۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین یادواره ۲۷۶ شهید دانش‌آموز و ۵۸ شهید فرهنگی قزوین برگزار شد
کد خبر: ۳۶۶۴۸۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۵ ساعت: ۱۳:۳۲ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان استانی؛

یادواره ۲۷۶ شهید دانش‌آموز و ۵۸ شهید فرهنگی قزوین برگزار شد

یادواره ۲۷۶ شهید دانش‌آموز و ۵۸ شهید فرهنگی قزوین با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

یادواره ۲۷۶ شهید دانش‌آموز و ۵۸ شهید فرهنگی قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، یادواره ۲۷۶ شهید دانش‌آموز و ۵۸ شهید فرهنگی استان قزوین ظهر امروز با حضور سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان، سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید استان، حجت‌الاسلام شهسواری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین، سرهنگ رسولی فر مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان، سرهنگ هادی بغدادی مسئول بسیج فرهنگیان استان و جمعی دیگر از مسئولان در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.


نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدا موجب زنده نگه داشته شدن یاد و خاطره شهدا و انتقال مفاهیم ارزشمند ایثار و مقاومت به نسل کنونی است.

وی افزود: شهید و شهادت جایگاه رفیعی دارد و در آیات قرآن کریم هم به صراحت از مقام شامخ شهدا نام برده شده و آمده است؛ کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند مرده نیستند بلکه آنها زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین تصریح کرد: برگزاری مراسم یادواره و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در واقع تعظیم شعائر الهی است ضمن اینکه مایه هشداری برای همه مردم و مسئولان ست.

مسئولان باید در مسیر آرمان‌های شهدا حرکت کنند

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید در مسیر آرمان‌های شهدا حرکت کنند؛ عنوان کرد: هرکسی که در نظام جمهوری اسلامی ایران بر کرسی مسئولیت نشسته، مدیون شهداست و این امانتی از سوی شهداست که باید از آن مراقبت کرد.

سیاهکالی مرادی بیان کرد: یکی از اهداف مهم برگزاری یادواره شهدا این است که راه و مسیر شهدا را فراموش نکنیم و با عمل به وصیتنامه شهدا، از سیره و سبک زندگی آنان در زندگی خویش الگوبرداری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دبیرستان پاسداران قزوین 52 شهید تقدیم انقلاب کرده است که هرکدام از آنان دارای ویژگی‌های شخصیتی ممتاز و برجسته‌ای بودند بنابراین باید با بیان رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا و همچنین یادآوری جانفشانی‌های شهیدان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین آرمان‌ بلند شهدا قدم برداشت.

راه برون رفت از مشکلات کشور، داشتن روحیه جهادی و انقلابی است

این مسئول با بیان اینکه راه نجات کشور و موفقیت نظام و انقلاب تداوم راه شهداست؛ افزود: راه برون رفت از مشکلات کشور، داشتن روحیه جهادی و انقلابی به تاسی از روحیه شهدا است.

وی تاکید کرد: برای اینکه نظام جمهوری اسلامی به قله‌های پیشرفت دست پیدا کند، همه آحاد جامعه هر کس به تناسب موقعیت و مسئولیتی که برعهده دارد باید به روحیه انقلابی و جهادی مجهز باشد.

سیاهکالی مرادی اظهار کرد: با عافیت طلبی نمی‌توان در مسیر رشد و توسعه قدم برداشت به ویژه آنکه کشور ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب مورد هجمه اقتصادی شدید استکبار جهانی قرار گرفت اما باید همچون شهدا و رزمندگان عمل کرد که شرایط بحرانی جنگ تحمیلی را به خوبی مدیریت کرده و از عملیات‌ها سربلند بیرون ‌آمدند.

وی ادامه داد: پس از دوران جنگ تحمیلی مسئولانی که دارای روحیه بسیجی و انقلابی بودند به موفقیت‌های عظیمی در کشور نائل آمدند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: برگزاری گردهمایی‌هایی از این قبیل موجبات بصیرت افزایی را فراهم می‌سازد به ویژه در زمانه کنونی که دشمنان نظام به شکل هدفمند به دنبال ایجاد شکاف نسلی بین نسل نوجوان و جوان امروزی و شهدا هستند.

جامعه تعلیم و تربیت باید برای جهاد تبیین و بصیرت‌افزایی تلاش کنند

وی اظهار کرد: یکی از وظایف جامعه تعلیم و تربیت کشور بحث جهاد تبیین و بصیرت افزایی است باید مفاهیم ارزشمند دوران دفاع مقدس، گذشت‌ها و ایثارها و جانفشانی‌ها با بیانی دقیق و درست به دانش‌آموزان انتقال داده شود و برای این منظور باید از افراد توانمند استفاده کرد.

سیاهکالی مرادی با اشاره به مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در استان قزوین گفت: حضور پیکر پاک شهدای گمنام در مدارس موجب خلق صحنه‌های معنوی بسیاری در بین دانش‌آموزان و تغییر و تحول در میان آنان شد در حالیکه دوران جنگ را تجربه نکرده‌اند و این امر برای ما دارای عظمت است.

وی در ادامه گفت: همه ما مدیون خون شهدا هستیم و خوشبختانه ایران اسلامی به کشوری مقتدر تبدیل شده که در دنیا حرف برای گفتن دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان عنوان کرد: باید سطح علمی، بصیرتی، توانمندی، بینش سیاسی و اعتقادی خود را افزایش دهیم تا در جبهه نرم دشمن دچار گسست و فاصله نشویم.

گفتنی است؛ این مراسم به مناسبت ۷ دی تجلی قیام مردم قزوین و سالروز شهادت چهار دانش‌آموز مظلوم به دست رژیم ستمشاهی برگزار شد و در پایان مراسم زنگ مقاومت و ایستادگی با حضور جمعی از مسئولان به صدا درآمد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان