۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین ۱۱ اثر نمایشی به جشنواره تئاتر استان قزوین راه یافتند
کد خبر: ۳۶۵۷۶۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۱۶ ساعت: ۱۳:۲۸ ↗ لینک کوتاه

سرپرست معاونت هنری اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

۱۱ اثر نمایشی به جشنواره تئاتر استان قزوین راه یافتند

سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: با نظر هیئت داوران بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان قزوین و بازبینی آثار، ۱۱ اثر نمایشی به بخش رقابتی این جشنواره راه یافتند که از این تعداد ۹ اثر در بخش صحنه‌ای و ۲ اثر در بخش خیابانی است.

۱۱ اثر نمایشی به جشنواره تئاتر استان قزوین راه یافتند
امیر ملاحسنی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین» با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان قزوین اظهار کرد: این جشنواره به عنوان مهم‌ترین رخداد حوزه تئاتر در همه استان‌ها برگزار می‌شود و منتخبین ابتدا به جشنواره منطقه‌ای فجر و در صورت تایید در این جشنواره هم، به تئاتر فجر کشور راه پیدا می‌کنند و همین امر موجب شده تا یکی از معتبرترین جشنواره‌های کشوری باشد چرا که یکی از راه‌های ورودی به جشنواره تئاتر فجر همین جشنواره است.

وی افزود: با نظر هیات داوران بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان قزوین و بازبینی آثار، ۱۱ اثر نمایشی به بخش رقابتی این جشنواره راه یافتند که از این تعداد ۹ اثر در بخش صحنه‌ای و دو اثر در بخش خیابانی است.

سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: جشنواره تئاتر استان قزوین از 22 تا 26 آبان ماه امسال برگزار می‌شود که اجرای آثار صحنه‌ای در سالن علامه رفیعی و اجرای بخش خیابانی هم در سطح شهر انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر استان قزوین آثار برگزیده مورد تقدیر قرار گرفته و دو گروه منتخب استان قزوین هم به تهران معرفی خواهند شد.

ملاحسنی عنوان کرد: هیات انتخاب بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان قزوین متشکل از سید قاسم قوامی، ابراهیم طاهری کیا و حمیده وحیدی است که به داوری آثار خواهند پرداخت.

وی در پایان گفت: متقاضیان حضور در بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان قزوین نسبت به دوره‌های گذشته افزایش پیدا کرده است البته امسال بیشترین تاکید ما بر کیفیت بالای آثار بود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان