۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین تمدید مهلت ارسال آثار قصه‌گویی تا پایان آبان ماه
کد خبر: ۳۶۵۵۹۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۷ ساعت: ۱۳:۵۰ ↗ لینک کوتاه

دبیر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در قزوین خبر داد:

تمدید مهلت ارسال آثار قصه‌گویی تا پایان آبان ماه

دبیر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در قزوین گفت: راخوان این دوره از جشنواره در ۲۴ مرداد منتشر شد و در حال حاضر، مهلت شرکت در بخش‌های بین‌الملل و۹۰ ثانیه‌ای تا پایان آبان و بخش علمی تا ۵ آبان ۱۴۰۲ تمدید شده است.

تمدید مهلت ارسال آثار قصه‌گویی تا پایان آبان ماه
سارا سیاح در گفتگو با خبرنگار فرهنگ وهنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ در تشریح سیاست‌های جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اظهار کرد: امسال بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون برگزار می‌‎شود.

وی در تشریح سیاست‌های جشنواره بیان کرد:سیاست‌های کلی جشنواره امسال بیشتر حول محور عمومی‌سازی جریان قصه‌گویی است.

دبیر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در قزوین گفت: به کارگیری ظرفیت‌های دولتی و بخش خصوصی، گسترده‌سازی و آموزش قصه‌گویی و توجه ویژه به خانواده‌ها و نوجوانان و کاربست حداکثری رسانه‌ها در عمومی‌سازی و مردمی‌سازی قصه‌گویی و استفاده از همه ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای جریان عمومی‌سازی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

این مسئول افزود: ما هم در استان قزوین نیز عمومی‌سازی و مردمی‌سازی قصه‌گویی در اقشار مختلف جامعه و تقویت جایگاه قصه‌گویی در بین مردم، ثبت جهانی‌ قصه‌گویی و ایجاد زمینه برای ارتقاء دانش نظری و تبادل تجریبات متفاوت میان قصه‌گویان، احیاء سنت قصه‌گویی و توجه به قصه‌هایی با موضوع کسب‌وکار و حمایت از تولید ایرانی را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به شعار جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امسال تحت عنوان « با قصه لبخند بسازیم» گفت: در جشنواره امسال بخش منطقه‌ای حذف شده است و قصه‌گویی ملی و آئین سنتی به صورت استانی برگزار می‌شود و برگزیدگان به رقابت کشوری دعوت می‌شوند.

سیاح بیان کرد: جشنواره امسال دو جایزه ویژه دارد یک جایزه ویژه به قصه برتر با موضوع سردار سلیمانی و جایزه دیگر هم با موضوع تکیه بر لبخند خدا خواهد بود؛ علاوه‌بر این‌ استان قزوین در مرحله استانی یک جایزه ویژه با موضوع کسب‌وکار هم اضافه کرده است یعنی ما در استان قزوین در مرحله استانی سه جایزه ویژه خواهیم داشت.

وی در تشریح محورهای موضوعی جشنواره امسال بیان کرد: روایت اراده قصه کارآفرینان و صاحب‌نامان اصلی کار و تلاش، قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی، قصه‌های نامداران و روایت اسطوره‌ها و شخصیت‌های بزرگان ایرانی اسلامی مثل فردوسی و... و قصه‌های آزاد محورهای جشنوراه است.

سیاح، قصه‌های کسب‌وکار و نامداران را از مزیت‌های جدی این دوره از جشنواره دانست و تصریح کرد: قصه‌گویان در این دوره می‌توانند با استفاده از ظرفیت قصه به روایت زندگی کارآفرینان یا معرفی مشاغل، صنایع و محصولات ایرانی بپردازند و این موضوع شروعی برای شکل‌گیری اقتصاد قصه‌گویی نیز خواهد بود.

دبیر جشنواره بین المللی قصه گویی در قزوین افزود: تاکنون 180 اثر در بخش‌های ملی، آئینی و سنتی و 90 ثانیه‌ای ارسال شده است.

وی در پایان بخش آئینی سنتی، بخش کلاسیک و مدرن، بخش اشاره و بخش 90 ثانیه‌ای را از بخش‌های جشنواره اعلام کرد و گفت: فراخوان این دوره از جشنواره در 24 مرداد منتشر شد و در حال حاضر، مهلت شرکت در بخش‌های بین‌الملل و۹۰ ثانیه‌ای تا پایان آبان و بخش علمی تا ۵ آبان ۱۴۰۲ تمدید شده است.

گفتنی است؛ شرکت‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.kanoonfest.ir  ضمن نام‌نویسی به ارسال آثار خود بپردازند.

انتهای خبر/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان