۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین امام باقر(ع) در علم و دانش سرآمد دانشمندان زمانه خویش بود
کد خبر: ۳۶۶۷۵۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۳ ساعت: ۱۶:۸ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مذهبی:

امام باقر(ع) در علم و دانش سرآمد دانشمندان زمانه خویش بود

کارشناس مذهبی گفت: بسیاری از دانشمندان آن زمان اعتراف کردند که علم و دانش امام محمد باقر(ع) سرآمد همه دانشمندان عصر و زمانه خود بود‌ به همین دلیل ایشان را باقر العلوم یعنی شکافنده علوم نامیده‌اند.

امام باقر(ع) در علم و دانش سرآمد دانشمندان زمانه خویش بود
حجت‌الاسلام عباس باباشاهوردی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به کرامات و فضائل اخلاقی امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: امام پنجم شیعیان در میان خاندان پیامبر نخستین کسی بود که هم از ناحیه پدر و هم از ناحیه مادر علوی و فاطمی بود یعنی پدر ایشان امام زین العابدین(ع) و مادر ایشان هم فاطمه دختر امام حسن مجتبی(ع) بود که از خاندان با فضیلت بنی‌هاشمی به شمار می‌آیند.

وی افزود: امام محمد باقر(ع) کسی بود که پیامبر گرامی اسلام مژده ولادت ایشان را به جابربن عبدالله داده بودند که جابر تو زنده خواهی ماند تا زمان فرزندم باقر، سلام مرا به ایشان برسان.

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: امام محمد باقر(ع) از ویژگی‌های بسیار ارزشمندی برخوردار بود و نیایش و ارتباط خاص و ویژه‌ای با خداوند باری تعالی داشت به طوریکه وقتی چشمانشان به کعبه می‌افتاد رنگ چهره‌‌ ایشان دگرگون شده و اشک‌هایشان جاری می‌شد ضمن ایشان دائم الذکر بودند.

وی عنوان کرد: صبر و شکیبایی از دیگر ویژگی‌های این امام معصوم بود که زبانزد خاص و عام بود همچنین هیبت امام محمد باقر علیه السلام به شکلی بود که حتی دشمنان هم از هیبت ایشان تعریف می‌کردند.

باباشاهوردی با اشاره به سیره و سبک زندگی این امام بزرگوار خاطرنشان کرد: جود و بخشش امام محمد باقر(ع) هم از دیگر ویژگی‌های بارز شخصیتی این امام بود به طوریکه امام صادق فرمودند ثروت پدرم از همه خاندانش کمتر اما مخارجش از همه بیشتر بود اما با همه این اوصاف هر جمعه یک دینار صدقه می‌داد و این امر نشان می‌دهد که ایشان اهل جود و بخشش بوده و نسبت به دستگیری و رسیدگی به نیازمندان اهتمام ویژه‌ای داشتند.

وی در پایان با اشاره به علم امام محمد باقر(ع) گفت: بسیاری از دانشمندان آن زمان اعتراف کردند که علم و دانش امام محمد باقر سرآمد همه دانشمندان عصر و زمانه خود بود‌ به همین دلیل ایشان را باقر العلوم یعنی شکافنده علوم نامیده‌اند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان