۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین اجرای برنامه‌های ترویجی در هفته ازدواج
کد خبر: ۳۶۸۳۹۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۳/۲۰ ساعت: ۱۱:۵۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین اعلام کرد:

اجرای برنامه‌های ترویجی در هفته ازدواج

مدیرکل امور ورزش و جوانان استان قزوین با بیان اینکه در هفته ازدواج حدود ۶۰ عنوان برنامه دیده شده است، گفت: برنامه‌های متنوع و بسیار خوبی برای ترویج و فرهنگ‌سازی و تشویق امر مهم ازدواج در هفته ازدواج هدفگذاری شده است.

اجرای برنامه‌های ترویجی در هفته ازدواج
عباس علایی مقدم در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی همزمان با هفته ازدواج در استان خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت ‌گرفته و بهره‌مندی از ظرفیت جوانان و فعالان این حوزه در سازمان‌های مردم‌نهاد در هفته ازدواج برنامه‌های متنوع و بسیار خوبی برای ترویج، فرهنگ‌سازی و تشویق امر مهم ازدواج هدفگذاری شده است.
 
وی در ادامه افزود: نصب بنرهای تبلیغاتی در سطح استان و همچنین تولید محتوای اثربخش برای نشر در فضای مجازی توسط سازمان‌های مردم نهاد از جمله برنامه‌های تبلیغاتی برنامه‌ریزی شده با هدف ترویج ازدواج آسان بین جوانان در هفته ازدواج است.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد: چند فیلم رایگان با هدف نمایش فیلم‌های موفق در موضوع ازدواج و خانواده با همکاری رسانه صدا و سیمای استان اکران خواهد شد.
 
علایی مقدم با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور صاحب‌نظران سینما و مشاوران حوزه ازدواج به منظور نقد و بررسی فیلم‌های اکران شده افزود: ارائه مباحث کاربردی و علمی مرتبط با موضوع خانواده و فرزندآوری توسط مشاوره ازدواج و خانواده در شبکه رادیویی و رسانه ملی با هدف ایجاد نشاط عمومی و همچنین تشویق به ازدواج آسان و پایدار از دیگر برنامه‌های تبلیغی در این راستاست.
 
این مسئول با اشاره به نقش سازمان‌های مردم نهاد در اجرای برنامه‌های این هفته گفت: فعالیت سازمان‌های مردم نهاد جوانان به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله برگزاری کارگاه‌های پیش از ازدواج در کلیه شهرستان‌ها و ارائه مشاوره‌های رایگان توسط مراکز مشاوره دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان در نقاط مختلف شهری و روستایی از مهمترین برنامه‌هایی است که با همکاری سازمان‌های مردم نهاد برگزار می‌شود.
 
 وی با اشاره به افتتاح مراکز مشاوره و همسان‌گزینی در این هفته، تشریح کرد: افتتاح دو مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و یک مرکز همسان‌گزینی و همچنین ایجاد میزهای خدمت مشاوره‌ای در اماکن توسط مراکز مشاوره از برنامه‌هایی‌ست که اجرا خواهد شد.
 
مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین ادامه داد: برگزاری جشنواره بومی محلی و آیینی با رویکرد معرفی آداب و رسوم پسندیده در ازدواج به صورت متمرکز در استان و شهرستان‌ها همراه با موسیقی و لباس‌های محلی از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.
 
علایی مقدم اذعان کرد: چند دستگاه جهیزیه توسط خیرین در استان و شهرستان‌ها در این هفته در بین زوجین و نوعروسان توزیع خواهد شد.
 
این مسئول با اشاره به برپایی نمایشگاه تشریفات ازدواج از تاریخ 21 الی 24 خرداد ماه در نمایشگاه بین‌المللی قزوین ادامه داد: برپایی غرفه‌های وصال شیرین، جامعه‌پرداز و ارائه مشاوره‌های رایگان در محل نمایشگاه‌های استان از جمله برنامه‌های این نمایشگاه است. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح پیوند از طریق «سامانه دعوت» و هماهنگی ارائه خدمات مشاوره ازدواج و خانواده به صورت حضوری و تلفنی اجرا خواهد شد.
 
 گفتنی است هفته ازدواج امسال از روز ۱۹ خردادماه مصادف با سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز و تا ۲۵ خردادماه ادامه خواهد داشت.

انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان