۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین یادواره حر انقلاب اسلامی، شهید طیب حاج‌رضایی برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۶۵۷۵۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۱۶ ساعت: ۱۰:۳۲ ↗ لینک کوتاه

در زورخانه شهید رجایی قزوین؛

یادواره حر انقلاب اسلامی، شهید طیب حاج‌رضایی برگزار می‌شود

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره حر انقلاب اسلامی، شهید طیب حاج‌رضایی و شهدای ورزش باستانی و کشتی پهلوانی در زورخانه شهید رجایی قزوین برگزار می‌شود.

یادواره حر انقلاب اسلامی، شهید طیب حاج‌رضایی برگزار می‌شود
به گزارش حوزه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین» مراسم گرامیداشت یاد و خاطره حر انقلاب اسلامی، شهید طیب حاج‌رضایی و شهدای ورزش باستانی و کشتی پهلوانی استان قزوین ساعت 19:30 روز سه‌شنبه، شانزدهم آبان ماه، در زورخانه شهید رجایی قزوین برگزار می‌شود.
در این مراسم، ورزشکاران تیم شهید طیب حاج‌رضایی ورزش باستانی و کشتی پهلوانی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به اجرای حرکات ورزشی خواهند پرداخت.

طی مراسم فوق، مدعوین یاد و خاطره رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدای ورزشکار و پهلوان استان قزوین را گرامی می‌دارند.



گفتنی است شهید طیب حاج‌رضایی از سال ۱۳۳۰ تا ۱۳۴۲ از میدان‌داران به نام میوه و تره‌بار تهران بوده و به کار خرید و فروش میوه و تره‌بار مشغول بود.

وی در اواخر سال ۱۳۴۱ و اوایل 1342، دچار تحول درونی شد و به دلیل طرفداری از امام خمینی(ره) به زندان افتاد، به همین دلیل مورد توجه محافل مذهبی و روحانیون قرار گرفته بود و حتی امام خمینی(ره) نیز به ایشان توجه داشت.

وی سرانجام در یازدهم آبان ماه ۱۳۴۲ در میدان تیر پادگان حشمتیه تهران اعدام گردید و در قسمت شرقی حرم شاه عبدالعظیم حسنی(ع) به خاک سپرده شد.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان