۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین کتابخانه‌ها پایگاه غنی‌سازی فرهنگ کشور هستند
کد خبر: ۳۶۵۸۹۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۲۳ ساعت: ۱۷:۹ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کتابخانه‌ها پایگاه غنی‌سازی فرهنگ کشور هستند

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روستاها، مساجد و مدارس و کتابخانه‌ها پایگاه غنی‌سازی کشور هستند و موجب قدرتمندتر شدن مردم ما می‌شوند بنابراین باید قدر آن را بدانیم و برای تقویت آن کوشش کنیم.

کتابخانه‌ها پایگاه غنی‌سازی فرهنگ کشور هستند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین» یاسر احمدوند ظهر امروز در مراسم تجلیل از مسئول کتابخانه عمومی آیت‌الله موسوی روستای کلج طارم که با حضور مسئولان کشوری و استانی در این روستا برگزار شد؛ اظهار کرد: خوشحالم که این روستا از بین تعداد زیادی از روستاهای کشور به عنوان روستای دوستدار کتاب انتخاب شده و در واقع افتخار بزرگی برای اهالی روستای کلج به شمار می‌آید که با برنامه‌ها و پیشنهادات خوب در حوزه کتاب و کتابخوانی توانستند این عنوان را به دست آورند.

وی افزود: امیدوارم این اتفاق زمینه‌ای برای توجه بیشتر به موضوع کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه در این روستا و دیگر روستاهای استان باشد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: قطعاً تاکید ویژه برنامه‌های فرهنگی در روستای کلج به امر کتابخوانی نسل جوان، کودکان، نوجوانان و دانش‌آموزان است و در آینده از این روستا، افرادی شاخص، متخصص و متعهد در سطح استانی و ملی وظایف و مسئولیت‌هایی را به دوش خواهند گرفت.

وی عنوان کرد: انتخاب روستای کلج به عنوان روستای دوستدار کتاب انگیزه‌ای برای کار و تلاش بیشتر در میان نسل جوان و دانش‌آموزان این روستا خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مهمترین ثروت کشور ما نیروی انسانی، جوانان، نوجوانان و دانش‌آموزان است و ما در ایران منطقه محرومی نداریم زیرا همه مناطق این مملکت با وجود افراد پیگیر دانش و علاقمند به حوزه فرهنگ، ثروتمند است.

وی ادامه داد: هیچ کشوری بدون نیروی انسانی متخصص پیشرفت نمی‌کند حتی اگر بزرگترین و غنی‌ترین منابع را داشته باشد و کشور ایران خوشبختانه سرشار از منابع و امکانات است و بدون شک با کمک نیروهای کاردان و کاربلد و متخصص در آینده شکوفاتر خواهد شد.

کمک‌های مالی و فرهنگی برای توسعه فعالیت‌های روستایی

احمدوند یادآور شد: عزم و اراده همه ما باید برای داشتن ایرانی آباد مصروف و معطوف شود و این هدف مقدس و بزرگی است و این کشور باید همواره در همه حوزه‌ها مقتدر باشد تا بتواند مستحکم‌تر از گذشته در مسیر رشد و توسعه حرکت کند چراکه در جهان مشاهده می‌کنیم اگر کشوری قدرتمند نباشد به راحتی مورد هجوم و اشغال و ظلم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: روستاها، مساجد و مدارس و کتابخانه‌ها پایگاه غنی‌سازی کشور هستند و موجب قدرتمندتر شدن مردم ما می‌شوند بنابراین باید قدر آن را بدانیم و برای تقویت آن کوشش کنیم.

احمدوند خاطرنشان کرد: قول‌هایی برای کمک به فعالیت‌های روستا داده شده و تلاش می‌کنیم تا با تقویت منابع کتابخانه و کمک‌های مالی و فرهنگی برای توسعه اقدامات، پشتیبانی کاملی داشته باشیم.

وی در پایان توجه به کتاب و کتابخوانی و فعالیت‌های حوزه فرهنگی را امری مهم و اثرگذار در رشد و تعالی کشور عنوان کرد و گفت: از مسئولان روستا و فعالان فرهنگی و مذهبی در روستا تقاضا دارم که به صورت مستمر به کارهای فرهنگی بپردازند چرا که این امر بسیار حائز اهمیت است.

حسین براتی سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: دولت مردمی آیت‌الله رئیسی با اجتناب از تمرکزگرایی به پایتخت، به مناطق دوردست و محروم کشور هم توجه دارد و این نگاه را به صورت هدفمند و منسجم در حوزه اجرایی و عملیاتی محقق ساخته است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان