوشنبه ۴ تیر ماه همراه با نماز مغرب و عشاء در مسجد صاحب الزمان(عج) شهرک مهدیه برگزار می‌شود.

مسجد حضرت امیر (ع)

در مسجد حضرت امیر (ع)  پونک حجت‌الاسلام سید مهدی خضری سخنرانی خواهند کرد و روح الله اصفهانی و محمدجواد نظری و حاج امیررضا اسدی به مدح امیرالمومنین خواهند پرداخت.این مراسم چهارشَـــنْبه ۶تیرماه ساعت ۲۱ در پونک، بلوار امیرکبیر مسجد حضرت امیر (ع) برگزار خواهد شد.

آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع)
 
جشــن‌بــزرگ‌عـیــدغــدیـرخــم به‌کلام؛ استادعلی‌اصغررضایی(شب‌اول)
 و سیدابوالفضل‌حسینی(شب‌دوم)بانوای‌ذاکریـن‌اهـــل‌البـــیـت شب‌اول دوشـنبـه۴تیـرمـاه،ازسـاعـت۲۱:٠٠ بـوستـــان‌فـــدک،گلـزارنــورالشـــهدا
مزارشهدای‌گمنام،حسینیه‌بیت‌الزهراوشب‌دوم سه‌شنبه۵تیرماه،ازنمازمغرب‌وعشاءخیابـان‌شهــیدانـصـاری
آســتان‌مقــدس‌امامـزاده‌اسمــاعـیــل برگزار می‌شود.
 
 

انتهای خبر/ ۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان