۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین نوآوری در تبیین ارزش‌ها و باورهای دینی اولویت کار هیات است
کد خبر: ۳۶۴۶۸۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۲۴ ساعت: ۱۰:۴۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول هیات روضه الحسین (ع) قزوین:

نوآوری در تبیین ارزش‌ها و باورهای دینی اولویت کار هیات است

مسئول هیات روضه الحسین (ع) قزوین گفت: در کنار برگزاری مراسم عزاداری در بقعه چهار انبیاء قز‌وین اقدامات فرهنگی و ترویجی دیگری از قبیل تشویق برای فرزندآوری و رعایت حجاب و عفاف از طریق هدایای فرهنگی و ملزومات حجاب توسط بانوان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

نوآوری در تبیین ارزش‌ها و باورهای دینی اولویت کار هیات است
حامد باقری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ از برگزاری مراسم عزاداری دهه سوم محرم در چهار انبیاء قزوین خبر داد و اظهار کرد: چند سالی است که از فعالیت هیات روضه الحسین (ع) در قزوین می‌گذرد و بسیاری از امور توسط روحانیون و مداحان، مدیریت و اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه به اتفاقاتی که در سال‌های اخیر شاهد بودیم و مسائلی که این روزها مبتلا‌به جامعه شده است تصمیم گرفته شد تا فعالیت هیات گسترش پیدا کرده و بیشتر در فضای تبیینی به مشکلات روز پرداخته شود.

مسئول هیات روضه الحسین (ع) قزوین تصریح کرد: قالب همکاران و دست‌اندرکاران اجرایی هیات را طلبه‌های جوان تشکیل می‌دهند که متواضعانه همچون خادم به حاضران در مراسم خدمت می‌کنند و این یکی از ویژگی‌های هیات است که همه شرکت‌کنندگان در مراسم بر آن اذعان دارند.

وی بیان کرد: یکی از دلایل حضور روحانیون جوان ملبس در هیات، حضور پررنگ آنان در فعالیت‌های اجتماعی است تا عموم جامعه متوجه این موضوع باشند که کار روحانیون فقط منحصر به امور مذهبی نیست بلکه در سایر مسائل جامعه هم نقش‌آفرین هستند.

برگزاری مراسم عزاداری دهه سوم محرم در چهار انبیای قزوین

باقری تصریح کرد: امسال با برنامه‌ریزی انجام شده تصمیم گرفته شد تا مراسم روضه حسینی با حضور سخنرانان و مداحان برجسته استانی و کشوری در بقعه چهار انبیاء قزوین برگزار شود.

وی در ادامه توضیح داد: مراسم عزاداری دهه سوم محرم‌الحرام با حضور سخنران برجسته‌ای همچون حجت‌الاسلام مسعود عالی، حجت‌الاسلام سید مصطفی میرلوحی، حجت‌الاسلام روح‌الله فاطمی نسب و استاد حشمت‌الله قنبری در حال برگزاری است.

مسئول هیات روضه الحسین (ع) قزوین گفت: در این برنامه که از ۱۶ مرداد به مدت ۱۰ شب از ساعت ۲۱ در بقعه چهار انبیاء برپاست از مداحان بنام و توانمندی همچون آقایان حاج مرتضی و حاج محسن طاهری، حاج حسین هوشیار، حاج احمد نیکبختیان، حاج محمد اطهری‌نسب، حاج محمد نبوی، حاج محمد کریمی، حاج سید حجت بحرالعلوم، حاج مهدی ارضی و حاج محمد احمدی بهره‌مند می‌شویم.

بهره‌مندی از سخنرانان برجسته کشوری و استانی در برگزاری مراسم

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم تلاش شده تا مسائل مختلف روز جامعه در سخنرانی‌ها تبیین شود و در بنر تبلیغاتی مراسم که پشت سر سخنرانان و مداحان مراسم در جایگاه نصب شده یک بیت شعر با این مضمون که «زینب همان کسی است که در راه عفتش عباس می‌دهد نخ معجر نمی‌دهد» نصب شده که دلالت بر اهمیت رعایت عفاف و حجاب در جامعه دارد که این روزها متاسفانه مورد هجمه فرهنگی دشمنان اسلام قرار گرفته است.

باقری ادامه داد: همچنین ۶۹ کلمه بر مبنای عدد ابجد حضرت زینب (س) با محوریت مسائل مهم کشور و حوزه بین‌المللی تحت عنوان هشتگ «#فرزند بیشتر زندگی بهتر، #خون شهید، #طلبه مجاهد، #مقاومت، #تلاویو، #وطن فروش، #فرزندآوری، #مکتب حاج قاسم، #نهج البلاغه، #مجلس انقلابی، #انتخاب درست، #علمدار انقلاب و #پیری جمعیت» در پارچه نوشت مشکی نصب شده در جایگاه برگزاری مراسم، ذکر شده تا توجه حاضران در مراسم به این مسائل مهم جلب شود ضمن اینکه تایید کنیم هیات ما یک هیات سکولار نیست که فقط به برگزاری مراسم عزاداری منحصر و محدود باشد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه دشمنان در فضاهای مجازی با شبهه افکنی و تخریب اسلام به مقابله با باورهای دینی و ارزش‌های اسلامی روی آوردند بنابراین ضرورت دارد تا با افزایش سطح آگاهی عموم جامعه توطئه‌های شوم آنان خنثی شود.


مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان با ترویج ارزش‌ها و باورهای دینی

این مداح قزوینی با اشاره به فعالیت پررنگ خادمان خانم فعال در هیات گفت: بسیاری از اقدامات ارزشمند توسط بانوان در هیات پیگیری می‌شود که نشان‌دهنده نقش موثر بانوی مسلمان ایرانی است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار برگزاری مراسم عزاداری در بقعه چهار انبیاء قز‌وین اقدامات فرهنگی و ترویجی دیگری از قبیل تشویق برای فرزندآوری و رعایت حجاب و عفاف از طریق هدایای فرهنگی و ملزومات حجاب توسط بانوان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

باقری خاطرنشان کرد: همچنین یک مهد کودک برای نگهداری از کودکان حاضر در مراسم در فضایی مفرح با تلاش مربیان دلسوز پیش‌بینی شده که غالبا همراه با اهدای جایزه و تشویق است تا والدین بتوانند با خیال راحت در مراسم شرکت کنند.

انجام اقدامات فرهنگی برای تشویق فرزندآوری

وی با اشاره به اهمیت جذب کودکان به مساجد عنوان کرد: متاسفانه در برخی مساجد به کودکان و نوجوانان برای انجام کارها، میدان داده نمی‌شود که موجب دوری آنان از فضاهای دینی و مذهبی می‌شود.

مسئول هیات روضه الحسین (ع) قزوین در پایان گفت: برای جذب نسل امروزی به حضور در مساجد باید به آنان بها داده شود و از مشارکت و همکاری کودکان و نوجوانان در برگزاری مراسم‌ها و سایر امور فرهنگی و مذهبی مساجد استفاده شود تا در آینده آنان هم جزو مداحان و فعالان حوزه دینی شوند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان